Permalänk
Medlem

Steelseries 6gv2

Hej mitt 6gv2 har ett problem, spacebar är väldigt låg och ibland fastnar den nere och spammar mellanslag, om man gämför med "ALT" knappen så är den 1 mm lägre! Om jag tar tag i spacebar så kan jag dra upp den så att det är som det ska vara.
Någon som har problemet? Någon som har hittat lösningen till det?

Permalänk
Medlem

Nåt skräp som fastnat under den ?
Bara å rycka den rakt upp för att få bort den har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem. Det jag gör är väl att jag tar upp tangenten och lägger den ovanför, så den precis "kommer in" i kryssen som den ska. Men inte längre än så, så att tangenten ligger lite högre än den normalt ska, då funkar det bra för mig...

Men som sagt, går inte o skriva med den i normal-läge dvs längst ner, då är den hård och stel som en överstekt hamburgare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Nåt skräp som fastnat under den ?
Bara å rycka den rakt upp för att få bort den har jag för mig.

Inge skräp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe112:

Har precis samma problem. Det jag gör är väl att jag tar upp tangenten och lägger den ovanför, så den precis "kommer in" i kryssen som den ska. Men inte längre än så, så att tangenten ligger lite högre än den normalt ska, då funkar det bra för mig...

Men som sagt, går inte o skriva med den i normal-läge dvs längst ner, då är den hård och stel som en överstekt hamburgare.

Har exakt samma problem och löser det på samma sätt, har kollat tangenten om det är smuts under eller om kanterna på tangenten fastnar på något sätt men kan inte hitta felet, det brukar hända att den fastnar när man trycker lite halvhårt på sidorna av tangenten.

Brukar ta ut tangenten sen lägga den på löst och då sitter den rätt bra och känns riktigt bra.

Är detta något känt tillverkningsfel? har en kollega som köpt likadant tangentbort och det fungerar perfekt för honom.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyxz:

Har exakt samma problem och löser det på samma sätt, har kollat tangenten om det är smuts under eller om kanterna på tangenten fastnar på något sätt men kan inte hitta felet, det brukar hända att den fastnar när man trycker lite halvhårt på sidorna av tangenten.

Brukar ta ut tangenten sen lägga den på löst och då sitter den rätt bra och känns riktigt bra.

Är detta något känt tillverkningsfel? har en kollega som köpt likadant tangentbort och det fungerar perfekt för honom.

Mvh

Har så nu också, känns tråkigt för jag har haft inte haft den länge....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Har så nu också, känns tråkigt för jag har haft inte haft den länge....

Köpte min under rean på inet, märkte detta problem typ 2-3 dagar efter jag fick tangentbordet. Grymt irriterande.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med ett jag köpte i november. Det är inköpt från inet och jag har begärt att få göra retur av det. Får hoppas på att det nya håller något längre.

Om jag tittar på själva tangenten ser det ut som om den böjt sig och blivit lite bananformad. Vilket är konstigt då det är varsamt använt och det riktar sig till gamers så det borde hålla högre kvalitet.

Verkar som om det är en dålig batch för de flesta som har problemet tycks inte ha haft det så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q'aman:

Jag har samma problem med ett jag köpte i november. Det är inköpt från inet och jag har begärt att få göra retur av det. Får hoppas på att det nya håller något längre.

Om jag tittar på själva tangenten ser det ut som om den böjt sig och blivit lite bananformad. Vilket är konstigt då det är varsamt använt och det riktar sig till gamers så det borde hålla högre kvalitet.

Verkar som om det är en dålig batch för de flesta som har problemet tycks inte ha haft det så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet ligger i att jag inte sparade orginal kartongen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q'aman:

Jag har samma problem med ett jag köpte i november. Det är inköpt från inet och jag har begärt att få göra retur av det. Får hoppas på att det nya håller något längre.

Om jag tittar på själva tangenten ser det ut som om den böjt sig och blivit lite bananformad. Vilket är konstigt då det är varsamt använt och det riktar sig till gamers så det borde hålla högre kvalitet.

Verkar som om det är en dålig batch för de flesta som har problemet tycks inte ha haft det så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Så man kan altså ringa Inet och få en ny? måste man skicka tillbaka det man har för felsökning först och så?

Min mellanslags tangent är dock inte banan formad utan ser helt normal ut bara att den fastnar när men trycker ute på kanterna.

Permalänk
Skrivet av Wully:

Hej mitt 6gv2 har ett problem, spacebar är väldigt låg och ibland fastnar den nere och spammar mellanslag, om man gämför med "ALT" knappen så är den 1 mm lägre! Om jag tar tag i spacebar så kan jag dra upp den så att det är som det ska vara.
Någon som har problemet? Någon som har hittat lösningen till det?

Hade precis samma problem med mitt 6gv2. Så lämnade tillbaka de då något var fel med space så den var trög och intryckt hela tiden. Köp någe annat!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Har också problem med Space, den gnisslar något förskräckligt (höger-delen av tangenten).

Visa signatur

i9 9900k / EVGA RTX 3080
Lian Li O11 Dynamic / EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Det kan vara den mekaniska brytaren som kärvar lite granna, hände mig med ett annat mekaniskt tangentbord.

Lägg lite skumgummi under tangenten så att den går hela vägen upp och tokspamma sedan tangenten i ett par minuter. Ta bort skumgummit och testa om det inte har blivit mycket bättre.
Det behövs inte så lång tid för att nöta bort ojämnheterna och sedan kommer tangenten att fungera ypperligt i flera år.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Skrivet av juan1:

Har också problem med Space, den gnisslar något förskräckligt (höger-delen av tangenten).

Jo. Har hört och sett på nätet att flera har haft problem med space på 6gv2 så jag ska nog satsa på ett med röda knappar av annat märke, kanske Qpad. Måste kolla runt lite vilket som passar bäst.

Dock inge 6g mer för mig.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem som trådskaparen och jag fick nyligen ett nytt exemplar, då jag reklamerade mitt andra (hade ett annat problem).

Blir nog att skicka in det igen och satsa på ett annat tangentbord.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Cable;11850493"]Har exakt samma problem som trådskaparen och jag fick nyligen ett nytt exemplar, då jag reklamerade mitt andra (hade ett annat problem).

Jag märkte att min spacebar var trög och seg på en gång så efter att försöka fixa till den och inte lyckas bra så åkte jag ner och bytte till en likadan som var från samma batch enl kvitto och gissa om det var samma problem.

Bästa lösningen är att ta upp tangenten och lägga på den väldigt löst så den ligger lite högre. Ganska surt dock och vill ju inte gå till affären igen som bara hade dessa 2 i lager..

Annars är man ju super glad för det är ett grymt tangentbord... Hade Razor Lycosa innan som hade stöd för macros och lysande knappar, men som var väldigt oskönt och passade inte mig som är van från compaqs sköna tangentbord.
Dessutom så blir razor tangentborderna skitig mycket fort då de är glansig plast på dem och har du lite soljus inne så ser dem förskräkliga ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tholoz:
Skrivet av Cable:

Har exakt samma problem som trådskaparen och jag fick nyligen ett nytt exemplar, då jag reklamerade mitt andra (hade ett annat problem).

Jag märkte att min spacebar var trög och seg på en gång så efter att försöka fixa till den och inte lyckas bra så åkte jag ner och bytte till en likadan som var från samma batch enl kvitto och gissa om det var samma problem.

Bästa lösningen är att ta upp tangenten och lägga på den väldigt löst så den ligger lite högre. Ganska surt dock och vill ju inte gå till affären igen som bara hade dessa 2 i lager..

Annars är man ju super glad för det är ett grymt tangentbord... Hade Razor Lycosa innan som hade stöd för macros och lysande knappar, men som var väldigt oskönt och passade inte mig som är van från compaqs sköna tangentbord.
Dessutom så blir razor tangentborderna skitig mycket fort då de är glansig plast på dem och har du lite soljus inne så ser dem förskräkliga ut.

Jo, det är väl en lösning att ta upp den och lägga till den löst, men man råkar ändå trycka ner den lilla extra biten strax efter. Väldigt irriterande.

Jag felanmäler den imorgon och skickar in den. Lite surt att det kommer ta hela veckan men vad ska man göra. Det lär väl gå på garantin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Inge skräp

Kör trycklyft ner is springan när du har switchen nertryckt.

Edit: rätt sjukt vad kvaliteten har sjunkit på Cherrys switchar! Har några tangentbord med cherry som är 20 år gamla, inget problem alls med dom! Och dom har troligen använts dagligen i typ 15 år.