ASUS Transformer Prime vs. iPad 2 (?)

Permalänk
Medlem

ASUS Transformer Prime vs. iPad 2 (?)

Hej!

Funderat länge på en surfplatta. Nu när ASUS snart kommer med en ny så är jag tveksam vilken jag ska välja. Jag ska använda den i skolan, antecka, göra presentationer, arbeten mm samt kunna spela lite(mest på skoj)

Vilken tycker ni passar mig bäst? Och varför?

Och juste, jag höll på att glömma...När släpps Prime? Har hört olika, allt från första januari till slutet av februari...

Permalänk
Permalänk

Om du ska skriva anteckingar och så där så är ju tangentbordet ovärdeligt. Har den iofs inte själv så jag ska inte säga så mycket, men jag vet att de är jobbigt att skriva längre skrifter på en padda.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

uhm.. du bör köpa en ultraportabel dator istället om du ska använda den till skolan. Betydligt lättare att ansluta t.ex projektor för pressentationer och fördelar som t.ex office word, excel, powerpoint är något som jag använde flitit när jag pluggade. hitta spel på en PC är nema problema en laptop för 5k har mycket krut

visst har en tablet en coolhets faktor och man kan koppla bort tangentbordet MEN du får ut så mycket mer av en ultra portabel laptop.. speciellt för 5k O_o

om du nu måste ha en tablet: ASUS lätt val

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av adrian_cool69:

uhm.. du bör köpa en ultraportabel dator istället om du ska använda den till skolan. Betydligt lättare att ansluta t.ex projektor för pressentationer och fördelar som t.ex office word, excel, powerpoint är något som jag använde flitit när jag pluggade. hitta spel på en PC är nema problema en laptop för 5k har mycket krut

visst har en tablet en coolhets faktor och man kan koppla bort tangentbordet MEN du får ut så mycket mer av en ultra portabel laptop.. speciellt för 5k O_o

om du nu måste ha en tablet: ASUS lätt val

Finns det ultraportabla för 5000?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Skrivet av TroNi:

Finns det ultraportabla för 5000?

finns massoor!! gå på prisjakt och filtrera efter behov... du kan också kolla på csn-kortet hemsida och se om du kan få en billigare därifrån.

Om du har ork/kan skulle jag spara pengar och köpa en billig macbook air med 64gb ssd eller nått i den stilen lär hålla några år också

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

finns massoor!! gå på prisjakt och filtrera efter behov... du kan också kolla på csn-kortet hemsida och se om du kan få en billigare därifrån.

Om du har ork/kan skulle jag spara pengar och köpa en billig macbook air med 64gb ssd eller nått i den stilen lär hålla några år också

Har aldrig hört talas om ultraportabla, eller jo kanske hört talas om men jag vet inte vad som är speciellt med dem? Har en budget på ca 6k, och jag vill ha en produkt som håller i 2½ år då jag har gått första terminen av ettan nu och tänker använda den tills jag tar studenten. Macbook? Har ärlig talat aldrig testat en sådan på ''djupet'' men jag är inget stort Apple fan om man bortser från iPad, iPod- och iPhone. En Macbook är nog det sista jag skulle välja + att dom kostar alldeles för mycket

Skulle du kunna tänka dig att ge mig tips på en ultaportabel pc? Förutom att anteckna, jobba i tex word och PPT...vad finns det för möjligheter i spelväg? Antar att dom inte är alltför snabba, och processorn måste väl ligga på högvarv på en sådan liten dator?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem
Skrivet av birger72:

Okej, det ser ganska hyfsad ut faktiskt! Bra pris också. Men det verkar finnas en djungel av olika modeller på den?

Vad kommer jag kunna spela i spelväg på den? Kommer jag kunna spela League of Legends och WoW? (då ska det inte vara så att jag spelar på lägsta och det laggar som f*n)

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

Om du har ork/kan skulle jag spara pengar och köpa en billig macbook air med 64gb ssd eller nått i den stilen lär hålla några år också

hehe.. visste inte ens att orden "billigt" och "macbook air" var compatibla

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Skrivet av woxer:

hehe.. visste inte ens att orden "billigt" och "macbook air" var compatibla

hehe menar den billigare* modellen billigt är det icke!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XtRaALT:

Har aldrig hört talas om ultraportabla, eller jo kanske hört talas om men jag vet inte vad som är speciellt med dem? Har en budget på ca 6k, och jag vill ha en produkt som håller i 2½ år då jag har gått första terminen av ettan nu och tänker använda den tills jag tar studenten. Macbook? Har ärlig talat aldrig testat en sådan på ''djupet'' men jag är inget stort Apple fan om man bortser från iPad, iPod- och iPhone. En Macbook är nog det sista jag skulle välja + att dom kostar alldeles för mycket

Skulle du kunna tänka dig att ge mig tips på en ultaportabel pc? Förutom att anteckna, jobba i tex word och PPT...vad finns det för möjligheter i spelväg? Antar att dom inte är alltför snabba, och processorn måste väl ligga på högvarv på en sådan liten dator?

Vad är det för speciellt med en Ipaid 2 eller nån annan jumbo gigantos ''telefon''?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av XtRaALT:

Okej, det ser ganska hyfsad ut faktiskt! Bra pris också. Men det verkar finnas en djungel av olika modeller på den?

Vad kommer jag kunna spela i spelväg på den? Kommer jag kunna spela League of Legends och WoW? (då ska det inte vara så att jag spelar på lägsta och det laggar som f*n)

Tja, med tanke på att det sitter ett 520m i den så lär den palla åtmiinstone.. kommer inte ihåg vad näst lägsta nivån heter men den iaf på rimliga fps. Men med tanke på att du letade efter en padda först så skulle jag definitivt ta den;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av XtRaALT:

Okej, det ser ganska hyfsad ut faktiskt! Bra pris också. Men det verkar finnas en djungel av olika modeller på den?

Vad kommer jag kunna spela i spelväg på den? Kommer jag kunna spela League of Legends och WoW? (då ska det inte vara så att jag spelar på lägsta och det laggar som f*n)

http://www.youtube.com/watch?v=njjXBiNv28U

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64