Kommer ej åt innehåll på extern HD

Permalänk

Kommer ej åt innehåll på extern HD

Min kompis har en extern HD av märket Western Digital på 500 GB.
Problemet är att den ej vill visa innehållet när man kopplar in den i datorn.
Enligt Windows 7 "denna enheten fungerar korrekt".

Kopplar man in den i en annan dator,så fungerar det direkt.
Även en annan extern hårddisk fungerar bra,men inte denna WD.

Eftersom Windows 7 säger att enheten fungerar korrekt,är det tydligen inget fel på den.

Hur löser man detta?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad säger diskhanteringen? Högerklicka på "Den här datorn / Dator" och välj "Hantera" och bläddra ner till "Diskhantering".

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Förmodligen är det en bokstavskonflikt, som exempel hårddisken vill kanske heta E:\ men i systemet ni kopplar in den finns redan en E:\.

Gör precis som förgående svar, och byt namn på enheten till T:\ eller liknande, någon ledig enhetsbokstav helt enkelt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk

Ok,men jag hittar inte vart man gör detta?
Jag kör Windows 7,och då heter det bara "Dator".

Hur går man till väga exakt för att byta enhetsbokstaven?

Permalänk
Medlem

Högerclicka på "Dator"
Välj "hantera"
Välj i listan på vänster sida "Enhetshanteraren"
Välj din enhet du vill byta bokstav på
Byt bokstav
Ok

Lycka till

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

sesam2k:
Du menar väll diskhanteraren.

Start / Höger klicka på "Datorn" / Hantera / Diskhantering.

Hårddisken(partitionen) ser du på 2-3 olika ställen. Gör diskhanterar fönstret STÖRRE så ser du den längst ned. Beroende på om du höger klickar i den vänstra (disk 0, 1 osv) eller högra rutan(bilden) så får du upp olika val i menyn som dyker upp. När disken är formaterad så dyker den upp längst upp i diskhanterar fönstret vilket blir totalt 3 ställen.

Permalänk

Ah,nu hittade jag det!
Tack för hjälpen.