Vad är det som fyller upp min SSD?

Permalänk

Vad är det som fyller upp min SSD?

Hej, jag har en asus g74sx och en SSD intel 120gb. När jag installerade windows 7 på den blev SSD'n delad i en som är 41gb och en som är 56gb.

Min fråga är: det fattas drygt 20gb, vart är dom? är det mitt gömda operativsystem? kan jag isf ta bort det gömda för att ge mera plats?

Edit: nu har jag enligt datorn 4 hårdiskar fast det defacto bara sitter 2st i! hur gör jag för att hela SSD'n ska vara "samlad" och den andra 500gb ska vara samlad och inte uppdelad i 2st 250gb?

Tack så mycket om ni kan hjälpa mig!

vill ändra
Visa signatur

In God We Trust

Permalänk

Skriv in "Datorhanterin"g på Start-knappens sökrad. Du får upp bland annat Diskhanteraren
där du ser de fysiska diskarna och deras uppdelningar i Windows diskar / partitioner.

Med programmet "TreeSize Pro" får du en utmärkt översikt av dina diskars utrymmes användning.
http://www.jam-software.com/treesize_free/

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Skriv in "Datorhanterin"g på Start-knappens sökrad. Du får upp bland annat Diskhanteraren
där du ser de fysiska diskarna och deras uppdelningar i Windows diskar / partitioner.

Med programmet "TreeSize Pro" får du en utmärkt översikt av dina diskars utrymmes användning.
http://www.jam-software.com/treesize_free/

Går det att ta bort den dolda partitionen med windows 7 recovery? den tar ju upp typ 14gb av min SSD! jag har nämligen recovery på en annan hårddisk så det behövs inte på denna!

TAck!

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Skrivet av Knightstreet:

Går det att ta bort den dolda partitionen med windows 7 recovery? den tar ju upp typ 14gb av min SSD! jag har nämligen recovery på en annan hårddisk så det behövs inte på denna! ...

Du behöver inte ha kvar Återställnings partitionen efter att du skapat dina Återställnings DVD'er.

Se alltid först efter vilken del som är boot-partition (System, Aktiv, Primär Partition)
respektive aktuell Windows partition (Systemstart, Kraschdump, Primär Partition).
Detta för att inte riskera att stå där med ej bootbart system efter partitions förändringar.

Ett oanvänt utrymme som ligger framför (T.v) om Windows partitionen kan inte direkt användas för Utökning av Windows.
Däremot utrymme efter Windows partition (T.h) kan användas för att Utöka Windows utrymmet.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA