Permalänk
Medlem

0313033202 ringer varje dag

0313033202 har nu ringt mig fem dagar i rad + en gång till ytterligare en vecka innan. Svarar jag är det ingen där. Verkar vara någon form av telefonsäljarnummer. Vet inte riktigt vad jag frågar efter, men det är irriterande när de ringer stup i kvarten.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

http://vemringde.se/?q=0313033202

Du kan inte "black-lista" i din mobil?
För dem blir det som att din telefon aldrig är igång, du märker inget.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

ibland på växel nummer går det att byta ut de två tre sista nummen till nollor och få upp företaget.

I Sverige är det riskfritt att svara på samtal. men att inga upp kan kosta fläsk.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Dem ringer fortfarande... hittar ingen funktion att spärra nummer eller liknande, funderar på att ringa till tele2 direkt och fråga. Skönt att det är riskfritt att svara i alla fall, har som sagt svarat några gånger.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

hitta.se : http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=0313033202&Vkiid...

http://www.provoice.se/sv/component/content/article/11/14-har...

Citat:

Har vi försökt nå dig?

Vi är ett callcenter som genom olika uppdragsgivare kontaktar privatpersoner och företag via telefon. Vi är medlem i Sveriges Callcenter Förening och följer de stadgar och etiska regler som finns fastställda för vår bransch.

Om du är med i registret NIX-telefon men ändå blivit uppringd, beror det sannolikt på att det föreligger någon form av kundrelation mellan dig och det företag vi representerar.

Om du inte vill bli uppringd av oss i framtiden kan du maila till: info@provoice.se . Det är då viktigt att du anger det telefonnummer som du vill att vi ska spärra.

så släng iväg ett mail till dom
Mvh Mathias

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Inaktiv

Säkert bredbandslev eller mobiloperatör, de har faktiskt rätt att ringa dig.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anon13728:

Säkert bredbandslev eller mobiloperatör, de har faktiskt rätt att ringa dig.

Även om de ringer varje dag i en vecka?
Trakasserier kallar jag det för.

Permalänk
Inaktiv

Sure, de vill säkert teckna ett nytt abbonemang eller fråga om kunden är nöjd. Allt annat är som sagt trakasserier... dock kanske dom har fel på sin auto-uppringare?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tcntad:

Även om de ringer varje dag i en vecka?
Trakasserier kallar jag det för.

Ja om man är kund får de ringa trots att man är med i NIX-registret.
Vill man inte bli uppringd dagligen kan man testa att faktiskt svara och be dem sluta ringa. Man kan till och med slå till med att säga till dem att om de fortsätter ringa upp utan vettig anledning så byter du operatör. Det brukar ha rätt bra effekt att hota med att dra.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zotamedu:

Ja om man är kund får de ringa trots att man är med i NIX-registret.
Vill man inte bli uppringd dagligen kan man testa att faktiskt svara och be dem sluta ringa. Man kan till och med slå till med att säga till dem att om de fortsätter ringa upp utan vettig anledning så byter du operatör. Det brukar ha rätt bra effekt att hota med att dra.

Det kan man göra, fast det fungerar ju inte för TS då ingen svarar i andra änden av luren tyvär..
Själv skulle jag be dem fara åt skogen.

Permalänk
Medlem

Du kan inte lägga numret i kontakter och sedan välja och skicka alla samtal från numret direkt till röstbrevlådan?
Vet iaf att det går med en Android telefon.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Tack, fick svar att de tagit bort mig från deras lista så förhoppningsvis är det löst nu.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.