Byta laser sensor på musen, är det möjligt?

Permalänk
Medlem

Byta laser sensor på musen, är det möjligt?

Hejsan gott folk!

Har lite funderingar kring min mus, har två extra möss hemma som inte är särskilt sköna att hålla i, då jag är en ganska erfaren counter-strike spelare så kräver jag att handen ligger skönt när jag spelar. Så jag bestämde mig för att köpa en ny mus som såg skön att hålla i för en billig peng.
Men när jag stoppade i den och körde ett game märkte jag att musen inte riktigt hänger med i mina snabba rörelser, så jag funderar på att använda sensorn från en annan mus i den nuvarande jag använder, går det?

MVH

Permalänk
Medlem

Tror det kan vara svårt om inte omöjligt för en vanlig människa. Skulle köpa en ny (handen anpassar sig ganska fort efter den nya musen och blir behagligt. eller stanna kvar vid den förra du hade (om det nu inte är något fel med den)

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoth:

Hejsan gott folk!

Har lite funderingar kring min mus, har två extra möss hemma som inte är särskilt sköna att hålla i, då jag är en ganska erfaren counter-strike spelare så kräver jag att handen ligger skönt när jag spelar. Så jag bestämde mig för att köpa en ny mus som såg skön att hålla i för en billig peng.
Men när jag stoppade i den och körde ett game märkte jag att musen inte riktigt hänger med i mina snabba rörelser, så jag funderar på att använda sensorn från en annan mus i den nuvarande jag använder, går det?

MVH

Låter mer som att din mus är trasig.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det låter ännu mer som om att han har köpt en relativt billig mus som inte är kapabel till att registerera de snabba rörelserna.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.