Permalänk

RMA Tritton AxPro, Elgiganten

Har haft mitt AxPro i ca 10 månader nu. Måste säga att det låter hur bra som helst och har känts relativt robust. Men nu börjar det gå sönder, plasten verkar åldrad och har spruckit på två ställen, ena vid fästet vid en örat och andra en liten plastbit som används för att håll micken på plats (på micken).
Har varit försiktig med headsetet hela tiden, inte slängt med det eller böjt eller något sånt alls.
Funktionen har egentligen inte påverkats nämnvärt, ena ördelen sitter något löst, men sitter helt klart fast, micken ramlar inte av av sig självt men sitter inte fast lika bra och ljudet är fortfarande lika grymt.
Mina föräldrar säger att vi, eftersom jag haft den i mindre än ett år borde få den utbytt.
Köpte det för nästan 1900 på Elgiganten (i butik)

Vad säger ni? Tror ni att jag kan få det utbytt?
Hur ska jag gå till väga för att övertala dem om att dessa skador inte uppkommit av vårdslöst beteende? (Vilket dem inte har)

Admin snälla flytta tråden om den hamnat fel.

Permalänk
Medlem

Utbytt på garanti är väl bara på fabriksfel och inte slitage?

Tror inte du kommer få dom utbytta...

Permalänk
Skrivet av jachxz:

Utbytt på garanti är väl bara på fabriksfel och inte slitage?

Tror inte du kommer få dom utbytta...

Är själv också skeptisk... men som föräldrarna säger så ska de väl hålla för ¨vanligt¨ bruk?

Permalänk

Bara och testa...gäller att vara förberedd på deras motargument och ha bra egna argument för att få dem utbytta.
Grundregeln är att vara bestämd men inte otrevlig...har aldrig varit med om att de sagt nej till mig när jag försökt byta varor/reklamera:)

Men så är jag ingen dåligt förhandlare heller...;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Bara och testa...gäller att vara förberedd på deras motargument och ha bra egna argument för att få dem utbytta.
Grundregeln är att vara bestämd men inte otrevlig...har aldrig varit med om att de sagt nej till mig när jag försökt byta varor/reklamera:)

Men så är jag ingen dåligt förhandlare heller...;)

Då gör vi så... testar, väl förberedd. Går det inte så går det inte, då blir det silvertejp och sedan ett Tritton PC51U att användas tillsammans med AxPro ampen :/

Men hur går man till väga? Poängterar noggrant att man inte tappat det eller liknande, samtidigt som man är relativt lugn och tillmötesgående själv?

Permalänk
Inaktiv

Säg mindre och låt de prata. Beskriv. Bara felet. Se vad de säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Var tror ni jag har störst chans att få det utbytt?
Mailkontakt med trittons support som inte finns i Sverige (finns i USA, Storbrittanien, Tyskland, Frankrike och Spanien) eller hos Eligiganten där jag köpte headsetet?

Permalänk

Elgiganten!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Blev hönvisad till Eligiganten av Trittons support...

Det löste sig
Är så j***a glad och tacksam för Eligigantens support.
Jag var på julresa för att träffa släkt m.m.
Jag tog med headsetet men missade att ta med kvittot (ouch)
När jag var i Överby i Västergötland tänkt jag att det iaf var värt ett försök.
Kille i butiken letade efter bevis i databasen men kunde inget hitta då Linköping (där det var köpt) inte var i rätt region eller nåt sånt.
Vi blev då hänvisade till kundservicen (precis vid ingången).
Där förklarade jag problemet och berättade att jag pratat med Tritton som hänvisat dit och att kvitto saknas.
¨Det löser vi på nåt sett¨, sa killen om kvitto-problemet.
Sedan gick jag och hämtade headsetet i bilen och när jag kom tillbaks fick jag knappt visa skadorna innan killen tog det och gav mig ett nytt. Då jag inte hade kvittot fick jag ingen ny garanti, men vad gör det nu när jag fick headsetet utbytt trots att jag var skeptisk till att ens få det med kvitto

Så det slutade med att jag fick mitt headset utbytt, utan att ge något emellan och utan att på något sätt bevisa att jag faktiskt köpt mitt Tritton Ax Pro på Eligigante (vilket jag såklart har)
Tack så jättemycket för hjälpen, ni på Elgiganten i Överby