Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord, hjälp!

Tänkte att jag skulle ta och köpa mig ett nytt tangentbord men har ingen aning om vilket som är mest prisvärt och är inte nån storfräsare då det gäller just tangentbord så behöver nog lite hjälp från folk som kan.
Sitter för tillfället med Saitek Eclipse 2. Kommer använda det till mestadels WoW och BF3 men självklart surfning osv.
Köper det helst i en fysisk butik som NetOnNet eller Elgiganten.
Mitt största krav är att det är bakgrundsbelyst och det får gärna ha "lågprofilstangenter" eller vad man ska säga, macrotangenter får gärna ingå. Lägger helst inte mer än 500kr på det då jag inte bryr mig särskilt mycket om det är ett gamingtangentbord och lägger hellre mer pengar på min bil.
Tacksam för rekommendationer och svar!

Permalänk
Medlem

Sidewinder X4 alla gånger

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem

Har kollat lite på det men är väldigt osäker, men tack för tipset! Ska kolla runt lite mer imorgon och se vad jag kommer fram till, kan mycket väl bli ett sådant

Permalänk
Medlem

Sidewinder x4 utan tvekan för din budget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Steelseries tangentbord har så fruktansvärt sköna tangenter !! köp ett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Verkar som lutar lite mot ett Sidewinder X4, har det bra kvalité och sånt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Steelseries tangentbord har så fruktansvärt sköna tangenter !! köp ett.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du specificera dig lite mer?

Permalänk

den steelserie han snackar om är inte bakgrundbelyst dock är det svarta switchar på den vilket är bättre än rubber som x4 har men den kostar typ 600kr... kör på sidewinder x4 via prisjakt för det går för typ 300kr nu

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Okej, tack! Ska avvakta lite och se vad det blir

Permalänk

Såvitt jag vet så är X4 de enda tangentbord som har det du efterfrågar, i den budgeten, så länge du inte hittar nått random skitmärke.

Så ska du har ha bakrundsbelyst, macro knappar o kvalité för under 500 så är det X4 som gäller

Permalänk
Medlem

Ja det verkar så, och jag tycker faktiskt att det verkar som ett bra val för mig. Har inte för höga kvar på tangentbord utan att de är just bakgrundsbelysta då jag lätt blir helt återställd eller vad man ska säga i mörker och hittar knappt knapparna..

Men tänkte på inWarehouse.se, är det någon som har erfarenhet av det företaget? Verkar som att dom är billigast just nu med Sidewinder X4 men har aldrig hört talas om själva företaget.

Permalänk
Skrivet av renner:

Ja det verkar så, och jag tycker faktiskt att det verkar som ett bra val för mig. Har inte för höga kvar på tangentbord utan att de är just bakgrundsbelysta då jag lätt blir helt återställd eller vad man ska säga i mörker och hittar knappt knapparna..

Men tänkte på inWarehouse.se, är det någon som har erfarenhet av det företaget? Verkar som att dom är billigast just nu med Sidewinder X4 men har aldrig hört talas om själva företaget.

Har personligen ingen erfarenhet, men det verkar vara ett företag som kommer in mer och mer senaste tiden.
Har inte läst någonting negativt om dom (tips är ändå att läsa kommentarer på prisjakt.se om dom)

Ja, Microsoft gör faktiskt förvånansvärt bra prylar (tänker tillbaka på MX518) jag skulle personligen vilja påstå att de är dom absolut mest prisvärda prylarna för en lägre budget

Permalänk
Medlem

Tack, det ska jag göra!

Ja, kan inte göra mer än att hålla med!

Permalänk
Medlem

Jag har själv ett Sidewinder x4 och är sjukt nöjd. Riktigt skönt att skriva med, behagligt bakgrundsljus i mörker.
Och det känns som om det är bra kvalitet på det.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Har personligen ingen erfarenhet, men det verkar vara ett företag som kommer in mer och mer senaste tiden.
Har inte läst någonting negativt om dom (tips är ändå att läsa kommentarer på prisjakt.se om dom)

Ja, Microsoft gör faktiskt förvånansvärt bra prylar (tänker tillbaka på MX518) jag skulle personligen vilja påstå att de är dom absolut mest prisvärda prylarna för en lägre budget

mx518 är jö Logitech som gjort microsoft gjorde intelli mouse 1.1/3.0 hehe

inwarehouse är safe, kör på.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Tack, då gör jag det!

Permalänk
Medlem

kollade lite på den där x4 och den verkar nice! och där av mycket populär och därför finns den fan ingenstans att köpa dirrekt i butik...

Permalänk

Sidewinder X4 säger jag oxå fick ett i julklapp är väldigt nöjd med det.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Kunde inte undgå att se när jag va inne på inWarehouse.se, att jag tyckte jag kände igen hela hemsidan, gick in och kollade på komplett och tycker det verkar som att inWarehouse.se har helt enkelt kopierat hela kompletts hemsida, allt är exakt likadant, nästan iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

den steelserie han snackar om är inte bakgrundbelyst dock är det svarta switchar på den vilket är bättre än rubber som x4 har men den kostar typ 600kr... kör på sidewinder x4 via prisjakt för det går för typ 300kr nu

Sluta ljuga du vet att det är individuellt vad man gillar.

OnT: Kan bekräfta att det är bra kvalité på x4'an, har kört nävarna i det några gånger utan att det slutat fungera (rekommenderas inte). Dock så får jag ett lustigt problem när jag gör detta, datorn startar om sig... Han kört nävarna i ett antal olika tangentbord, aldrig fått det resultatet! x4'an klarar även lazy dog testet helt perfekt även fast det är usb, ett litet plus är det! Sen är det ju sjukt billigt med. Bara köp du kmr inte bli missnöjd.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Sluta ljuga du vet att det är individuellt vad man gillar.

OnT: Kan bekräfta att det är bra kvalité på x4'an, har kört nävarna i det några gånger utan att det slutat fungera (rekommenderas inte). Dock så får jag ett lustigt problem när jag gör detta, datorn startar om sig... Han kört nävarna i ett antal olika tangentbord, aldrig fått det resultatet! x4'an klarar även lazy dog testet helt perfekt även fast det är usb, ett litet plus är det! Sen är det ju sjukt billigt med. Bara köp du kmr inte bli missnöjd.

eh? riktiga cherry switchar krossar ju rubber dome i kvalitet varje gång, sluta tjata? skrev en gång :S ?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

eh? riktiga cherry switchar krossar ju rubber dome i kvalitet varje gång, sluta tjata? skrev en gång :S ?

Handlar om känsla -.- inte hur länge tangentbordet håller. Men det fattade du ju uppenbarligen inte så ursäkta för att jag var otydlig?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Handlar om känsla -.- inte hur länge tangentbordet håller. Men det fattade du ju uppenbarligen inte så ursäkta för att jag var otydlig?

känsla är en sak men kvalitet är också en sak, hur fan kan du säga att rubber domes har lika bra kvalitet som mekaniska switchar när mekaniska switchar är byggda för att hålla långsiktigt.

http://ergocanada.com/ergo/keyboards/mechanical_vs_membrane_k...

enjoy.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

känsla är en sak men kvalitet är också en sak, hur fan kan du säga att rubber domes har lika bra kvalitet som mekaniska switchar när mekaniska switchar är byggda för att hålla långsiktigt.

http://ergocanada.com/ergo/keyboards/mechanical_vs_membrane_k...

enjoy.

Haha ja men lilla gubben jag har inte nämnt någon stans att gummi har samma kvalité som mekaniska, kolla synen kanske?

Däremot skrev du att de att mekaniska var bättre än gummi och då antar man att du menar hela biten inte bara kvalité och det motstred jag då jag personligen tycker att gummi är skönare att skriva på än mekaniska brytare. Vet inte varför du blir förjävla arg och drar förhastade slutsatser.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Haha ja men lilla gubben jag har inte nämnt någon stans att gummi har samma kvalité som mekaniska, kolla synen kanske?

Däremot skrev du att de att mekaniska var bättre än gummi och då antar man att du menar hela biten inte bara kvalité och det motstred jag då jag personligen tycker att gummi är skönare att skriva på än mekaniska brytare. Vet inte varför du blir förjävla arg och drar förhastade slutsatser.

Då är detta ett missförstånd då (jag formulera mig kanske lite kasst) MEN jag menade att mekaniska steelseries med svarta brytare som en dude nämnde har högre kvalitet än rubberdomes på x4. Känsla är en annan sak ja. MEN Jag tycker också att mekaniska switchar är skönare att skriva på änn rubber men det är där smaksaken kommer in och då förstår jag vad du menade med känsla.

ajja nu lämnar vi denna topic.

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Jag köpte x4 som hastigast när mitt gamla tangentboard slutade fungera Tog ett tag för mig att vänja mig vid placeringen av knapparna, men nu flyter det på mäkta bra! macro funktionerna fungerar superb!
Har fått smått underliga problem med profilerna ibland dock, har hänt att den plötsligt vägrar att skriva ibland, men det verkar ha löst sig lika plötsligt som det kom

Visa signatur

Intel i7-2600K @ 4.5GHz| Corsair H100 | ASUS P8Z68-V PRO | Corsair Vengence 8Gb CL9 1866MHz | ASUS Geforce GTX 560 Ti DirectCu II | Corsair AX850 | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

Då är detta ett missförstånd då (jag formulera mig kanske lite kasst) MEN jag menade att mekaniska steelseries med svarta brytare som en dude nämnde har högre kvalitet än rubberdomes på x4. Känsla är en annan sak ja. MEN Jag tycker också att mekaniska switchar är skönare att skriva på änn rubber men det är där smaksaken kommer in och då förstår jag vad du menade med känsla.

ajja nu lämnar vi denna topic.

Givetvis vet jag att mekaniska brytare har bättre kvalité än gummi och jag var väl inte mästaren på formulering heller men känslan är det viktigaste när det kmr till tangentbord i mitt tycke så vi tycker helt enkelt olika men så är det och det är väl bra, hade vart väldigt tråkigt om alla hade samma åsikt om allt

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av renner:

Kunde inte undgå att se när jag va inne på inWarehouse.se, att jag tyckte jag kände igen hela hemsidan, gick in och kollade på komplett och tycker det verkar som att inWarehouse.se har helt enkelt kopierat hela kompletts hemsida, allt är exakt likadant, nästan iallafall

Det kan bero på att Komplett köpte Inwarehouse för några år sedan: http://www.idg.se/2.1085/1.100776

Jag kör fortfarande på ett X6 och det fungerar lika bra nu som nytt, efter runt 2 års hamrande. Dock hade den serien en barnsjukdom som gjorde att vissa tangenter slutade fungera och jag fick byta 2 på kort tid, men sedan blev allt bra. Behövde inte heller skicka in de trasiga, utan fick nytt direkt, bra service.

X4 var inte drabbat vad jag vet.

Edit: Försök diskutera utan att vara otrevliga! Obegripligt att t om tangentbordskonstruktioner kan röra upp känslor på det sättet. Ska ni argumentera för er övertygelse, gör det sakligt utan personangrepp.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Webhallen kör ju på 299kr.
Om du hämtar det i butiken så slipper du frakt
http://www.webhallen.com/hardvara/106296-microsoft_sidewinder...

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det kan bero på att Komplett köpte Inwarehouse för några år sedan: http://www.idg.se/2.1085/1.100776

Jag kör fortfarande på ett X6 och det fungerar lika bra nu som nytt, efter runt 2 års hamrande. Dock hade den serien en barnsjukdom som gjorde att vissa tangenter slutade fungera och jag fick byta 2 på kort tid, men sedan blev allt bra. Behövde inte heller skicka in de trasiga, utan fick nytt direkt, bra service.

X4 var inte drabbat vad jag vet.[/I]

Jaha okej, det förklarar ju saken!
Lutar åt X4 så det blir nog ett sånt på fredag