3 skärmar i extended desktop?? (5850)

Permalänk
Medlem

3 skärmar i extended desktop?? (5850)

Detta blev en lång trådjävel. Detaljerad info nedan men i ett nötskal: Jag vill få ut tre skärmar från en o samma dator & de ska köras som extended desktop ihop (har för tillfället 2 och det funkar fint). Vad behöver jag? har ett Saphire 5850 med en DVI-ut, en HDMI-ut och en Displayport-ut.

Jag har två dellskärmar som jag kör via DVI-ut -> DVI & HDMI-ut -> DVI som extended desktop i Windows (7) och det funkar skitbra med den ena som lässkärm i porträtt.

Nu har jag en 32" TV på väggen bredvid datorn och jag vill ha in den som tredje skärm (extended desktop) och här stöter jag på patrull. Funkar jättebra med DVI-ut -> VGA till TV'n men då måste jag koppla ut den ena dellskärmen eftersom kontakterna på kortet är slut.

Det finns en tredje kontakt; en displayport-ut. Jag har köpt en adapter för displayport -> DVI men det blir bara skit. Får aldrig bild från alla tre samtidigt. Har läst en del på google men fattar inte helt vad det är som gäller. Finns det en inbördes begränsning i kortet så att man bara kan få ut två skärmar samtidigt? Finns det något sätt att köra alla tre som extended desktops i höga upplösningar? Har bitvis fått ut bild från displayporten men då är det låst till 640p.

Dold text

Alternativ? I. Kommer det funka med en aktiv adapter (ström från usb)? II. Går det att köra TV'n som extended desktop ihop med de andra om jag köper ett PCI-grafikkort för att få en extra DVI-ut?

III. Mer??

Permalänk
Medlem

om du skall köra extended desktop (alltså inte EyeFinity) så kommer det inte ens vara något krav på en aktiv adapter, bara slå upp displayport adapter på ebay och köp den billigaste du hittar (runt $5 kanske)

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!