Permalänk
Medlem

Söker nytt RTS-spel

Hej SWEC!

Jag söker efter ett nytt RTS spel att fasna för. Har spelat company of heroes väldigt länge och känner nu för något annat. Jag är inte förtjust i starcraft:II oändliga blobande fram och tillbaka och Empire at war och battler for middle-earth II känns gamalt.

Tips?

/Gustav

Permalänk

total war shogun 2 har jag hört är bra

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian19:

total war shogun 2 har jag hört är bra

tycker att totalwar saknar perspektivet att "research" efter olika units och därigenom coutra dem. Tyvärr inget för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beweer:

Hej SWEC!

Jag söker efter ett nytt RTS spel att fasna för. Har spelat company of heroes väldigt länge och känner nu för något annat. Jag är inte förtjust i starcraft:II oändliga blobande fram och tillbaka och Empire at war och battler for middle-earth II känns gamalt.

Tips?

/Gustav

Tyvärr är utbudet av nya RTS begränsat, den här sidan är grym för att hitta RTS-spel, dock gamla spel också.

http://rakrent.com/rtsc/rtsc_gameslist2.htm

Sen tycker jag inte spelets ålder är viktigt när det gäller RTS, Age of Empires 2 är ju fortfarande grymt roligt att lira!

Armies of Exigo är kul om man gillade Warcraft 1/2/3.

Rise of Nations är ett bra alternativ till Age of Empires spelen.

King Arthur är ett alternativ till Total War spelen.

Permalänk

Börja lira Generals igen så du kan äga när 2:an kommer.

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk

Det "nya Age of Empires" då?.. va fan heter de nu igen... haha jag återkommer xD

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Det "nya Age of Empires" då?.. va fan heter de nu igen... haha jag återkommer xD

Stronghold 3 hette det! Har hört att de ska vara precis som en ny Age of Empires

Permalänk
Medlem

Senaste Settlers är kanske något för dig? Riktigt kul när man kommer igång.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem

Nvm, tänkte själv nyss köpa ovanstående spel genom Steam, glömmer det nu, Ubisoft o deras satans DRM gör så att spelet blir ospelbart på folks datorer samt att det verkar som att deras Settlers 7 servrar har tagits ner

Skippa till DRM skiten...

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Settlers_7:_Paths_to_a_Kingd...

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av scarface1999:

Börja lira Generals igen så du kan äga när 2:an kommer.

När väntas tvåan komma? Hade varit kul att testa ett C&C-lir lite mer seriöst på nätet :). Det var ju mest lol-games förr i världen på lan där ingen direkt hade någon build-order eller visste vad man skulle göra. Hade varit kul som omväxling tror jag.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

När väntas tvåan komma? Hade varit kul att testa ett C&C-lir lite mer seriöst på nätet :). Det var ju mest lol-games förr i världen på lan där ingen direkt hade någon build-order eller visste vad man skulle göra. Hade varit kul som omväxling tror jag.

2013 tyvärr