Skyrim, få stora quests

Permalänk

Skyrim, få stora quests

Hej.

Jag har spelat igenom Main, Thieves, Dark Brotherhood och någon annan guild (där man blir varulv). Så som jag ser det så finns det bara en massa småuppdrag kvar.
- Ge det här vapnet till någon.
- Hämta en amulett åt mig.
- Döda den person, etc...

Finns det inga stora quests förutom dom? Har inte spelat på flera veckor för att det typ inte finns något å göra. Main klarade jag på 2 dagar typ.

Permalänk
Medlem

Mages guild har en ganska lång questline med lite förrädare, unika items och grejer. Main quest väntar man ju med och kör allt annat först.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Mages guild har en ganska lång questline med lite förrädare, unika items och grejer. Main quest väntar man ju med och kör allt annat först.

Och vart påbörjar jag mages guild? Kom gärna med flera förslag för jag har tröttnat på att bara gå runt å döda

Permalänk
Medlem

Jag gjorde hela Main story och Mage Collage questen på 20 timmar. Tyckte verkligen Skyrim va skit kass. Det var helt underbart de 20 första timmarna, men sen va det som att springa in i en vägg.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av M4D4SS:

Och vart påbörjar jag mages guild? Kom gärna med flera förslag för jag har tröttnat på att bara gå runt å döda

Om du inte varit i varje stad än kan jag lugnt meddela att det finns mycket att göra. Dessutom vad gjorde du de där två dagarna? Själv har man 40 timmar och jag har knappt skrapat på ytan. Tips är att åka till markarth.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Stick in till alla Jarlar i städerna och fråga efter jobb, de brukar alltid vilja ha nåt gjort. Sen kan du köra Imperial / Stormcloak questlinen. Jag vet dock inte hur lång nån av dem är, men eftersom det handlar om vem som ska styra hela Skyrim så bör det va hyffsat lån iaf (jag är inte klar)

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4D4SS:

Och vart påbörjar jag mages guild? Kom gärna med flera förslag för jag har tröttnat på att bara gå runt å döda

Winterhold. Bara åk dit och snacka med lite folk.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar finnas alla möjliga, även lite större quests.
Visst, de flesta quest är av den småtråkiga typen "Hämta min amulett åt mig" osv, men det är ju bara att välja ut dem som verkar mer intressanta.
Var man hittar intressanta quests är lite svårare att säga exakt. Som andra har sagt så kan man stöta på en del intressant i College of Winterhold och i alla städer, speciellt hos Jarlernas stewards.

Jag börjar få problemet att jag besökt runt 95% eller mer av alla grottor, fort och dylikt så jag har väldigt lite nytt att upptäcka.
Då har jag iofs också spelat 110 timmar totalt såhär långt (med en enda karaktär).
Jag ser det som ett mål i sig att få tillgång till så många spells jag kan (utan att fuska eller powerlevla). Nu är jag alldeles strax uppe i nivån "Master" i destruction, vilket tydligen ska aktivera lite uppdrag i Winterhold för att få tillgång till alla destruction spells.

Main quest har jag inte gjort klart än. Har försökt lämna det delvis och göra småbitar av det lite då och då när jag känner för det.
Thieves guild och Dark brotherhood passar inte mig, eftersom jag spelar en laglydig hjälte. De får jag spara till nästa karaktär.

Har joinat Stormcloaksidan i inbördeskriget, men inte spelat klart den questlinen än. Har lite problem med en bugg i Markarth som får en dåre i godmode att attackera mig frenetiskt i stan så att det blir svårt att uträtta något där.
Ska dock tydligen gå att fixa genom att låta sig tas till finkan.

Men som sagt, synd att antalet dungeons och liknande var lite begränsat. Att springa runt och döda en och annan överbliven björn känns ju inte så upphetsande. Dock får man ändå säga att 110 timmars speltid är bra mycket mer än vad de flesta andra spel kan erbjuda.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Hade gärna väntat ett halvår till och se fler mäktiga quests såsom main questen. Den episka känslan när man går in i dungeon:et och ska hämta elder scroll någon?

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Har joinat Stormcloaksidan i inbördeskriget, men inte spelat klart den questlinen än. Har lite problem med en bugg i Markarth som får en dåre i godmode att attackera mig frenetiskt i stan så att det blir svårt att uträtta något där.
Ska dock tydligen gå att fixa genom att låta sig tas till finkan.

Nu säger jag inte att det blir så för dig, någon - eller ens "ska" vara så, men;

Förra varvet var "The Forsworn" -questet uppsnurrat för mig. Somliga vakter (i Markhart)
anföll mig så fort de fick syn på mig & jag kom sällan så långt in som till "Vlindrel Hall" ens.

Sen gjorde jag färdigt MQ på ett sånt sätt att Stormcloaks fick "The Reach" - vid mötet -
mot att Imperals fick Riften .. och sedan var Thongvar (nu Jarl) glad & Markhart blev lugnt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Nu säger jag inte att det blir så för dig, någon - eller ens "ska" vara så, men;

Förra varvet var "The Forsworn" -questet uppsnurrat för mig. Somliga vakter (i Markhart)
anföll mig så fort de fick syn på mig & jag kom sällan så långt in som till "Vlindrel Hall" ens.

Sen gjorde jag färdigt MQ på ett sånt sätt att Stormcloaks fick "The Reach" - vid mötet -
mot att Imperals fick Riften .. och sedan var Thongvar (nu Jarl) glad & Markhart blev lugnt igen.

Tack för tipset.
Jag gjorde precis så. Stormcloaks har nu the reach och all min enorma bounty där är borta och den attackerande dåren i godmode stör mig inte längre.
Äntligen kan jag utforska Markarth i lugn och ro.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

efter jag gjorde stormcloaks , dark brotherhood, college, companions osv märkte jag ganska fort att jag tröttnade på spelet, ganska liknande miljö gjorde att jag blev snabbt uttråkad. ganska besviken faktiskt

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian19:

efter jag gjorde stormcloaks , dark brotherhood, college, companions osv märkte jag ganska fort att jag tröttnade på spelet, ganska liknande miljö gjorde att jag blev snabbt uttråkad. ganska besviken faktiskt

Så du fick bara ut 40-60 timmars speltid och är besviken?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Så du fick bara ut 40-60 timmars speltid och är besviken?

Det var nog mer än så, dessutom var det på Master så då tog det längre tid.

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Har spelat igenom spelet några gånger (ungefär 3-4 ggr) och har alltid klarat ut det på olika sätt, t.ex.:
1. Spelat som Argonian och var Imperial, spelade lite TG-quest (Thieves Guild) och sen DB (Dark Brotherhood), sen gjorde jag MQ och efter det blev det lite randomquests.
2. Spelat som Orc och var Stormcloak, spelade igenom MQ och sen gjorde TG osv.
3. Spelat som Nord och var Stormcloak, spelade halft igenom MQ och sen gjorde lite TG för att sedan döda DB.
4. Spelat som Wood Elf och var Imperial, gjorde lite randomquests (TG, DB osv) och spelade igenom MQ sist av allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facemeat:

Har spelat igenom spelet några gånger (ungefär 3-4 ggr) och har alltid klarat ut det på olika sätt, t.ex.:
1. Spelat som Argonian och var Imperial, spelade lite TG-quest (Thieves Guild) och sen DB (Dark Brotherhood), sen gjorde jag MQ och efter det blev det lite randomquests.
2. Spelat som Orc och var Stormcloak, spelade igenom MQ och sen gjorde TG osv.
3. Spelat som Nord och var Stormcloak, spelade halft igenom MQ och sen gjorde lite TG för att sedan döda DB.
4. Spelat som Wood Elf och var Imperial, gjorde lite randomquests (TG, DB osv) och spelade igenom MQ sist av allt.

Spelar på samma sätt och tycker man får mest ut av spelet då!

1. Spelade med en warrior, gjorde companion och imperials samt main questen
2. Spelade med en rogue, gjorde thief guild och dark brotherhood samt stormcloaks
3. Ska spela med en mage som gör mage guild och är neutral

Blir som tre spel, med nya quest varje gång, dessutom hanterar jag situationer på olika sätt, min warrior var god, min thief ond och min magiker blir neutral.