Fråga om att sätta in en 2.5 HDD utan kabinett i datorn

Permalänk

Fråga om att sätta in en 2.5 HDD utan kabinett i datorn

Tjo!

Undrar om jag kan sätta in en 2.5 HDD i mitt chassi som bara verkar stöd för 3.5 utan att köpa en kabinett som omvandlar 2.5>3.5. Ska bara ha hårddisken i ett par timmar för att göra en backup på saker jag har på datorn.

Frågan är om jag kan sätta hårddisken någonstans i chassit utan att den förstörs.

Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

Det går bra, försök ha den plant bara.

Permalänk
Hedersmedlem

Bara lägg den i botten av chassiet? Om den bara ska sitta där några timmar, liksom. Hårddiskar är lite ömtåliga, men så farligt är det inte

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Härligt! Så det gör inget att hårddisken ligger plant på chassitbottnen då?

Permalänk
Medlem

Jag har tre stycken mekanisk 2,5'' diskar liggande i mina två burkar sedan flera år tillbaka utan problem.

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

Har min ssd hängandes i sladdarna bara. detta kan väl inte vara skadligt? Den har ju såvitt jag förstår inga rörliga delar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB