Vilket grafikkort skall jag välja? Rådgivning tack! :)

Permalänk

Vilket grafikkort skall jag välja? Rådgivning tack! :)

Tjo!

Är på gång att beställa ny dator, i delar. Så här ser mitt preliminära paket ut just nu. Håller dock fortfarande på att pussla och pyssla med delarna.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1281641/spel-och-foto

Frågan är om det är värt att lägga några extra hundringar på ett vassare grafikkort? Skulle ev. kunna sträcka mig till 3200, inte en spänn mer tyvärr, när det gäller grafikkortet. Men då vill jag ju att det skall vara avsevärt bättre än det jag får för de pengar som det jag har i korgen just nu kostar. Finns det något annat bättre alternativ än det jag valt nu för ungefär samma peng?

En eventuell plan är att köpa ett extra 6950 i framtiden och köra dem i crossfire. Tips och idéer mottages gärna!

Med lite tur kan det ju komma några bra erbjudanden nu i mellandagarna med!

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderssonx:

Tjo!

Är på gång att beställa ny dator, i delar. Så här ser mitt preliminära paket ut just nu. Håller dock fortfarande på att pussla och pyssla med delarna.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1281641/spel-och-foto

Frågan är om det är värt att lägga några extra hundringar på ett vassare grafikkort? Skulle ev. kunna sträcka mig till 3200, inte en spänn mer tyvärr, när det gäller grafikkortet. Men då vill jag ju att det skall vara avsevärt bättre än det jag får för de pengar som det jag har i korgen just nu kostar. Finns det något annat bättre alternativ än det jag valt nu för ungefär samma peng?

En eventuell plan är att köpa ett extra 6950 i framtiden och köra dem i crossfire. Tips och idéer mottages gärna!

Med lite tur kan det ju komma några bra erbjudanden nu i mellandagarna med!

Enligt mig ser detta paket bra ut.

Permalänk
Medlem

Som jag skrivit i en massa andra trådar så kan du just nu få ett 2GB HIS HD6950 IceQ X för 1999 kr på Komplett. Visserligen inte överklockat som kortet du valt, men de 30MHz som de överklockat kan du ju lätt göra själv utan problem. Så kan du spara en femhundring.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk

Så inget kort i 3000:- klassen som det är värt att lägga slantarna på istället?

IsethZenunim: Kollade faktiskt på det där kortet innan, tror det var någon kommentar om det någonstanns som fick mig att kolla på kortet jag har i varukorgen nu istället. Men skall ta en funderare på om det kanske är värt att skaffa det där istället. 500 spänn att lägga på något annat blir det ju! Skulle ev. kunna ta en i7-cpu då istället vilket jag kanske kan ha nytta av då jag kommer att jobba mycket med rätt tunga bildredigeringsprogram och ev. lite videoredigering. Läst flera som kört det där kortet i crossfire och varit jäkligt nöjda Tack för tipset!

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk

Om jag får för mig att köra exempelvis detta kort i crossfire och köper ett extra kort i framtiden, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646715#extra

Hur starkt nätagg kommer jag behöva?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |