Problem att updatera ssd firmware.

Permalänk

Problem att updatera ssd firmware.

Så har köpt en ny ssd, vertex 3 max iops, har ställt in ahci i bios, sedan går ja in i OS för att uppdatera firmware, toolboxen hittar disken, har 2,0.8 firmware version. byter tab till tools och trycker "update firmware". Jag ser på den, det står "downloading" sen kommer den upp i "downloading 812 sectors" Sen byter det till "Download firmware failed" (allt det här är innan jag ska installera OSet) Å nu undrar jag vad som är felet och vad jag kan göra. Hjälp tack.

Permalänk
Medlem

Provat att köra toolboxen via admin ?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att eftersom du inte har installerat OS så har du heller inte installerat Intel Gigabit Ethernet driver och har därför ingen uppkoppling?

Att uppdatera ocz diskar med linux bot är otroligt lätt tar 5min. Finns flera guider: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?90191-....

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk

Tack för svaren, kör toolboxen i admin läge, och då ja körde för att dra firmware update då var ja fortfarande inne i mitt OS jag hade på gamla hårddisken, hittade disken, trycker på "update firmware" sen står det "downloading 812 sectors" sen blir det ett fail.

Permalänk
Medlem

Ett fail... får du ett felmeddelande eller säger datorn bara fail. [RUTA: FAIL]

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk

Ledsen för det ;p men i hörnet så står det "Firmware download failed" då det misslyckas

Permalänk

Detta har löst sig nu!
Använde linux bot och efter lite fipplande(där jag t.ex hade problem med portar) Så lyckades jag installera senaste uppdateringarna, tack för hjälpen!!