Ny i Linköping, elleverantör (+ nätägare)?

Permalänk
Medlem

Ny i Linköping, elleverantör (+ nätägare)?

Hallå!

Skall flytta till en lägenhet i Linköping (nytt jobb) om en vecka och kollar upp elpriser för en tvåa, 65kvm. Jag & ett par till strider här om vad kostnaden hamnar på och inte kan jag hitta vilka som äger nätet heller, då jag hört att det kan vara skönt att ha samma bolag som äger nätet. Utöver detta så jobbar jag ju ca 8 tim/dag, har en stor tv, mobil, surfplatta, laptop, stationär dator, brödrost, micro, kaffebryggare etc.

Klarar jag mig på 1000kwh/år?
Vilka äger elnätet i Linköping?
Någon som kör på DinEl?
Annat som man bör tänka på (kommentarer/förslag)?

Har bott i villa hela mitt liv och har aldrig behövt bry mig så mycket, men nu gäller det en ny och för mig okänd stad.
Vill ju inte vara den slösaktigaste och miljö sitter ju lite i bakhuvudet, priset spelar inte så stor roll men det vore ju onödigt att ta det dyraste.

Mvh
Dalton Sleeper

Permalänk
Medlem

Sprang på en sida som kanske kan vara intressant.
http://www.ei.se/elpriskollen/
"Fyll i ditt postnummer där du bor för att få fram de avtal som du kan teckna."

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Nätet i Linköping ägs av Tekniska Verken/Utsikt nät, så vitt jag känner till.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Sprang på en sida som kanske kan vara intressant.
http://www.ei.se/elpriskollen/
"Fyll i ditt postnummer där du bor för att få fram de avtal som du kan teckna."

Yes, har tittat på den sidan tidigare, inte så givande då det inte står priset på nätavgiften.

Skrivet av anton_mjor:

Nätet i Linköping ägs av Tekniska Verken/Utsikt nät, så vitt jag känner till.

Okay, ska titta lite noggranne på denna senare

Ingen som känner till något normalvärde, dvs om 1000kwh/år är normalt, eller kanske mer?

Permalänk
Medlem

Jag tror det kan bli svårt att hamna under 1000 kWh på ett år. Men det är nog möjligt så länge som du alltid släcker efter dig, bara lågenergilampor, drar ur sladden till tvn osv.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

www.elskling.se är ju kanon för att jämföra bolag. Ingen större vinst för oss som bor i lägenheter men brukar finnas en del bra erbjudanden som gäller i ett år.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, nu verkar elen ingå (iaf till mars) fick jag höra
Skönt att slippa lite krångel någon gång i bland.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Liv&helvete:

Sprang på en sida som kanske kan vara intressant.
http://www.ei.se/elpriskollen/
"Fyll i ditt postnummer där du bor för att få fram de avtal som du kan teckna."

Var försiktig med att ge ut ditt personnummer på nätet.:) Jag vet det är en offentlig handling, men man behöver ju inte underlätta för "Gänget på nätet" att få tag i dina uppgifter.^^ Tjänster som ber om mitt personnummer fyller jag aldrig i.:P

Pröva: www.elskling.se det kan kanske vara ett alternativ? (Ty där fyller man bara i postnummer såvitt jag förstår:)).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Var försiktig med att ge ut ditt personnummer på nätet.:) Jag vet det är en offentlig handling, men man behöver ju inte underlätta för "Gänget på nätet" att få tag i dina uppgifter.^^ Tjänster som ber om mitt personnummer fyller jag aldrig i.:P

Pröva: www.elskling.se det kan kanske vara ett alternativ? (Ty där fyller man bara i postnummer såvitt jag förstår:)).

Det står POSTNUMMER . . . .

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skuttokova:

Det står POSTNUMMER . . . .

Hoppsan.:P Här var toleransen för felmarginal hög...*not*...:( Sorry!:$

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Kan detta vara något?:) http://kundkraft.se/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!