Permalänk
Medlem

i5 2500K 1.58V!?!?!?

Hej!

Allt var en vanlig dag, jag startar datorn, surfar lite, lirar Crysis 2 i endast 5 min, drar till en marknad, kommer hem och upptäcker detta. Själv tror jag att det är någon bugg, då maxtemperaturen var 49C. Min H80 kyler bra men knappast så bra

Bilden är tagen när jag kör Prime95 just för att se ifall CPUn blev matad med 1.58V, vilket den inte blev, utan 1.19V som vanligt. VCore är på "auto".

Är det en bugg? Eller ska jag börja oroa mig? Detta har aldrig hänt förut.

MVH

EDIT: Jag får tydligen inte bilden att funka, här är länk: http://imageshack.us/f/215/hgvolt.png/

Visa signatur

C>++

Permalänk

hwmon far spel ibland, sa lange du inte har volten pa auto och klockar ar det nastan garanterat fel

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

hwmon far spel ibland, sa lange du inte har volten pa auto och klockar ar det nastan garanterat fel

Jo, jag får hoppas på det

Visa signatur

C>++

Permalänk

Har aldrig sett att cpu-tempen buggat i hwmonitor. MEN... 1.58 är ju helt insane så det pekar väl åt någon form av glitch. Se till att ha igång hwmon hela tiden och logga till fil så att du kan undersöka efter några dagars användning. Om det skulle vara så att processorn får äta den spänningen så kan det kanske vara på sin plats att kolla efter uppdatering till moderkortet osv.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk

Menar du att du vill den ska gå på 1.58v? Eller har jag missat något. Så hög spänning är fullständigt vansinne.