Permalänk
Medlem

TIPS PÅ MEDIASPELARE

Hej

Jag är ute efter en mediaspelare med hårddisk som hanterar storlekar över 4 gb samt H264/X264. Jag sänder med en länk och så kan Ni väl tycka till. Ni kan väl ge förslag om Ni har något bättre att rekommendera som t o m är biliigare:) Jag har tänkt att kunna streama. God Jul allihopa från en nytillkommen medlem. PS Var beredd på följdfrågor men kanske inte lika många som mitt förra inlägg. Det här inlägget känns lite smidigare!

http://www.pixmania.se/se/se/7754662/art/western-digital/exte...

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/dvd_-blu-ray-och-video... kanske?
Jag köpte mig en sån +boxee box till brorsan, väntar leverans den 23:de Får se hur dom är

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Hej

Återkom gärna med hur den var. När man får med en "lös" intern hårddisk är det bara att stoppa in den i luckan så är det klart? Den här verkar nästan strået vassare. Bara den är enkel att hantera för en amatör:)

Skrivet av devhdc:

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/dvd_-blu-ray-och-video... kanske?
Jag köpte mig en sån +boxee box till brorsan, väntar leverans den 23:de Får se hur dom är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felicia1:

Hej

Återkom gärna med hur den var. När man får med en "lös" intern hårddisk är det bara att stoppa in den i luckan så är det klart? Den här verkar nästan strået vassare. Bara den är enkel att hantera för en amatör:)

Jo, tryck in mojäng A i slot B typ .. *host* men vi får se, aldrig haft en netonnet produkt förut, och jag har även en liveTV som är trasig (samma som du tittade på) så blir o jämföra lite

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Hej

http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=160700
Har en sådan själv som streamar från en nätverksdisk. Funkar skitbra, någorlunda billig också.
Hur det är med hårddisk vet jag inte, tror man kan ansluta en, som man dock får skaffa själv.

Permalänk
Medlem

Xtreamer är billiga och väl fungerande. Finns modeller med/utan hdd och olika funktionaliter. AC ryans är väl också bra och väl beprövade. Hade själv en popcorn hour som jag var nöjd med. Hade mot slutet ingen hembio kopplad till den så DTS ljud och annat HD ljud var bara att glömma. Kanske värt att tänka på om du inte har/inte alltid använder hemmabio.

Med hemmabio menar jag reciever och högtalare som kan avkoda de digitala ljudformaten

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

"MP 1.3 är en mediaspelare med WiFi (via medföljande dongel"

"För att nyttja det trådlösa nätverket måste man använda den medföljande WiFi USB-dongeln."

Vad innebär detta? Är det ett USB som man pluggar in i mediaspelaren för att kunna streama? Jag menar annars så kör jag bara in en sladd i routern (eller i mitt fall, en kombimodell modem/router) från mediaspelaren och sedan en hdmi sladd till tv:n och så streamar jag.

Permalänk
Medlem

Köpte en Neotv 350 från webhallen för 199kr. Bland dom bästa köpen jag gjort

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Köpte en Neotv 350 från webhallen för 199kr. Bland dom bästa köpen jag gjort

Argh .. Önskar jag hade sett den innan .. samma som mp 1.1 ju, men med stöd upp till 1080P, köpte ju en mp 1.1 till mamma så hon kunde kolla på film via USB-sticka... Saaatan.. jaja, refund och neotv 350 istället då kanske

Err on the other hand .. 199 kr sa du? 495 enligt PJ .. Begagnad gissar jag?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Ok, nu fattar jag kanske:) Dongeln måste jag använda för att kunna få upp internet på tv, facebook osv. Men för att bara streama så behövs väl inte den sk dongeln, eller?

Skrivet av Felicia1:

"MP 1.3 är en mediaspelare med WiFi (via medföljande dongel"

"För att nyttja det trådlösa nätverket måste man använda den medföljande WiFi USB-dongeln."

Vad innebär detta? Är det ett USB som man pluggar in i mediaspelaren för att kunna streama? Jag menar annars så kör jag bara in en sladd i routern (eller i mitt fall, en kombimodell modem/router) från mediaspelaren och sedan en hdmi sladd till tv:n och så streamar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felicia1:

Ok, nu fattar jag kanske:) Dongeln måste jag använda för att kunna få upp internet på tv, facebook osv. Men för att bara streama så behövs väl inte den sk dongeln, eller?

Jag tror du hade rätt i början, den har ingen intern wi-fi antenn, så man måste nog köra via usb-dongeln, får se när den kommer

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Eh, mediaspelare för 199 kr som stödjer det mesta? Skrev du fel:)

Skrivet av Hymer:

Köpte en Neotv 350 från webhallen för 199kr. Bland dom bästa köpen jag gjort

Permalänk
Medlem

Oj nej dom körde nog någon kampanj på den då. Var i slutet av November. Jag köpte 5st behöll en och sålde 4st för runt 500kr/st. Sorry om jag informerade om ett felaktigt pris.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Boxee Box utan tvekan. Hade jag inte haft en HTPC hade jag köpt en sådan bums. Är ju så nära XBMC man kan komma i en färdig mediaspelare. Dessutom har den ju SVT.play osv. Dessutom klarar den HD-audio

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Oki, synd att man inte var med:)

Skrivet av Hymer:

Oj nej dom körde nog någon kampanj på den då. Var i slutet av November. Jag köpte 5st behöll en och sålde 4st för runt 500kr/st. Sorry om jag informerade om ett felaktigt pris.

Permalänk
Medlem

Boxee box... Mest kompletta och den produkt jag blivit mest överraskad över, den gör och kan allt och lite till utan några somhelst konstigheter eller krongel, bara tuta och köra.

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem

"saknar digital coax ljudutgång"

Jag läste om det på en mediaspelare som jag är intresserad av. Vad menas med det praktiskt?

Permalänk
Medlem

Jo, varför jag undrar är att jag har en gammal surroundanläggning, pioneer tror jag, typ 10 år gammal och jag vill kunna få ut ljudet ifrån mediaspelaren till receivern/förstärkaren och då står det att mediaspelaren saknar digital coax ljudutgång (info från kund). Vad innebär det, att jag inte kan spela upp ljudet digitalt eller att jag inte kan spela upp ljudet alls, d v s det finns ingen ljudutgång från mediaspelaren.

Permalänk
Medlem

Hej igen

Nu läste jag mer om mediaspelaren och det här fanns så då borde den kunna spela digigalt ljud men vad är då digital coax ljudutgång?
Dolby Digital-utgång, DTS-digitalutgång, Dolby Digital Plus-utmatning

Länk till Mediaspelaren

http://www.pixmania.se/se/se/7754662/art/western-digital/exte...

Permalänk
Medlem

Hej

Nu ser jag att denna är USB 2.0-kompatibilitet och läst mig till att det inte finns någon usb anslutning och det vill jag naturligtvis ha. Jag vill ha alternativ till streaming ifall de är stora filer och det är flera filmer att då kunna använda usb sladd. Eller har jag fel ang modellen?

http://www.pixmania.se/se/se/7754662/art/western-digital/exte...

Skrivet av schkutt:

Xtreamer är billiga och väl fungerande. Finns modeller med/utan hdd och olika funktionaliter. AC ryans är väl också bra och väl beprövade. Hade själv en popcorn hour som jag var nöjd med. Hade mot slutet ingen hembio kopplad till den så DTS ljud och annat HD ljud var bara att glömma. Kanske värt att tänka på om du inte har/inte alltid använder hemmabio.

Med hemmabio menar jag reciever och högtalare som kan avkoda de digitala ljudformaten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felicia1:

Hej

Nu ser jag att denna är USB 2.0-kompatibilitet och läst mig till att det inte finns någon usb anslutning och det vill jag naturligtvis ha. Jag vill ha alternativ till streaming ifall de är stora filer och det är flera filmer att då kunna använda usb sladd. Eller har jag fel ang modellen?

http://www.pixmania.se/se/se/7754662/art/western-digital/exte...

Jag tror att du kan kopiera över filer till den i och med att den har hårddisk. Men jag har aldrig använt en sådan. Jag gjorde så på min Popcorn hour.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Hej, ursäkta om jag en aning trög, kopiera? Via streama eller sladd och vad för sladd i så fall

Skrivet av schkutt:

Jag tror att du kan kopiera över filer till den i och med att den har hårddisk. Men jag har aldrig använt en sådan. Jag gjorde så på min Popcorn hour.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felicia1:

Hej, ursäkta om jag en aning trög, kopiera? Via streama eller sladd och vad för sladd i så fall

Ne kopiera, alltså inte stream utan du lägger över filmen på din mediaspelare genom nätverket och sedan spelar upp filmen lokalt på hårddisken. På det sättet så kommer du inte ha något lagg att oroa dig för med filmen.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Oki, tack!

Skrivet av schkutt:

Ne kopiera, alltså inte stream utan du lägger över filmen på din mediaspelare genom nätverket och sedan spelar upp filmen lokalt på hårddisken. På det sättet så kommer du inte ha något lagg att oroa dig för med filmen.

Permalänk
Medlem

Är du nöjd?:)

Skrivet av devhdc:

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/dvd_-blu-ray-och-video... kanske?
Jag köpte mig en sån +boxee box till brorsan, väntar leverans den 23:de Får se hur dom är

Permalänk
Medlem

Hej

Det här med Dongel man måste köpa till. Vad är det och vart sätter man den?

Skrivet av genii:

Hej

http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=160700
Har en sådan själv som streamar från en nätverksdisk. Funkar skitbra, någorlunda billig också.
Hur det är med hårddisk vet jag inte, tror man kan ansluta en, som man dock får skaffa själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Jag tror du hade rätt i början, den har ingen intern wi-fi antenn, så man måste nog köra via usb-dongeln, får se när den kommer

Var den något att ha?!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b