Permalänk

är h80 ett bra val för mig?

Hej. Jag har en intel core i5 2500 @ stock med en 212 plus (PnP Gt 1850 rpm, fast jag vill ha det ganska tyst så det spinner rätt lite). Jag undrar vad det finns för processor kylare som skulle kunna vara något för mig. Jag kollade lite och tyckte att corsair vattenkylare för 750 kr på cdon såg ganska bra ut! Men har också hört att många har problem med den? anledningen till att jag vill skaffa en ny är att jag vill gärna kunna dra upp clocken lite men vill gärna ligga under 60 grader. här är lite temps efter 20 min i prime95

Max:

core 1: 50
core 2: 50
core 3: 55
core 4: 51

Permalänk
Medlem

h80 är en bra alternativ enligt testerna, annars köp ett Antec Kühler H₂O 620 från Webhallen för 399:- (Swec rabatt) och vill man lite extra så två 99:- 4pins Coolermaster PWM 120mm och kör push and pull på dem så får du ut väldigt bra prestanda där med och det tar mindre plats och blir billigare.
4pin beror ju självklart på vad du har för moderkort, men idén är samma oavsett och det är mer kylning per krona och borde kunna hantera det du vill utan problem

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Köpte ett Corsair H60 till min i5 2500k som och den presterar riktigt bra med den medföljande fläkten.
Har satt fläkten som inblås då det ger bäst effekt och den ligger på ca 52 grader i BF3 efter några timmars
spelande @ 4.327 Mhz . Väldigt tyst också , kan inte höra den annat än om man öppnar lådan och lyssnar noga, helnöjd ....

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |