Betalar för någon som kan löda fast ny hållare på iPhone 3GS. (Stockholm)

Permalänk
Medlem

Betalar för någon som kan löda fast ny hållare på iPhone 3GS. (Stockholm)

Har ett litet (stort) problem.

Har en gammal iPhone 3GS som jag bytt glaset på.
Dock så har jag ett problem, jag insåg att "connector 3" är sönder.
Utan den så fungerar inte öronsnäckan, dvs du kan inte höra någonting när man pratar i telefon, däremot så fungerar högtalaren.

Bild på problemet: (Inte min bild)

Finns det någon i Stockholm som kan tänka sig ställa upp och löda detta?
Hade uppskattats något enormt då jag inte har några lödningsskills alls.

Kan självklart betala för detta också.

Permalänk

Väldigt små pinnar där du, hör med iphonereparation, bra service där och inget skumtomtebutik!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Behövs en värmepistol för den lödningen skulle jag gissa på. Vore nog svårt med en lödspets även om den är så liten som en millimeter i spetsen.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Tror inte att det är så överdrivet svårt egentligen. Finns ju flera klipp på tuben där det används vanlig lödkolv.
http://www.youtube.com/results?search_query=iphone+3gs+connec...

Iofs så är det litet, men jag är illa tvungen att be om hjälp liksom.

Permalänk
Medlem

PS: Jag vet att det kanske är ett enda stort tabu, men jag chansar med att fråga.
Angående denna kontakten, jag har tagit bort den stora delen som fäster kontakten mot kretskortet.
Dock så har jag ingenting som håller fast det.
Bör jag prova med superlim?
Leder superlim ström?

Är det en chansning eller bör jag helt skippa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

PS: Jag vet att det kanske är ett enda stort tabu, men jag chansar med att fråga.
Angående denna kontakten, jag har tagit bort den stora delen som fäster kontakten mot kretskortet.
Dock så har jag ingenting som håller fast det.
Bör jag prova med superlim?
Leder superlim ström?

Är det en chansning eller bör jag helt skippa det?

Går det att pilla in kontakten så att det blir kontakt men du kan inte låsa fast den?

I så fall så borde det kunna funka med superlim på något ställe så att det låser det på det sättet. Var jag vet så leder inte superlim ström. Då hade det fått väldigt många fler användningsområden!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Det är ganska enkelt att löda med vanlig lödkolv, bara man har ett bra lödtenn och rikligt med flussmedel. Varmluft bör undvikas då plasten inte är så förtjust i det

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ är att höra efter med folk som håller på med chipning av spelkonsoller. De brukar kunna ha bra vana av lite tightare lödningar, till billigt pris. Eventuella garantier kan du nog inte förvänta dig hos skumtomtar eller ej.

Skrivet av G4jm0r:

Det är ganska enkelt att löda med vanlig lödkolv, bara man har ett bra lödtenn och rikligt med flussmedel. Varmluft bör undvikas då plasten inte är så förtjust i det

Dock knappast något man kan rekommendera någon att göra själv om denne aldrig hållt i en lödkolv.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Gjorde chipplödningar i konsoler på PS1 och några PS2. När man började fippla med ps2 så började det bli bra pilligt tyckte jag då. Var tufft även då jag bytte till en mycket tunnare lödkolv. Med den som funkade till PS1 började diverse kondensatorer och liknande följa med på när jag gjorde på PS2orna. ^^

Men de som är aktiva med det fortfarande lär ju kunna löda dit en ny sådan utan några större problem. Själv har jag inte lödit något på några år så jag är inte direkt van vid lödkolven längre. Blir när man är klar med lägenheten så kommer jag att inreda en hobbyhörna så att sådana projekt kan göras igen!:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Blir när man är klar med lägenheten så kommer jag att inreda en hobbyhörna så att sådana projekt kan göras igen!:)

Just en ordentlig hobbyhörna är något som står på min önskelista också. Funderar på att byta upp mig från en etta till tvåa just för lite extra utrymme av den anledningen. Det är lagomt bökigt att plocka fram allt som behövs och fortsätta där man var senast, när man håller på med något roligt projekt bara lite då och då när tid finnes.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Just en ordentlig hobbyhörna är något som står på min önskelista också. Funderar på att byta upp mig från en etta till tvåa just för lite extra utrymme av den anledningen. Det är lagomt bökigt att plocka fram allt som behövs och fortsätta där man var senast, när man håller på med något roligt projekt bara lite då och då när tid finnes.

Ja precis! Jag gillar inte att behöva lägga undan saker som jag bara vill greja med lite då och då. Eftersom jag bor i en mindre tvåa så blir min lilla hobbyhörna i en garderob i hallen som de ser ut nu. Blir en liten hörna men tillräckligt för att bygga en dator och sådär om det inte är världens projekt. I framtiden är väl drömmen att ha ett helt rum som hobbydel!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Ja precis! Jag gillar inte att behöva lägga undan saker som jag bara vill greja med lite då och då. Eftersom jag bor i en mindre tvåa så blir min lilla hobbyhörna i en garderob i hallen som de ser ut nu. Blir en liten hörna men tillräckligt för att bygga en dator och sådär om det inte är världens projekt. I framtiden är väl drömmen att ha ett helt rum som hobbydel!

Eller typ ett garage, källare eller varför inte en hel hobby-bod. En av få fördelar med villa/hus

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Ja, absolut! Alla snickargrejjerna behöver få plats någonstans också! Ser dock många fler fördelar med hus. Nackdelen är väl extrajobbet som allt medför men så är det väl med allt. Bara att ha en lättskött trädgård med automatisk gräsklippare så är ju det problemet löst!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Har nu fått hem reservdelen.
Vart hittar jag någon som kan löda detta åt mig?
Reparationsbutiker för iphone vi ha i snitt 1200:- enbart för lödningen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Har nu fått hem reservdelen.
Vart hittar jag någon som kan löda detta åt mig?
Reparationsbutiker för iphone vi ha i snitt 1200:- enbart för lödningen

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter och kollar på kontakten nu och ser att det där inte kan göras med en lödpenna, det kommer krävas en lödpistol av något slag för att löda om den kontakten.

Självklart kan det göras men det krävs skicklighet

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |