Permalänk
Medlem

Logitech G27 problem

Hej.

Jag har suttit och lirat F1 2011 på PS3 ett tag med G27 ratten, allting har fungerat bra och så.

Men min kompis lirar på datorn så köpte till PC för att lira Co-op med varandra, och ibland när jag kör på pc'n så fuckar ratten's forcefeed back ur totalt.

När jag till exempel kör på en raksträcka så kämpar force feedbacken för att svänga vänster eller höger, så jag får hålla i mitt så att ratten står i neutralt läge(så det går rakt), sedan helt random i en sväng eller senare på raksträckan "klickar" det till eller hur jag ska förklara det från ratten och den ställs i neutralt läge så jag inte behöver kämpa emot.

Detta händer någon gång ibland. Till exempel idag körde jag online ett par race, sen gick jag över till career mode och då gick forcefeed backen åt helv...

Detta är sjukt irriterande. Jag har testat installera om drivrutinerna, använt äldre även dom nyaste, likadant med båda. Även testat en annan USB port, samt har jag testat och kollat så alla sladdar sitter helt intryckta. Jag har även spelat F1 2010(det tidigare spelet) och det är inte alls likadant där.

Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel? För just nu köra utan forcefeedbacken vilket tar bort körkänslan ganska mycket så blir tråkigt som fan.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet?

Permalänk
Avstängd

Du kanske skulle testa och ringa logitechs support då de nog kan mer än vi på forumet.

+46 (0)8 501 632 83
öppet mellan 9.00-18.00

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det är problem med just det spelet, inte mycket att göra än att vänta på att de skickar ut en patch/uppdatering.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Tänkte faktiskt skriva det. Att du skulle testa något annat spel än just bara 2011 för att se om det är fel på ratten eller själva spelet. Vet själv att många nya spel kan få sånna ryck i ffb:n. Sen tänkte jag också på att det kanske var att din bil var skadad och därför drog åt något håll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniloR:

Tänkte faktiskt skriva det. Att du skulle testa något annat spel än just bara 2011 för att se om det är fel på ratten eller själva spelet. Vet själv att många nya spel kan få sånna ryck i ffb:n. Sen tänkte jag också på att det kanske var att din bil var skadad och därför drog åt något håll?

Nej. Bilen hade ingen skada, körde precis ut från depån så är inte det.

Får ta och testa ringa supporten, men är väl säkert något med spelet, eftersom det funkar bra i te.x. F1 2010, DiRT 3.

Permalänk

Jag måste ställa in ratten varje gång jag startar spelet, kör från steam så nog har jag senaste versionen av spelet.
Annars har jag heller ingen Force feedback

Lite pinsamt med tanke på att skapligt många använder G27