Permalänk

Grafikkort för HP 6600

Hejsan och God Jul!

Jag har en HP - 6600 Quad Core som jag haft några år och funderar på att köpa ett nytt grafikkort, men jag vet inte vilket som passar, jag vill inte ha något flashigt och dyrt för jag vet att datorn är gammal, anledningen till varför jag ska köpa nytt är för att jag införskaffade Star Wars - The Old Republic och det stod att 256 mb DDR3 var minimum, vilket jag har i min dator, spelet går att spela men det är lite hackigt och flyter inte speciellt bra. Jag spelar bara två stycken MMO, WoW och SWTOR så jag är inte ute efter världens bästa grafikkort för jag vet att det inte är optimalt för min setup just nu.

Detta kort hittade jag:

http://www.webhallen.com/hardvara/128479-zotac_geforce_gt_440...

Frågorna är då, passar kortet i min HP - 6600?, och finns det något bättre till samma pris?, ska helst ligga runt 7-800 kr, som sagt, jag vill bara få SWTOR att flyta hyffsat, jag är ingen hardcore gamer, jag vill bara inte störa mig på att det är små hackigt.

Oseriösa svar undanbedes, jag vet att datorn är gammal och att det inte är optimalt att bygga vidare på datorn, jag vill bara ha ett grafikkort för SWTOR.

Tänkte det var bäst att söka hjälp här eftersom jag inte har en susning kring såna här saker.

Tack för alla svar // Stoffe