Nytt tangentbord, Qpad mk 80 eller steelseries 6g v2?

Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord, Qpad mk 80 eller steelseries 6g v2?

Tjena, ska köpa nytt tangentbord imorgon och valet är mellan steelseries 6g v2 eller qpad mk 80.

Vilket borde jag köpa? Vilket är bäst?

Tack

Permalänk
Medlem

Har ett Qpad MK-80 som jag älskar, med bakgrundsbelysning och blå switchar, men det beror ju mycket på vad du ska använda det till. Steelseries har väl svarta switchar, som jag tyckte var väldigt jobbiga att skriva på. Men det är säkert mest en smaksak...

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

2 ganska rejält olika tangentbord Blå mot svarta brytare med och utan bakgrundsbelysning, blå är ok för mycket skrivande, svarta är inga jag kan med, då tar jag hellre qpad mk 85 eller 50 som har röda brytare, som lättare att trycka ned, finns bruna brytare också som man kan fåi qpads tangentbord, vilka är lätta och taktila utan dom blåa brytarnas klickande

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Jag har haft mitt 6gv2 i tre dagar nu och jag älskar det. MEN W,A,S,D och shift har blivit gråa av nån anledning. Alltså det vita har blivit grått så jag måste tvätta dem. Hur vet jag inte...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Jag har haft mitt 6gv2 i tre dagar nu och jag älskar det. MEN W,A,S,D och shift har blivit gråa av nån anledning. Alltså det vita har blivit grått så jag måste tvätta dem. Hur vet jag inte...

FPS spel, WASD för att röra sig och SHIFT för att smyga eller sprinta beroende på spel

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scoorch:

FPS spel, WASD för att röra sig och SHIFT för att smyga eller sprinta beroende på spel

Haha ja, jag vet varför just de tangenterna har blivit grå men inte varför de blir det efter ca 4h playtime :S Hur tvättar man lätttast? Kan man ta en tops med nåt medel på dem eller måste man plocka bort tangenterna?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Jag har haft mitt 6gv2 i tre dagar nu och jag älskar det. MEN W,A,S,D och shift har blivit gråa av nån anledning. Alltså det vita har blivit grått så jag måste tvätta dem. Hur vet jag inte...

Köp den klassiska skärm/tv -rengörningskitet med sprayburk och svamp som finns i alla elektronik-butiker. Gör underverk även på tngt-bord, använder det bla. på min vita macbook

Ps. vid rengörning av tngt-bord så spraya direkt på svampen och inte tngt-bordet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WolfOfVengeance:

Köp den klassiska skärm/tv -rengörningskitet med sprayburk och svamp som finns i alla elektronik-butiker. Gör underverk även på tngt-bord, använder det bla. på min vita macbook

Ps. vid rengörning av tngt-bord så spraya direkt på svampen och inte tngt-bordet.

Hmm, vågar man det? Kan det inte droppa ner mellan tangenterna Eller spelar det ingen roll då det är mekaniskt?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk

Kan absolut rekommendera MK-80. Köpte ett igår och är redan i kärlek med det. Den ändå"nackdelen" jag har hittat är att det låter rätt mycket när man skriver, dock är detta en smaksak och personligen gillar jag det starkt!

Så mellan MK-80 och 6gv2, hade jag valt MK-80

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Hmm, vågar man det? Kan det inte droppa ner mellan tangenterna Eller spelar det ingen roll då det är mekaniskt?

Nej, inte om du gör som jag skrev och sprejar på svampen. Sen hänger det ju klart på att du inte ska spreja för mycket eller trycka för hårt så det pressas ut, men e bara att prova sig fram lite försiktigt. Sen behöver du inte va orolig OM det skulle komma lite mycket som rinner av då medlet avdunstar väldigt snabbt

Permalänk

Inga av desssa köp filco m 2 bruna swichar..så blir du glad:D

Permalänk
Skrivet av perfecsisys:

Inga av desssa köp filco m 2 bruna swichar..så blir du glad:D

Bruna switchar? Lite väl tungt att trycka ner? Hade satsat på blåa, helt perfekta enligt min mening

Permalänk
Medlem

Bruna är perfekt om man inte kan använda blåa pga. av arbetskamrater/flickvän. Inte alls tunga att trycka ner, svarta däremot är tunga.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Hade kört på mk-80:t vilken dag som helst!
Behövs det ens motiveringar?