Permalänk

"Laptop-spel"

Har nyligen införskaffat en Lenovo ThinkPad E325 som används mycket "on-the-go" till diverse saker. Nu är allt som saknas lite tips på spel som passar för just denna leksak.

Det ska alltså vara spel som:
*Inte är för grafikkrävande
*passar till en trackball, då en mus inte alltid finns närvarande
*gärna kan LAN'as på ifall polare är närvarande (är dock inte ett måste)

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag brukar alltid spela emulerade spel på min laptop om man finner det intressant, t.ex. gamla Playstation, SNES eller Nintendo 64 spel

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du gillar, men jag spelar Svea Rike II och Championship manager 01/02.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Blizzardspel såsom Warcraft 3 (massa olika custommaps), Diablo 2 är också skoj.
Age of empires 2 också!

Permalänk
Medlem

Gammalt spel, men ack så roligt:) Baldures Gate 2;)
Ett av mina favvo spel.

Undrar om den datorn klarar Star Wars:Knights of the old republic-RIKTIGTbra spel:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av Yellow-Fury:

Har nyligen införskaffat en Lenovo ThinkPad E325 som används mycket "on-the-go" till diverse saker. Nu är allt som saknas lite tips på spel som passar för just denna leksak.

Det ska alltså vara spel som:
*Inte är för grafikkrävande
*passar till en trackball, då en mus inte alltid finns närvarande
*gärna kan LAN'as på ifall polare är närvarande (är dock inte ett måste)

Tack på förhand

Trackmania kanske?

Visa signatur
Permalänk

WC3, Age of Empires II och trackmania är redan införskaffat, men tack ändå för förslag Kommer nog bli en titt på lite olika emulatorer då nintendo 64 var ngt som spelades mkt som yngre

Permalänk
Medlem

Monkey Island 1+2 special edition är mysiga, fungerar utmärkt på äldre system. Civilization 4 borde gå rätt bra det med, mycket trevligt spel det med och det har LAN-stöd tror jag.