Permalänk

Nytt tangentbord i mellandagsrea?

Jag är på jakt efter nytt tangentbord i mellandagsrean då priserna förhoppningsvis kan bli lite bättre. You never know.
Just nu sitter jag på ett razer arctosa vanligt flat men har testat ett steelseries 6gv2 mekaniskt och jag gillar de förutom
att de var för tröga tangenter samt att mellanslag var seg och inte bra.

Vad finns de mer för shyssta mekaniska spelbord som passar när man tycker de svarta på steelseries var för sega?

Nått man kan testa ute nånstans? vad tror ni?

//Erik

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Har precis tänkt på att köpa ett nytt tangetbord jag också.

Funderat på detta ''Röda'' Brytare de är lite mindre motstånd än de svarta. http://www.inet.se/produkt/6101691/qpad-mk-50-gaming-mechanic...

Permalänk

testa röda eller bruna brytare, synd att mekaniska ej blivit så stora än då utbudet av speciellt olika brytare är väldigt limiterat

Permalänk
Medlem

Qpad har några stycken trevliga tangentbord som du borde ta dig en titt efter !

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Skrivet av zxter:

Har precis tänkt på att köpa ett nytt tangetbord jag också.

Funderat på detta ''Röda'' Brytare de är lite mindre motstånd än de svarta. http://www.inet.se/produkt/6101691/qpad-mk-50-gaming-mechanic...

Skrivet av Dark_Widget:

testa röda eller bruna brytare, synd att mekaniska ej blivit så stora än då utbudet av speciellt olika brytare är väldigt limiterat

Skrivet av Tri_State:

Kör med Qpad Mk 85 just nu och det är sjukt härligt. Även om man är van vid ett taktil feedback när man skriver, så är linjära helt klart sköna. Det är, som med allt annat, en vanesak. Gällande MK-85 som är identiskt med ett Mk 50 förutom bakrundsbelysningen och USB hubb, så är det nog det snyggaste tangentbordet jag sett. Inte det minsta plastigt och belysningen är riktigt läcker.
Sen gillar jag att det är så kompakt, utan 500 makro knappar och att man kan välja ifall handlovsstödet ska vara på eller inte.

Jag hade velat testa bruna brytare för det är just den brytaren jag inte testat och jag gillar en taktil feedback när jag skriver, men jag orkade inte beställa ett custom tangentbord från Qpad, så jag körde på ett MK-85 med röda brytare från Inet. Röda är som svarta fast lättare, du kommer utan tvekan att märka skillnaden. Det är skumt att röda var så ovanliga innan överhuvudtaget då fler verkar gilla röda än svarta, iaf dom jag pratat med.

Men som sagt, är du inte i så stort behov av belysning och hubb så testa ett MK-50 (eller om du har råd - gå på MK 85).

Skrivet av KentBrack:

Qpad har några stycken trevliga tangentbord som du borde ta dig en titt efter !

Ok. Ska kolla in Qpad och se om man kan testa dem lite. Inet hade extra pris nu tills idag men är jul och så och jag vill gärna testa de innan så man inte köper. Dock kan man köpa ett testa nån tim sen skicka tillbaka om de inte skulle passa din stil när du spelar etc. Men Qpad 50 eller 85 om man har extra mycket pengar över menar du.

Bara Qpad eller finns de nått anant som är bra? Steelserier var ok men passade inte mig.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Får ett imorgon som har Bruna switchar, ska bli kul att pröva.

Permalänk
Medlem

Komplett har just tjuvstartat mellandagsrean: Corsair K90 för en tusenlapp!

Jag antar att folk fått nys om att alla tangenter inte är mekaniska och dragit öronen åt sig litegrann, så Corsair försöker få lite sprutt på försäljningen?

Ge mig motsvarande rea på K60 så slår jag nog till! (lite mer sugen på bruna dock)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Får ett imorgon som har Bruna switchar, ska bli kul att pröva.

Skrivet av Roger W:

Komplett har just tjuvstartat mellandagsrean: Corsair K90 för en tusenlapp!

Jag antar att folk fått nys om att alla tangenter inte är mekaniska och dragit öronen åt sig litegrann, så Corsair försöker få lite sprutt på försäljningen?

Ge mig motsvarande rea på K60 så slår jag nog till! (lite mer sugen på bruna dock)

Jag antar att folk fått nys om att alla tangenter inte är mekaniska och dragit öronen åt sig litegrann, så Corsair försöker få lite sprutt på försäljningen?

Ge mig motsvarande rea på K60 så slår jag nog till! (lite mer sugen på bruna dock)[/QUOTE]

Vad menar du? Har de fuskat och har inte alla som mekaniska? Det är riktigt fult i såna fall.

Med qpad blir de och testa och se om några har någe bra pris.

Skriva gärna vad du tycker om bruna. Eftersom svarta var för tröga så är det röda eller bruna som gäller. Vilken är bäst av dessa? Dvs inte tröga och gärna inte låter extremt mycket.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Vad menar du? Har de fuskat och har inte alla som mekaniska? Det är riktigt fult i såna fall.

På Corsair tangentborden är Esc, F-tangenterna och pgup/pgdown/home/end/ins/del är vanliga rubber domeswitchar, och på K90 är även macroknapparna dome... De har dock varit ganska tydliga med det i bloggar, forum osv. Har till och med nån ursäkt om det ger bättre känsla/funktionalitet överlag

...

Vilka som är bäst av röda eller bruna är svårt att säga. Jag har aldrig provat båda samtidigt mot varandra heller.
Skillnaden är iallafall inte brutal: taktiliteten i bruna är ganska liten. Båda är iallafall påtagligt mjukare att trycka ner än svarta!
Läs dock här för mer info om jämförelse:
#11756292

Ljudet de ger ifrån sig beror inte speciellt mycket på själva switchen, utan mer om hur tangentbordet är uppbyggt... (och beroende på hur man skriver)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hej har själv ett Steelseries 6Gv2. Det fina är att efter invänjning så trycker du sällan ner knapparna helt när du skriver. Innan gillade jag klick-knappar bättre men nu är jag helnöjd med de svarta brytarna. Ett annat plus in my opinion är att tangentbordet är litet och snyggt men samtidigt tungt och stabilt.

Permalänk
Medlem

Har mitt med bruna switchar nu, känns jävligt skönt att skriva på, tror dock det kommer märkas ännu mer när jag har vant mig vid detta och sedan prövar ett Rubbber Dome igen. Även fast det är bruna tycker jag det låter ganska mycket.

Permalänk
Medlem

Har kört med bruna i två veckor nu och fick för ett par dagar sedan för mig att testa mitt gamla Microsoft tangentbord då jag inte upplevde någon revolution dagen jag bytte. Men måste ställa mig i ledet som säger att rubberdome känns väldigt svampigt, tog även och provade min brors steelseries 6gv2 svarta brytare och även denna känns till min förvåning svampig.
Kör på bruna brytare!

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Roger W:

På Corsair tangentborden är Esc, F-tangenterna och pgup/pgdown/home/end/ins/del är vanliga rubber domeswitchar, och på K90 är även macroknapparna dome... De har dock varit ganska tydliga med det i bloggar, forum osv. Har till och med nån ursäkt om det ger bättre känsla/funktionalitet överlag

...

Vilka som är bäst av röda eller bruna är svårt att säga. Jag har aldrig provat båda samtidigt mot varandra heller.
Skillnaden är iallafall inte brutal: taktiliteten i bruna är ganska liten. Båda är iallafall påtagligt mjukare att trycka ner än svarta!
Läs dock här för mer info om jämförelse:
#11756292

Ljudet de ger ifrån sig beror inte speciellt mycket på själva switchen, utan mer om hur tangentbordet är uppbyggt... (och beroende på hur man skriver)

Skrivet av joher:

Hej har själv ett Steelseries 6Gv2. Det fina är att efter invänjning så trycker du sällan ner knapparna helt när du skriver. Innan gillade jag klick-knappar bättre men nu är jag helnöjd med de svarta brytarna. Ett annat plus in my opinion är att tangentbordet är litet och snyggt men samtidigt tungt och stabilt.

Skrivet av Baxtex:

Har mitt med bruna switchar nu, känns jävligt skönt att skriva på, tror dock det kommer märkas ännu mer när jag har vant mig vid detta och sedan prövar ett Rubbber Dome igen. Även fast det är bruna tycker jag det låter ganska mycket.

Skrivet av Cruentusa:

Har kört med bruna i två veckor nu och fick för ett par dagar sedan för mig att testa mitt gamla Microsoft tangentbord då jag inte upplevde någon revolution dagen jag bytte. Men måste ställa mig i ledet som säger att rubberdome känns väldigt svampigt, tog även och provade min brors steelseries 6gv2 svarta brytare och även denna känns till min förvåning svampig.
Kör på bruna brytare!

Ok. Men vilka gaming bord har bruna då som ni sitter på?

Qpad Mk50 eller 84 verkar bra. 80 bordet har bakgrundbelsning etc men vet inte om de hjälper mig så mycket då jag endast är ute efter ett bra bord som inte är trögt och man skan spela massa med som är skönt.

Vad finns de mer att välja på då? Någon som vet om de finns massa REA på bord nu under mellandagsrean, någon???

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Ok. Men vilka gaming bord har bruna då som ni sitter på?

Qpad Mk50 eller 84 verkar bra. 80 bordet har bakgrundbelsning etc men vet inte om de hjälper mig så mycket då jag endast är ute efter ett bra bord som inte är trögt och man skan spela massa med som är skönt.

Vad finns de mer att välja på då? Någon som vet om de finns massa REA på bord nu under mellandagsrean, någon???

Jag använder inte ett "gaming" tangentbord. Beställde ett Swedish Filco Majestouch-2, Tenkeyless, Cherry Brown som kostade strax under 1500 med frakt. Då det är väldigt bra byggt räknar jag med att kunna ha det i ett decennium och vid det laget så har det med råge betalat av sig.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Jag använder inte ett "gaming" tangentbord. Beställde ett Swedish Filco Majestouch-2, Tenkeyless, Cherry Brown som kostade strax under 1500 med frakt. Då det är väldigt bra byggt räknar jag med att kunna ha det i ett decennium och vid det laget så har det med råge betalat av sig.

köpte du till något för enligt en annan blev det 1500 med frakt för fullstorlek :/

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinEdquist:

köpte du till något för enligt en annan blev det 1500 med frakt för fullstorlek :/

1407kr kostade det totalt, jag köpte varianten utan numpad vilket drar ner kostnaden men har för mig att det var max 50kr det skiljde med och utan.
Finns tre olika företag man kan välja mellan som tar hand om frakten och dessa kostar olika mycket. Jag valde det billigaste som var Storbritanniens motsvarighet till posten för när paketet kommer till Sverige tar posten över och jag kunde hämta ut det på mitt uthämtnings ställe, vilket fungerade ypperligt.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM