League Of Legends - Mains?

Permalänk
Medlem

League Of Legends - Mains?

Tjena!

Tänkte av nyfikenhet dra igång en tråd där man kan lista sina main-characters i LoL och hur ni spelar dem (carry(AD/AP)/support/tank/dps/halvtank osv).

Skriv gärna in server och nick med så kanske man kan dra ihop lite folk och spela med

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

AP;
Annie, tanky-carry (flash, ignite) (mid eller sidlane)
Malzahar, carry (flash, ignite) (mid eller sidlane)
Soraka, carry (flash, ignite) eller support (flash, CV och wards) (carry i mid eller sidlane alternativt support i sidlane)
Ryze, tanky-carry (flash, ignite/clarity) (mid eller sidlane)

AD;
Gangplank, tank-dps (flash, exhaust) (sidlane/sololane)
Ashe, carry (ghost, exhaust) (sidlane)
Riven, tank (flash, exhaust) eller carry (flash, exhaust) (tank på sololane eller sidlane alternativt dps på sidlane)
Dr.Mundo, TANKY-dps (ghost, exhaust) (sololane eller sidlane)

Tank;
Shen, hp-tank (teleport, exhaust) (mid eller sololane)
Rammus, resistances-tank (smite, flash) (jungler)

*Lägger in länkar till fler builds vid intresse!*
*Citera en av dessa klasser för mer information om spelsätt/tips och trix!*

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Spelar inte så jättemycket så det blir enbart amumu, tycker han är så fin och emo!
Kör han som tank när jag känner för att köra lite seriösare med folk jag känner, men han är sjukt OP som AP halvtankig

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Kör olaf/garen som tanky dps, flash/teleport
Tankar som rammus/shen, ignite/cleanse
Ap carry som xerath och nyligen ahri, flash/ignite/promote

Lirar aldrig AD carry

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trevlig tråd!

Själv körde jag endast Tristana från level 1 till 30 på mitt NA account, många tyckte att det måste varit tråkigt med samma champion men jag tröttnade faktiskt aldrig, jag tror jag har ca 400 games med endast Tristana. Jag har under senare tid börjat spela på EU Nordic/East istället då pingen var en nackdel på NA servern. Anledningen till att jag valde NA från början var för att EU servern inte kom till förens ett tag efter spelets release.

Nu på senare tid har jag lärt mig spela de mesta champions i spelet. Är fortfarande bäst med AD carrys då jag spelat dessa mest och tycker det är roligt att spela den typen av champions.

Men jag har några favorit champions för varje kategori:
AD carry: Tristana, Caitlyn, Vayne, Ashe, Graves, Miss Fortune. (Flash/Exhaust/Cleanse)
Midlane/Toplane: Annie, Ryze, Kassadin. (Flash/Ignite)
Toplane/Midlane: Cho'Gath, Warwick, Nasus, Irelia. (Teleport/Flash/Exhaust)
Support: Soraka, Sona, Janna. (Flash/Clairvoyance/Heal)

Tristana/Caitlyn
Summoner Spells
Välj Flash/Exhaust eller Flash/Ignite om du spelar Tristana, Ignite ger dig väldigt hög burst på level 6 med Tristana (W + E + Ulti + Ignite).
Runes
Marks: Armor Pen/Attack Damage x9
Seals: Attack Speed/Armor x9
Glyphs: Magic Resist/Cooldowns x9
Quintessence: Armor Pen/Attack Damage x3
Masteries
21/9/0
Item Build
Starting Items: Doran's Blade/Boots of Speed och 3 HP pots.
Early Game: Boots of Speed och Doran's Blade/B.F Sword.
Core Items: Berserker's Greaves, Infinity Edge, The Bloodthrister, Phantom Dancer.
Defensive Items: Quicksilver Sash, Banshee's Veil, Guardian Angel.
Alternative/End Items: Last Whisper, The Black Cleaver.

Förklaring:
Ifall du har en support som kan heal:a sig gå för Doran's Blade, går du med en support som inte kan heal:a dig välj istället Boots och 3 HP pots.
När du backar första gången köper du Boots of Speed (om du började med dessa) och en eller två Doran's Blades till. Alternativt endast boots och spara till ett helt B.F Sword istället. Nu bygger du antingen Infinity Edge eller The Bloodthirster (föredrar Infinity Edge) och level 3 skor (Berserker's Greaves eller Mercury's Treads).
Gå sedan för Phantom Dancer.
Nu köper du antingen ett substain item såsom, Quicksilver Sash, Banshee's Veil, Guardian Angel. Eller ett damage item till, The Bloodthirster/Infinity Edge (den av dem du inte köpte innan).
Här ifrån kan du välja lite fritt, Köp ett till substain item eller armor penetration beroende på vad du möter.

Adda mig gärna.
North America (lvl 30): KalkiH
Europe Nordic/East (lvl 30): KalkiH

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Adda mig gärna.
North America (lvl 30): KalkiH
Europe Nordic/East (lvl 30): KalkiH

Addar dig när jag är inne nästa gång !

Lägg gärna till dina builds som tips till andra osv!

Detta är en mkt trevlig sida till just detta

Skrivet av Rydisen:

Spelar inte så jättemycket så det blir enbart amumu, tycker han är så fin och emo!
Kör han som tank när jag känner för att köra lite seriösare med folk jag känner, men han är sjukt OP som AP halvtankig

Brukar lulzköra han som ap-carry (jag och en kompis kör ap amumu och fiddlesticks på lane, dat slakt....... )

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Började spela för ett par dagar sedan så jag kan inte säga att jag har någon main så, dessutom är jag ganska värdelös.
Men de champions jag gillar mest hittills är :
Olaf
Volibear
Galio
Springer och dör hela tiden därför kör jag med heal men får väl vänja mig av me det

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av weyne:

Började spela för ett par dagar sedan så jag kan inte säga att jag har någon main så, dessutom är jag ganska värdelös.
Men de champions jag gillar mest hittills är :
Olaf
Volibear
Galio
Springer och dör hela tiden därför kör jag med heal men får väl vänja mig av me det

Heal är faktiskt ganska bra nu, de gjorde den bättre för några veckor sedan, innan dess var den helt värdelös. Brukar dock vara supporten som tar Heal, Men jag håller med dig, bra spell om man ska lära sig spelet.

Permalänk

Min main är nog Kogmaw, Kör han som tankdestroyer för det är där hans % damage är extremt rolig mot alla champions . Kan midda med han men tycker bäst om att lanea, går även att sola med honom om du är ganska rutinerad LoL spelare. Säger som överstående, adda mig gärna Europe nordic/east (lvl 30) GuppiVuppi

Permalänk
Medlem
Skrivet av weyne:

Började spela för ett par dagar sedan så jag kan inte säga att jag har någon main så, dessutom är jag ganska värdelös.
Men de champions jag gillar mest hittills är :
Olaf
Volibear
Galio
Springer och dör hela tiden därför kör jag med heal men får väl vänja mig av me det

ett hett tips är att survivability is the key, om du har mindre DPS men överlever 10 gånger så länge så vinner du oftast iaf (se mina builds så förstår du vad jag menar)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk

Började lira under betan med old-TF, tog en paus till sommarn 2010 och började igen när SeasonOne släpptes. Bara kört lite nu de senaste två veckorna efter att jag tog paus sedan augusti men eftersom alla karaktärer är omgjorda på ett eller annat sätt så känns det som om man måste ändra spelstil. Skulle ju vara trevligt att lira med folk härifrån Sweclockers.

Champions som jag föredrar är:

Kassadin: APnuke, carry är väll lite fel ordval när det kommer till mages, de agerar mer som Anti-carrys.
Yorick: Tankydps, solotop eller bot.
Volibear: testade jag för någon dag sedan, han var riktigt kul. Har dock ingen erfarenhet hehe :).
Pantheon: Standard meleeAD build.
Lirar även Taric och Kayle som DPSsupports.
Finns säkert fler som jag skulle kunna rabbla upp, men kommer inte ihåg vilka champions som finns.

Kommer ihåg att jag lirat ganska mycket Ranged carrys med.

Lirar på EUNE, har funderat på att transferra, men märkt via andra kompisar att West inte är så värst mycket bättre gällande feeders och RQers :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

ett hett tips är att survivability is the key, om du har mindre DPS men överlever 10 gånger så länge så vinner du oftast iaf (se mina builds så förstår du vad jag menar)

Jo, jag försöker att överleva så länge som möjligt, men ibland blir jag bara så ivrig att dra en kill så jag blir alldeles för offensiv
Men det är väl bra att nöta antar jag.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av weyne:

Jo, jag försöker att överleva så länge som möjligt, men ibland blir jag bara så ivrig att dra en kill så jag blir alldeles för offensiv
Men det är väl bra att nöta antar jag.

Overextending kallas det och det finns inte en enda LoL-spelare som aldrig gjort det, händer hela tiden! (gjorde det själv i förra matchen som Soraka, turret gjorde 92% dmg men jag fick min tripplekill! )

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Skrivet av weyne:

Jo, jag försöker att överleva så länge som möjligt, men ibland blir jag bara så ivrig att dra en kill så jag blir alldeles för offensiv
Men det är väl bra att nöta antar jag.

Får jag fråga hur gammal du är? Hade varit roligt att spela med dig någon gång. Om du vill detta så adda mig så ska jag försöka lära dig allt jag kan
(hör en kompis till mig säga "jaja det går väl ändå rätt fort") som sagt adda på bara, sök på guppivuppi annars så citera mig så ska jag adda dig

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag är van att köra med nybörjare och ine har något emot att göra detta så atta gärna oavsett skill-nivå!
(acc i sign)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Heter förvånandsvärt även Rådström på EU NE, adda gärna.

Lirar mest Fiddlesticks, helst i mid så man får last-hitta i fred. Brukar maxa Fear/Drain först med bara 1-2 i Dark Wind beroende på motstånd. De flesta skippar fear men det är nog den som gör Fiddle så jävla grym.

Är bara strax över lvl 22 så jag har lagt allt i Offensive AP i Masteries. Kör flat AP och Magic Pen som Runes.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att alla kan ju joina Sweclockers rum i LoL. Man klickar på två pratbubblor som är lokerade höger om ens vänlista i klienten. Sedan klickar man på ikonen med ett plus (+) tecken och en pratbubbla för att lägga till/gå med i ett rum. Då skriver man in "sweclockers" så kommer en ny chat ruta att poppa upp som heter sweclockers. När man har denna chat ruta uppe så klicka på kugghjulet uppe i rutans högra hörn. Kryssa där i "Autojoin on Startup". Då kommer denna rutan alltid att startas när ni loggar in och kan därifrån chatta och bjuda in sweclockers medlemmar för att spela en runda.

Annars spelar jag själv en hel del AP/Spell penetration Teemo och har jätteroligt med mina svampar, har jag tur lyckas jag övertala en kompis att spela Karthus och sedan brukar det rulla på ganska mycket "noob ulti" osv i chatten ^^
Om ni vill lägga till mig så heter jag även Attowith på LoL, spelar på Nordic & East.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attowith:

Annars spelar jag själv en hel del AP/Spell penetration Teemo och har jätteroligt med mina svampar, har jag tur lyckas jag övertala en kompis att spela Karthus och sedan brukar det rulla på ganska mycket "noob ulti" osv i chatten ^^
Om ni vill lägga till mig så heter jag även Attowith på LoL, spelar på Nordic & East.

känn dig addad, jag spelar karth

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk

Spelar bara Ryze--Mana Build, kör Athenes build efter ett antal spenderade timmar på hans livestream!

Athenelive.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av randomlarsson:

Spelar bara Ryze--Mana Build, kör Athenes build efter ett antal spenderade timmar på hans livestream!

Athenelive.com

den var dock mycket roligare med dem gamla masteriesen... (mana-builds at all iof)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attowith:

Tänkte bara säga att alla kan ju joina Sweclockers rum i LoL. Man klickar på två pratbubblor som är lokerade höger om ens vänlista i klienten. Sedan klickar man på ikonen med ett plus (+) tecken och en pratbubbla för att lägga till/gå med i ett rum. Då skriver man in "sweclockers" så kommer en ny chat ruta att poppa upp som heter sweclockers. När man har denna chat ruta uppe så klicka på kugghjulet uppe i rutans högra hörn. Kryssa där i "Autojoin on Startup". Då kommer denna rutan alltid att startas när ni loggar in och kan därifrån chatta och bjuda in sweclockers medlemmar för att spela en runda.

Annars spelar jag själv en hel del AP/Spell penetration Teemo och har jätteroligt med mina svampar, har jag tur lyckas jag övertala en kompis att spela Karthus och sedan brukar det rulla på ganska mycket "noob ulti" osv i chatten ^^
Om ni vill lägga till mig så heter jag även Attowith på LoL, spelar på Nordic & East.

Smart idé med chatt rummet!

Permalänk
Medlem

Nidalie, och ja enbart Nidalie, en härlig combo av
- Heal (ca 500 full build+60%AS)
- Melee (Q=500 W=400 E=500, ingen mana, short cooldown)
- Lonrange (Spjut som skadar 1400+ longrange full build
- "wardar buskar med fällor över 4 minuter"
Har spelat 80% av alla matcher med nidalie
Den som inte testat henne bör göra detta! utmärkt top/mid
inte förlorat mycket...

Adda mig gärna, finns på West: iSw3de (bara lvl 14 då alla mina kompisar flyttade till West)
North = xSw3de

Permalänk
Medlem

Stör mig lite på att alla gubbar går att carrya med

Permalänk
Medlem

Kör oftast Viegar heal/ignite mid eller sideline

adda mig gärna Europe Bla4zoR level 30

Edit: So many noobs, When will matchmaker truly find balance

Visa signatur

Cpu: Intel i7 7700k @5.15 ghz. Gpu:Asus Strix Gtx 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Stör mig lite på att alla gubbar går att carrya med

tycker de inför en oerhört skön valfrihet iomed att alla går att spela som vad som helst (ja, jag är allvarligt, 7x legendary AP-tryndamere och quadkill ad-sona(jag!) i ranked, nuf said.)

Skrivet av Aceor:

Kör oftast Viegar heal/ignite mid eller sideline

adda mig gärna Europe Bla4zoR level 30

Edit: So many noobs, When will matchmaker truly find balance

The watchmaker will never find peace as long as there exists russians B)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

tycker de inför en oerhört skön valfrihet iomed att alla går att spela som vad som helst (ja, jag är allvarligt, 7x legendary AP-tryndamere och quadkill ad-sona(jag!) i ranked, nuf said.)

The watchmaker will never find peace as long as there exists russians B)

Det är sjukt mycket ryssar

Visa signatur

Cpu: Intel i7 7700k @5.15 ghz. Gpu:Asus Strix Gtx 1080Ti

Permalänk
Medlem

Jag fokuserar mest på solo top just nu. Håller mig till Nasus, Heimerdinger, Blitz och Garen för det mesta. Använder Teleport och flash som summoner spells. Tycker det är helt okej att stå ensam! Kör nästan bara 5vs5 premade, tycker det är roligare att spela med kompisar än med randoms som tror att de kan göra som de vill vilket resulterar i instant failure! :/
Draft ftw!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Permalänk

AP: Blitzcrank, Sion, Janna (Heavy AP)

Tank: Shen (Top/Jungle), Rammus (Jungle), Jarvan (Top/Jungle)

AD: Graves, Warwick (Jungle), Talon, Brolaf (Jungle)
Jag junglar rätt mycket för ingen verkar vilja ta den rollen när jag kör.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

tycker de inför en oerhört skön valfrihet iomed att alla går att spela som vad som helst (ja, jag är allvarligt, 7x legendary AP-tryndamere och quadkill ad-sona(jag!) i ranked, nuf said.)

The watchmaker will never find peace as long as there exists russians B)

Jo. Det suger. Alla gubbarna är likadana