"Radeon HD4870 x2 2GB GDDR5" bortskänkes

Permalänk
Medlem

"Radeon HD4870 x2 2GB GDDR5" bortskänkes

Hej alla glada! Köpt mitt nya grafikkort tack vare er tips från er på Sweclockers forumet så jag tänkte ge tillbaka lite. Nu skänker jag bort mitt gamla grafikkort "Radeon HD4870 x2 2GB GDDR5" till den som skickar ett PM först.

Den la ju ner.. det var därför jag köpte ett nytt grafikkort. Jag har bakat den i ugnen flera ggr utan problem och den var som ny igen. Så det är högt sannolikt att det fungerar felfritt efter en bakning i ugnen. Ett bra grafikkort som jag kunde köra alla spel på med medium-high minst.

Finns för avhämtning i Gävle eller så skickar jag det för porto kostnaden för paketet so mottagaren får stå för.

Har kvar den i en vecka om jag inte får några svar, sen blir det soptippen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mebbe:

Hej alla glada! Köpt mitt nya grafikkort tack vare er tips från er på Sweclockers forumet så jag tänkte ge tillbaka lite. Nu skänker jag bort mitt gamla grafikkort "Radeon HD4870 x2 2GB GDDR5" till den som skickar ett PM först.

Den la ju ner.. det var därför jag köpte ett nytt grafikkort. Jag har bakat den i ugnen flera ggr utan problem och den var som ny igen. Så det är högt sannolikt att det fungerar felfritt efter en bakning i ugnen. Ett bra grafikkort som jag kunde köra alla spel på med medium-high minst.

Finns för avhämtning i Gävle eller så skickar jag det för porto kostnaden för paketet so mottagaren får stå för.

Har kvar den i en vecka om jag inte får några svar, sen blir det soptippen.

Du har PM!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Om någon kan hämta det så är det mindre risk för strul och mindre jobb

Permalänk
Skrivet av mebbe:

Om någon kan hämta det så är det mindre risk för strul och mindre jobb

Känner en i gävle han kanske kan hämta kortet!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Känner en i gävle han kanske kan hämta kortet!

Den som först hämtar den får den!

Permalänk

Kan uppdatera att jag har bakat den nu och det funkar! Ska testa en runda i furmark och se om det går

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Japp, det funkade! Men jag har ingen kylpasta så det ska inhandlas!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av mebbe:

Hej alla glada! Köpt mitt nya grafikkort tack vare er tips från er på Sweclockers forumet så jag tänkte ge tillbaka lite. Nu skänker jag bort mitt gamla grafikkort "Radeon HD4870 x2 2GB GDDR5" till den som skickar ett PM först.

Den la ju ner.. det var därför jag köpte ett nytt grafikkort. Jag har bakat den i ugnen flera ggr utan problem och den var som ny igen. Så det är högt sannolikt att det fungerar felfritt efter en bakning i ugnen. Ett bra grafikkort som jag kunde köra alla spel på med medium-high minst.

Finns för avhämtning i Gävle eller så skickar jag det för porto kostnaden för paketet so mottagaren får stå för.

Har kvar den i en vecka om jag inte får några svar, sen blir det soptippen.

Har bara en fråga, är det normallt att grafikkortet blir jätte varmt snabbt?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Har bara en fråga, är det normallt att grafikkortet blir jätte varmt snabbt?

Hur varmt då?

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Skrivet av 1337manne:

Hur varmt då?

asso båda kärnorna blir ca 90c men det låter som en jävla tornado är i datorn!

Och det börjar låta direkt när jag sätter igång något krävande, dvs det inte går upp gradvis.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av 1337manne:

Hur varmt då?

Det här är rikgitg konstigt...

GPU1:60C
GPU2: 80C

Och den höjer fläkt hastigeten hut mycket gpu usage är. För jag spelade BF2 och båda ligger normalt mellan 30-40% usage(Och det låter jobbigt också xD) Men om man tex kastar en smoke grenade och går in i den då blir det ca 70% usage på båda och då börjar den låta som fan! (Även om tempen inte går upp något) Och när man går ut ifrån röken så gpu usage blir 30-40% då låter den mindre.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

4870x2 är ett jävla kort på att både vara varmt och högljut! Har en vän som har det i ett antec 900 och hela hans dator är olidligt högljud

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av xfmimd:

4870x2 är ett jävla kort på att både vara varmt och högljut! Har en vän som har det i ett antec 900 och hela hans dator är olidligt högljud

Ja, men fläkten höjer sig bara när gpu usage går upp

Och varför är gpu2 20c varmare?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Jo fläkten ligger längst bak och sen kommer gpuerna typ såhär:

|:X:-:X:-:O

Då X=GPU och O= fläkt

Det menas med att luften som kommer ut från första flänsen "kyler den andra" Med andra ord, så värms lyften från första gpun när luften sen skall till andra gpun

Hoppas det ä någorlunda försåtligt

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av xfmimd:

Jo fläkten ligger längst bak och sen kommer gpuerna typ såhär:

|:X:-:X:-:O

Då X=GPU och O= fläkt

Det menas med att luften som kommer ut från första flänsen "kyler den andra" Med andra ord, så värms lyften från första gpun när luften sen skall till andra gpun

Hoppas det ä någorlunda försåtligt

Ja, det fattar jag också men varför skilljer det så mycket som 20c? Hade kunnat räkna med ca 10c.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -