Nyinköpt SSD syns inte i den här datorn?!

Permalänk
Medlem

Nyinköpt SSD syns inte i den här datorn?!

Mitt problem är som så många andra har haft på forumet att den nya ssd disken finns i enhetshanteraren med nyaste drivrutinerna som finns tillgängliga
men den syns inte i den här datorn och den syns heller inte i diskhanteraren vilket gör det omöjligt för mig att formatera och tilldela en bokstav.
(Alldeles för lång mening...)

Jag har läst flera trådar om detta där folk endast svarar med att man ska formatera den genom diskhanteraren, men nu är det ju så att den inte syns där.
En lösning jag har hittat är att skaffa extern dockning men det vill jag inte göra.
Ber om ursäkt ifall jag missat de få trådarna som har fått rejäla svar.

Hjälp uppskattas väldigt mycket!

Permalänk
Skrivet av Alathi:

Mitt problem är som så många andra har haft på forumet att den nya ssd disken finns i enhetshanteraren med nyaste drivrutinerna som finns tillgängliga
men den syns inte i den här datorn och den syns heller inte i diskhanteraren vilket gör det omöjligt för mig att formatera och tilldela en bokstav.
(Alldeles för lång mening...)

Jag har läst flera trådar om detta där folk endast svarar med att man ska formatera den genom diskhanteraren, men nu är det ju så att den inte syns där.
En lösning jag har hittat är att skaffa extern dockning men det vill jag inte göra.
Ber om ursäkt ifall jag missat de få trådarna som har fått rejäla svar.

Hjälp uppskattas väldigt mycket!

Kollat så den syns i bios?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få den att dyka upp genom att paniktesta med att uppdatera drivrutiner på alla delar i enhetshanteraren.
@Racefactory: Ja, det gjorde den redan innan jag lyckades få den att dyka upp.

Ber om ursäkt för slöseriet på forum plats och din tid racefactory.

Lås gärna eller ta bort tråden.