Hackande spel pga min "nya" hårddisk?

Permalänk
Medlem

Hackande spel pga min "nya" hårddisk?

Hej

Köpte nyligen en ny dator som fungerat prima tills imorse då jag satte in en "ny" hårddisk(åtminstone tror jag det beror på hårddisken).
Hårddisken ifråga är bara till för lagring. Till saken hör att den från början var en extern western digital elements1000gb som gick sönder trodde jag. Fick en fix idé att plocka isär den och testa direktkoppla den. Hårddisken funkar prima och alla grejer är kvar på den.

Efter många om och men satte jag igång Stalker och genast upplevde jag en nostalgitripp och jag trodde mig leva år 2006 igen, med en "stadig" fps på mellan 15-30. Samma sak gäller alla andra spel jag testat, till och med Fear går tungt.

Hur som helst så vet jag inte vad problemet är, jag har testat att ändra filsystemet från fat32 till ntfs men problemet kvarstår.
Om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig finna problemet vore jag ytterst tacksam.

AMD Phenom II X4 955
ATI Radeon 6770
8 GB RAM
650 W nätagg

Permalänk
Medlem

diskar som är "halv" trasiga som då och då droppar ur, buggar, startar om sig, etc får windows att frysa till, kör t.ex speedfan och gå in under S.M.A.R.T och kolla om disken själv rapporterar några fel

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se