Raid1 - Failed Redundancy vid omstart

Permalänk
Medlem

Raid1 - Failed Redundancy vid omstart

Hej på er!

Det är så här:

Jag har 2 st WD 640 black diskar som jag har använt som systemdiskar i raid0. Nu har jag dock köpt ett nytt moderkort (Asus Sabertooth 990FX) samt en SSD som systemdisk, och då fick jag för mig att använda WD diskarna som Spel/lagringsdiskar.

Setupen jag hade tänkt mig är att dela upp diskarna i 2 partioner enligt:

240 GB @ Raid0 (120+120) för spel samt
476 GB @ Raid1 (476+476) för skolarbeten och andra viktiga filer.

bild från enhetshanteraren: http://img209.imageshack.us/img209/3383/disks.jpg

Jag försöker köra diskarna via Sata 7 och 8 på moderkortet (som använder en jmicron controller och skapar raiden i windows). Jag har den senaste drivrutinen installerad direkt ifrån jmicron och allt är frid och fröjd med den första partionen (raid0).
Även raid1 arrayen fungerar bra då den väl skapas... men vid omstart så blir det "Failed Redundancy".

Någon som har en aning om vad detta kan bero på? kass kontroller? Jag som lever i en fantasivärld och tror att det ska funka bra med både raid0 och raid 1 på samma diskar bara för att de ligger på olika partioner?
Skulle det eventuellt gå att lösas genom att köpa ett (billigt) raidkort och köra diskarna på istället eller ska jag bara ge upp om min raid0 array och köra på raid1 på alltihopa istället?

// Ripsaw

*Edit*

Det hade tydligen inget att göra med att jag hade raid0 + raid1, utan jag kan helt enkelt inte köra raid1 på den här kontrollern... med eller utan partitioner, så får ta och titta på ett kontrollerkort istället.