Vågar man köpa denna ssd?

Permalänk
Medlem

Vågar man köpa denna ssd?

Hej, undrar om man vågar köpa denna ssd pga alla som haft problem med BSODS. Några som har denna disk som upplever denna som bra eller finns det en snabbare, lika stor och billigare disk? Hursomhelst har jag hört att den nya firmwaren fixade denna disk och undrar om ni fortfarande har problem.

http://www.inet.se/produkt/5315102/ocz-ssd-vertex3-120gb-max-...

Tacksam för svar!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Visa signatur

PC# intel Core i7-3770k @ 4,4ghz | Corsair H60 | Asus Sabertooth z77 | Corsair Vengeance 8gb | Corsair 750w Hx | Cooler Master 690 | HDD Samsung 128Gb 830 Series | Gigabyte Gtx 670 Oc |
Labtop# MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jo den verkar väl bra, men jag skulle helst se folk som har positiva/negativa erfarenheter av denna disk kommenterar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Enligt prestandatester presterar väl a data disken bättre och är billigare så varför inte?
Edit: presterar likvärdigt.

Visa signatur

PC# intel Core i7-3770k @ 4,4ghz | Corsair H60 | Asus Sabertooth z77 | Corsair Vengeance 8gb | Corsair 750w Hx | Cooler Master 690 | HDD Samsung 128Gb 830 Series | Gigabyte Gtx 670 Oc |
Labtop# MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bibblebong:

Enligt prestandatester presterar väl a data disken bättre och är billigare så varför inte?
Edit: presterar likvärdigt.

Du är antagligen en sådan Emil Björklund varnade mig för ;P

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av klemze:

Du är antagligen en sådan Emil Björklund varnade mig för ;P

Köpt produkten = skryter om produkten?

Ingen erfarenhet av någon av diskarna..

Permalänk
Medlem

De har släppt en fix och efter det har jag inte hört om något med problem så ja, det är nog lungt.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddmaan:

Köpt produkten = skryter om produkten?:P

Hoppades på att någon skulle förstå min referens!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

De är nog väldigt individuellt. Jag köpte tex Agility3 OCZ disken, trotys att den fått massiv kritik som en riktig problem disk. Har inte upplevt en endaste BSOD eller liknande på snart 3 månader. Så jag är supernöjd (billig å prestarar bra).

De viktigaste när man kollar recensioner är nog att se vilken firmwire den har. Vet att disken jag köpte hade stora problem med 2.09 versionen. Min disk hade 2.11 från start.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Köp Samsung 830 istället, onödigt att chansa.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

varför ens fundera på o köpa nått som folk haft mkt problem med? även om den ny presterar bra i tester

Permalänk
Skrivet av mfm:

Köp Samsung 830 istället, onödigt att chansa.

Eller Crucial M4 128GB...finfin disk ...har en själv.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Köp Intel, lite slöare men däremot mindre chans för BSOD etc. Sen så märks det tbh inte så mkt skillnad även om du förlorar 100mb/s r/w pga att det är åtkomsttiden som gör SSD intressant, hastigheten är kul med men hur ofta utför ni så stora förflyttningar att det verkligen spelar någon större roll med 100mb/s r/w skillnad, speciellt på en så liten disk.

Förblinda er inte i onödan av löjliga siffror som ändå inte stämmer 99/100 ggr...

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Hej, undrar om man vågar köpa denna ssd pga alla som haft problem med BSODS. Några som har denna disk som upplever denna som bra eller finns det en snabbare, lika stor och billigare disk? Hursomhelst har jag hört att den nya firmwaren fixade denna disk och undrar om ni fortfarande har problem.

http://www.inet.se/produkt/5315102/ocz-ssd-vertex3-120gb-max-...

Tacksam för svar!

Tjena,

Jag vet inte om storleken spelar någon roll i detta fall men jag har inte haft några som helst med min OCZ 240 i alla fall. Fungerar klockrent! Rekomenderas!

Med Juliga hälsningar

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ellez:

Tjena,

Jag vet inte om storleken spelar någon roll i detta fall men jag har inte haft några som helst med min OCZ 240 i alla fall. Fungerar klockrent! Rekomenderas!

Med Juliga hälsningar

Det var det jag ville höra :). God Jul!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddmaan:

Köpt produkten = skryter om produkten?

Ingen erfarenhet av någon av diskarna..

--------
Har egen erfarenhet av a-data diskarna via jobbet, sålt ett 20-tal i våra egenbyggda maskiner, köpte den första när de kom ut, än sålänge (ta i trä,haha) har ingen haft problem med diskarna iaf
Sandforce 2200 i disken har jag för mig.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Hej, undrar om man vågar köpa denna ssd pga alla som haft problem med BSODS. Några som har denna disk som upplever denna som bra eller finns det en snabbare, lika stor och billigare disk? Hursomhelst har jag hört att den nya firmwaren fixade denna disk och undrar om ni fortfarande har problem.

http://www.inet.se/produkt/5315102/ocz-ssd-vertex3-120gb-max-...

Tacksam för svar!

Jag startade denna lilla tråd för att jag ville veta om problemen med Sandforce fortfarande fanns kvar http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1071552-fungerar-d...

Det verkar som senaste FW fixar alla problem för både OCZ och Corsair, Själv har jag en agility 3 från OCZ och har inte haft några problem sedan jag uppdaterade till senaste firmware

Permalänk
Medlem

Jag och en polare kör på den ssdn och ingen av oss har haft några som helst problem ! Är super nöjd med min!

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentBrack:

Jag och en polare kör på den ssdn och ingen av oss har haft några som helst problem ! Är super nöjd med min!

Fan va sweet o höra

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*