Permalänk
Medlem

Jag fick:
-Pengar
-Lotter
-Strumpor
-After eight

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Blev en Caol ila och en ardbeg (10y)

Satt inte helt fel

Permalänk
Medlem

Fick en necessär med lite rakprodukter av morsan, hade funderat på att köpa en precis. Sen kammande jag hem lite verktyg i julklapps spelet. 20 år och mycket nöjd med julen, minus dock att jag var tvungen att köra så jag kunde inte ta en öl till maten.

Permalänk
Medlem

D-Link Boxee
Kabelvinda till garaget
Kläder

Annars lite smått som pengar, sockar o.s.v

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

lite cash
saker till lägenheten

börjar bli "gammal" nu så önskar mig inget längre, föräldrarna och syrran köper sånt de tror jag behöver, vilket är jäkligt skönt

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

lite cash
saker till lägenheten

börjar bli "gammal" nu så önskar mig inget längre, föräldrarna och syrran köper sånt de tror jag behöver, vilket är jäkligt skönt

Ungefär detsamma här. Fick en ny dammsugare, matberedare och en stavmixer.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Köpte en Nokia N8 till frun, en N3DS var till grabbarna samt ett par spel till dessa. Själv fick jag ett par kalsonger och ett par handksar.

Tror det var allt, eller nä fick lite strumpor också.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

lite cash+skjorta blev det för mig, men har dock inte fått allt än:)

Riktigt nöjd:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

blanda annat ett Corsair Ax 750w även pengar och andra saker.

Nöjd blev jag alla fall

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Medlem

G400 :3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

ny husbil och ny personbil till familjen.

själv fick man kläder,sennheiser cx 300 och lite grejer man har nytta utav Men har fet släkt så väntar mig lite cash

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Fick alldeles för mycket egentligen, särskilt från mina föräldrar. Ingen av dom har det särskilt fett, men jag åker räkmacka på CSN plus extrapengar från jobb..

Permalänk
Medlem

Pengar och Aladin&Paradis askar

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Önskade mg inget då jag tycker jag börjar bli lite för gammal för det, tog precis körkort och det var allt jag behövde. Men fick trots allt till min förvåning en Dremel 4000 av far min, och uncharted 3+ett par sketvarma vintersockor av tjejen. Gav henne en bodyshopkorg med lite prylar jag vet hon gillar, och farsan fick en elektronisk slipshängare (plojpresent, han har massa slipsar men hatar att använda dom, dessutom har den LEDbelysning, något han skyr som pesten) Lillsyrran och mor min bor långt uppåt norr så vi utbyter aldrig julklappar.

Har även ett secret santa-arrangemang med några kompisar, vi är tio-tolv pers som köper en present var och slumpar ut dom varje år istället för att man ska köpa nåt till varje enskild individ. Köpte ett pannkakslagg men utdelningen har inte varit så jag vet inte vad jag får.

Jobbet har en julbonus varje år bestående av tio spänn för varje timme man jobbat under året, så fick cirkus 17 000 därifrån, men ser det mer som en extra lön än en julklapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är kanske lite ädre än flertalet här inne? Det blev lite godis, strumpor och ett jätte trevligt sällskap.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Några böcker, par kallingar, ett par överdragsbyxor, headset (SteelSeries Siberia v2) och SWTOR från mig själv.
(Undra om man är 14år eller 34år )

Permalänk
Medlem

Fick mig presentkort på JC och Carlings samt lite bra å ha grejer som behöver bytas ut varje år som hörlurar, usb-minne m.m.

Gav bort en sån där obh massagedyna till föräldrarna samt lite böcker.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Då vi bara är vuxna hemma här kring jul så har vi sagt för många årsen att vi ska skippa allt vad julklappar heter. Och det är lika bra det, för jag får bara en så ruggig ångest över det här med hysterin kring julklappspaket och julfirandet. Men då syrran min har en dotter på 1,5 år så har det blivit att vi firar julafton för hennes skull. Så hon fick julklappar så att det räckte och blev över.

Men jag fick faktiskt ett par saker. En skrivborslampa som jag länge har gått och fluktat på. Samt att jag, till slut, fick min gran. Är inte alls mycket för det här med julgranar och pynt ( då morsan min julpyntar desso mer ). Men så för ett par årsen så tänkte jag väl att en liten gran kunde man kanske ha hemma här ändå. Och jag fick den tillslut.

Lite men naggande god.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Favoriten, en riktig gjutjärnsgryta. http://www2.cervera.se/Cervera/Images/Article/extralarge/4507...

Så nästa år blir det en lite mer utökad meny i vårt kök här hemma.

Det var en redigt fin julklapp!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får det gamla vanliga, presentkort till kläder, lite kläder och lite bra att ha saker. Fick även Metro 2033 och Metro 2034 i bokform, kan vara trevlig.

Ger som vanligt mer än jag får, vilket är mycket roligare och mer givande också. Ny laptop till farsan, ny laptop till morsan, badrock till ena syrran, akustisk gitarr till andra syrran. Jag unnade mig själv en gibson elgura

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk

Två kaffemuggar, par kalsonger, väckarklocka, en Toffifee ask, ~1000:- och vattenkylning

Permalänk
Medlem

Ingenting. Jag har uppenbarligen inte varit snäll detta året. Får bättra mig nästa år

Skämt åsido så håller vi inte på med julklappar. Tycker det är meningslöst att byta pengar med varandra. Till mig själv har jag istället beställt Book of Cain och Sony HMZ-T1

Permalänk
Medlem

Firar knappt jul i familjen, äter bara lite julmat och spelar ett parti TP. Men i år fick jag faktiskt 1500 kr så jag kan köpa ett par löparskor, då jag för tillfället springer runt med ett par 10 åriga skor som jag tror egentligen är tänkt som basket/innebandyskor, och jag får stora blåsor av. Borde kunna förbättra milen med ett antal minuter med riktiga skor!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Ingenting än, annat än ett löfte att när det blir dags o köpa ny mus så står päronen för den

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Då vi bara är vuxna hemma här kring jul så har vi sagt för många årsen att vi ska skippa allt vad julklappar heter. Och det är lika bra det, för jag får bara en så ruggig ångest över det här med hysterin kring julklappspaket och julfirandet.

Tack! Äntligen någon som delar min känsla runt julklappar. Inget emot julen som sådan med all underbar mat och trevliga människor. Men julklappar....

Fick inget personligt men jag och frugan fick en bl a en klocka att hänga upp på väggen samt en ljusstake.
Saknar lite spänningen runt julklappar från när man var 14-20, då var det ju hur stort som helst. Nu längtar man efter julmaten och sedan är man spymätt o somnar till Kalle.

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Avstängd

Blev mest julklappar till mig själv Fick lite pengar, en plånbok av tjejen, champagne glas..

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Avstängd

Bästa presenterna får man av sig själv
Jag har förbokat en Sony HMZ-T1 http://www.sony.se/product/head-mounted-display/hmz-t1 borde komma under Jan, kan inte vänta Har även köpt en DIY head tracker till ovanstående HMD

http://www.lawicel-shop.se/prod/SEN-10736_821644/Sparkfun_646...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vi har slutat att köpa till _varandra_ helt. Andra ppl:s köper alltid fel grejor, punkt.

Några år sedan gick jag & frugan in i en skobutik & köpte varsitt par (likadana) skor
som vi sedan slog in själva & "gav varandra" på julafton, helrätt blir sånt.

I år fick jag ett par paraplystativ (foto, "Interfit".) & en fotoblixt, medan jag tydligen
gav frugan en svindyr handväska? .. för ungefär samma pengar. Vi väljer alltså själva.

Överraskningar är helt klart överskattat när man är vuxen .. äldre.

Permalänk
Medlem

Fick en htc sensation xl och mk-80

Permalänk
Medlem

Kläder, Rak kräm Proraso 500 ml,choklad,

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"