Bästa tangentbordet som är icke mekaniskt utan massa lullull

Permalänk

Bästa tangentbordet som är icke mekaniskt utan massa lullull

Har ni några tips på ett bra tangentbord utan massa extra knappar som är ickemekansikt? Får gärna vara bakrunds belyst. Det jag är ute efter är knappar som är väldigt lätta att trycka ner och spammma. Får gärna vara väldigt låga tangenter.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

Saitek Eclipse
minns att teknikmagasinet eller clas olhson hade en som hette Pleomax eller något liknande

lyser utan massa lull lull och makros å shit

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd

Tycker om Razer Lycosa, har hyffsat låga tangenter med belysning och är hyffsat lätta att trycka ner. Sen greppar du lite bättre med deras "gummi" beläggning.

Permalänk
Skrivet av Shitpommfrit:

Tycker om Razer Lycosa, har hyffsat låga tangenter med belysning och är hyffsat lätta att trycka ner. Sen greppar du lite bättre med deras "gummi" beläggning.

Hade lycosa, gillade det väldigt mycket men touchpadden gick sönder efter en vecka och kunde inte använda bakrunds belysningen.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Problematick:

Hade lycosa, gillade det väldigt mycket men touchpadden gick sönder efter en vecka och kunde inte använda bakrunds belysningen.

Oj då! Det har jag som tur var inte fått. Har haft det i nån månad nu och allt funkat bra.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Logitech Illuminated (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=337042) En nackdel är dock att kombinationen W, Shift och Space inte fungerar, en kombination som tyvärr är rätt vanlig i spel. Den vita bakrundsbelysningen är iallafall väldigt trevlig och har flera olika styrkor

Annars kan du kolla in Microsoft Sidewinder X4, fast denna har lite extra knappar också.(http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=542067) Apple har några olika tangentbord med låga tangenter, men jag är rätt säker på att dessa saknar bakgrundbelysning. (Rätta mig om jag har fel!)

Lycka till med sökandet!

Permalänk
Skrivet av Fjedjick:

Kan tipsa om Logitech Illuminated (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=337042) En nackdel är dock att kombinationen W, Shift och Space inte fungerar, en kombination som tyvärr är rätt vanlig i spel. Den vita bakrundsbelysningen är iallafall väldigt trevlig och har flera olika styrkor

Annars kan du kolla in Microsoft Sidewinder X4, fast denna har lite extra knappar också.(http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=542067) Apple har några olika tangentbord med låga tangenter, men jag är rätt säker på att dessa saknar bakgrundbelysning. (Rätta mig om jag har fel!)

Lycka till med sökandet!

Sidewinder ser väldig behaglig ut, blir nog att testa det!

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

Säger +1 på lycosa, tråkigt att du fick ett trasigt. Jag och en polare har haft det i snart ett år och inget av om har krånglat överhuvudtaget. Satsa på ett nytt säger jag.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Razer Lycosa... funkar kanon.

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematick:

Sidewinder ser väldig behaglig ut, blir nog att testa det!

hade sagt den först av allt men du sa ju "inga extra knappar"...?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Hedersmedlem

Logitech G110 är bra visst har den en del G-knappar åt sidan men inget man stör sig av & använder sig av. samt en behaglig belysning på knapparna dvs inte några ljusshower. tangenterna är iofs inte låga men lätta att trycka ned. samt att den har hål på undersida om man råkar spilla lite dricka

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.