Permalänk

Var finns vita kablar?

Jag har köpt ett vitt skrivbord och har vita monitorer, varför jag anser att bästa lösningen även vore att ha alla datorkablar i färgen vit. Problemet är att jag knappat hittar en kabel i annan färg än grå och svart. Finns det någon sökmästerlig själ som kan säga mig var jag hittar vita datorkablar?

I värsta fall kan jag tänka mig att tejpa kablarna, men min erfarenhet från t.ex. eltejp säger att klistret läcker ut och gör kabeln kletig efter ett tag, samt att kabeln inte blir lika rörlig. Tips på vit tejp? Det ultimata vore väl antagligen "silvertejp"/vävtejp i färgen vit om det nu existerar?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Osäker över vad du menar med "datakablar" men t.ex. webhallen och de flesta övriga butiker säljer ju usb-, nätverks-, skärm-kablar etc i alla möjliga färger. På prisjakt borde du kunna kryssa i vilken "färg" om du söker kablar.

Permalänk
Medlem

Du kan ju använda http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=4634818 och ha en hdmi till dvi i ändarna om du inte har hdmi på skärmen.

Permalänk
Medlem

Vore jättebra om du i så fall specifierade exakt vad du söker:
Bildkabel, längd och typ?
Ljudkablage, strömkablage? Längder?

Edit: Ett alternativ till vita kablar kan kanske vara att linda vit kabelstrumpa runt de större kablelgrupperna, tex de mot skjärmen. Tror att både IKEA och kjell & co har sådana:

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Mvh

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk

Jag har faktiskt inhandlat en kabelstrumpa från Kjell men 1: den är för bred så den passar inte om man vill linda in enskilda kablar och 2: den gör kablarna tämligen oelastiska.

De kablar jag eftersöker är:
*HDMI (minst 3m)
*DVI (5m)
*USB (även usb B eller va de heter, sån där kvadratisk kontakt, usb mini och usb mikro) i alla längder.
*Strömkabel ("vanlig" som finns till datorn och skärmar)

Det ultimata vore dessutom om kontakterna på ström- och bildkablarna är vinklade 90 grader, men man ska väl inte bli åpen antar jag

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk

Tackar! Trots det hittade jag inte ALLA kablar jag ville ha. en vanlig usb-kabel t.ex. är tydligen svår att få tag på i vitt utförande. Det bästa jag hittade var en amerikansk sida som inte skickar utanför USA.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]