Skulle precis nu registrera 2 användarkonton på Minecraft...sidan är skit!

Permalänk

Skulle precis nu registrera 2 användarkonton på Minecraft...sidan är skit!

Om nu man sålt 18 miljoner konton...varför har man en sådan dålig hemsida...känns hemmagjord...Internal server error 500 ....hela tiden!
Blir j..ligt arg...!
Om detta sker vid registering...hur funkar då multiplayer (som ungarna tjatar om)...lika sugigt? eller bra?

Lite hård första rubrik...
Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Fidel Castro:

Om nu man sålt 18 miljoner konton...varför har man en sådan dålig hemsida...känns hemmagjord...Internal server error 500 ....hela tiden!
Blir j..ligt arg...!
Om detta sker vid registering...hur funkar då multiplayer (som ungarna tjatar om)...lika sugigt? eller bra?

Bara gnälltråd eller vill du ha en vettig diskussion?

Ja minecraft.net ligger nere pga #500 men sowhat? Du tror inte det händer flera och större sidor att de kraschar, inte orkar med, blir hackade?
Tror du alla ska vara/är perfekta?

Hemsidan och servrarna har inte mycket med varandra att göra, hemsidan listar de multiplayservrar som finns (online mode true i server.properties) inget annat.

Enkel hemsida och ja alla hemsidor är hemmagjorda, behövs nåt mer avancerat eller snyggare? Nej.

Permalänk

Ingen gnälltråd...vill bara veta om det är lönt att försöka mera...testat nu i 30 min...
Har man 18,5 miljoner användare borde man ha bättre sida ...med bättre uptime!
Man är ju påväg att tappa 2 konton...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fidel Castro:

Ingen gnälltråd...vill bara veta om det är lönt att försöka mera...testat nu i 30 min...
Har man 18,5 miljoner användare borde man ha bättre sida ...med bättre uptime!
Man är ju påväg att tappa 2 konton...

Hur är det INTE en gnälltråd?
Bara att läsa om tcntads inlägg.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Hur är det INTE en gnälltråd?
Bara att läsa om tcntads inlägg.

Jag gnäller inte...läsa mina trådar som jag publicerat tidigare och alla mina inlägg (1360 st)! GRRRR!*?

Ville veta om det är lönt att testa mer ....jag vet inget om Minecraft! Ungarna kör SP....men vill ha Multiplayer!
Har suttit nu 45 min och försökt rega 2 konton...utan resultat...om regandet funkar så dåligt....funkar då spelet lika dåligt?

Svara på min fråga istället för att vara typig! Det tcntads säger kan väl jag också räkna ut...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd

J*vla gnällspik du vet inte vad du pratar om
detta händer fler sidor.
Ta bort tråden

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk

Varför då! Vill ju bara veta om spelet funkar bra? Om det brukar vara problem vid registrering?
Kan du inte svara på någon av frågorna ...låt då bli att svara över huvudtaget!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Tålamod min vän, tålamod.
Som sagt det är en indie företag och det är inte mycket man kan förvänta sig av några få anställda, hade det däremot varit EA eller några andra stora företag så hade jag nog hållit med om det du säger men minecraft.net är ett undantag.

Även EA och Activision samt facebook brukar ha sådana problem.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Tålamod min vän, tålamod.
Som sagt det är en indie företag och det är inte mycket man kan förvänta sig av några få anställda, hade det däremot varit EA eller några andra stora företag så hade jag nog hållit med om det du säger men minecraft.net är ett undantag.

Även EA och Activision samt facebook brukar ha sådana problem.

Tack äntligen ett konstruktivt svar...uppskattas...tack!

Edit: Det blir serverfel vid sökning på username...nu säger sidan att mina två e-mailadresser redan använts? Jag har inte fått några verifieringsmail alls?
Hur avregar man sina e-mails som aldrig blivit regade? Börjar bli trött:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Tack äntligen ett konstruktivt svar...uppskattas...tack!

Multiplayer beror helt på vem som hostar servern. Men är det en bra host, ja då fungerar det bra.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Multiplayer beror helt på vem som hostar servern. Men är det en bra host, ja då fungerar det bra.

Ok...bra då slänger jag iaf inte pengarna i sjön:) Tack för ditt svar.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Ok...bra då slänger jag iaf inte pengarna i sjön:) Tack för ditt svar.

Näe det tycker jag inte du gör. Dina ungar kommer säkert ha kul med spelet både i mp och sp. Lycka till och god jul!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

God Jul!

Fick ett konto att funka...one more to go!

Fick rega ytterligare ett emailkonto....tur man har några adresser...:)

Tvåan nu regad...great! Ungarna blir glada imorgon...tack alla! och en riktigt god Jul!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fidel Castro:

Om nu man sålt 18 miljoner konton...varför har man en sådan dålig hemsida...känns hemmagjord...Internal server error 500 ....hela tiden!
Blir j..ligt arg...!
Om detta sker vid registering...hur funkar då multiplayer (som ungarna tjatar om)...lika sugigt? eller bra?

"sålt 18 miljoner konton"

Du menar sålt ~4miljoner kopior av spelet.
~18miljoner konton (14 milj = gratis konton)

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Bara gnälltråd eller vill du ha en vettig diskussion?

Ja minecraft.net ligger nere pga #500 men sowhat? Du tror inte det händer flera och större sidor att de kraschar, inte orkar med, blir hackade?
Tror du alla ska vara/är perfekta?

Hemsidan och servrarna har inte mycket med varandra att göra, hemsidan listar de multiplayservrar som finns (online mode true i server.properties) inget annat.

Enkel hemsida och ja alla hemsidor är hemmagjorda, behövs nåt mer avancerat eller snyggare? Nej.

Nej, det är Markus Persson, han har ingen erfarenhet av att styra en hemsida eller ens hålla reda på saker och ting.
Han har fortfarande inte flyttat på servern som sidan samt loginservern ligger på, vilket han skulle göra Januari 2011.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Nej, det är Markus Persson, han har ingen erfarenhet av att styra en hemsida eller ens hålla reda på saker och ting.
Han har fortfarande inte flyttat på servern som sidan samt loginservern ligger på, vilket han skulle göra Januari 2011.

Ok låter ju förtroendeingivande...men nåväl...spelet funkar iaf...dock blev de besvikna på MP-delen...lite krångligt att ansluta till servrar...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Fidel Castro:

Ok låter ju förtroendeingivande...men nåväl...spelet funkar iaf...dock blev de besvikna på MP-delen...lite krångligt att ansluta till servrar...

Det är ju bara för antingen är Minecraft.net nere för "renovering" eller så är det den som hostar serverns fel.
Spelat Minecraft sedan vid början av 2010 och är en glad Veteran

Men nu är det Jeb som jobbar med minecraft. Inte Notch ;D
Lycka till. Btw, om dina ungar inte skulle vilja ha engelska som språk, så kommer det snart ut en patch där man kan välja ungefär alla olika sorters språk som finns. Inklusive Svenska

Visa signatur