Permalänk
Medlem

Corsair m90

Någon som har provat denna mus?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649419

Det jag undrar är hur den ligger i handen, jag använder just nu en g5 från logitec och jag burkar lägga hela handen på musen så det är ingen klogreps mus jag är ute över. Har inte precis stora händer.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk

Jag har dock små händer men kör på klogrepp
Dock så ser m90'n att ha ergonomi anpassat mer för "flathand"(lol?) för klogrepp.
Sväng in någonstans o be att få klämma lite på den, ser ju ut att funka bra men inget kul o lägga ut så mycke pengar när man ej är säker
Hoppas de hjälpte lite iaf, även om jag ej kan säga nått konkret om musen i sig

God fortsatt jul

Permalänk
Medlem

Köpte en sådan för ett tag sedan från webhallen. Har haft från logitech sedan 10 år tillbaka och den senaste var en g500.
M90 är inte lika lång som g500 och lite tjockare. M90 ligger faktiskt riktigt bra i handen och efter att testat i någon vecka och sedan testat g500 igen så tycker jag M90 är mycket skönare (har mellanstora, smala händer).

Men det finns andra saker som är lite sämre med musen. Programmet man får med är lite buggigt fortfarande (man kan till exempel inte binda alt+ f4 till någon makroknapp utan att stänga programmet och för mig fungerade inte LEDljusen som ska visa vilken profil som är aktiv). Antar att det kommer släppas någon uppdatering till mjukvaran snart.

Sedan är knapparna för tummen lite tröga men hört att de ska ge med sig efter lite användande. Och med min tumstorlek får jag svårt att nå alla knapparna snabbt och enkelt.

Men allt som allt så är det en bra mus med hög byggkvalité och lägger man ned lite tid för att lära sig tumknapparna är det ett bra köp.

Permalänk
Medlem

Jag är jättenöjd med min M90. Jag använder både claw och palm grip, och båda är sköna. Den är dock mer anpassad för claw grip, för som Romoes nämnde är det en rätt kort mus. Men jag har rätt långa och smala händer så det kanske är i normalstorlek, jag vet inte.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

man tackar för alla svar, då vet jag. När min hand ligger på g500an så har jag ca 5mm kvar till kanten på knappen, och att köra klo känns inte aktuellt.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter