GTX 590 vs RADEON 7000-Series.

Permalänk
Medlem

GTX 590 vs RADEON 7000-Series.

Hallå!
Det är så att jag ska köpa en ny dator och jag sitter här och funderar om jag ska köpa en gtx 590 eller om jag ska vänta på de nya grafikkorten (RADEON 7000-SERIEN).
Tror ni att det kommer vara värt att vänta på de nya grafikkorten eller borde jag köpa en gtx 590 istället?

Tack och hej, leverpastej!

Permalänk
Medlem

Vänta, drar mindre ström och presterar riktigt riktigt fint.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mikaelbb:

Hallå!
Det är så att jag ska köpa en ny dator och jag sitter här och funderar om jag ska köpa en gtx 590 eller om jag ska vänta på de nya grafikkorten (RADEON 7000-SERIEN).
Tror ni att det kommer vara värt att vänta på de nya grafikkorten eller borde jag köpa en gtx 590 istället?

Tack och hej, leverpastej!

590 är nästan omöjligt att hitta. Dessutom får du alla problemen som SLI ger. Swec har ju precis testat nya HD7970 ifall du har missat det: http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, jag tar och väntar på de nya grafikkorten!

Permalänk

Drar mindre ström, inte långt ifrån när det kommer till prestanda, INGEN microstuttering och inge bråk med multigpu drivrutiner.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag har ett GTX 590.. har inte haft några problem alls med microstuttering tex visst jag har inte spelat så många spel..men cod mw3, black ops, BF3.. inga problem alls.

Permalänk
Medlem

Tänk dock på att 7xxx-serien säkert är en månad eller mer bort innan den kommer nå återförsäljare i tillräckligt stora kvantiteter för att de ska gå att få tag på..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.