Permalänk
Medlem

Hjälp mig hitta nytt liknande tangentbord

Jag är på jakt efter ett nytt tangentbord likt det jag har. Det tangentborder jag har är väldigt likt de man finner på bärbara datorer, knapparna är väldigt platta och har relativt kort tryckdjup.

Vet ni av något liknande tangentbord som kanske rent av har någon slags bakgrundbelysning typ att bokstäver lyser eller runt om knapparna?

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Hedersmedlem

De där är väl dock av den senare typen (med mera träskartad känsla i tangenterna)?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sidewinder x4. Ett grymt tangentbord när man väl vant sig vid det. Tänker du främst på när du ska göra @ då mellanslagstangenten är lite längre än normalt.
Men jag tycker det är skönt att skriva på och det har bakgrundsbelysning.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

tack för tipset, läste lite om det borde och många gnäller på alt gr knappen och att knapparna generellt ät lite mindre så det är lite svårt att vänja sig vid. Ska kika och test själv först.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Logitech illuminated, X4 är långt ifrån skönt att skriva på, väsnas också. Gillar inte alls mitt X4.

Illuminated är dock inte så optimalt för spel, logitech har spärrat W+Shift+space kombo för dom vill folk ska köpa deras sketna G-serie tangentbord.
X4 är inte likt laptop tangenter i min mening, lågprofil ja men känslan absolut inte.

Permalänk
Medlem

Har haft ett Logitech illuminated ett tag, blev ca en vecka gammalt hos mig, det är ett ganska bra tangentbord att skriva på, men det är inte bara PGA vissa kombinationer är spärrade som gör det olämpligt för en gamer, det är också så skört och ömtåligt att använda att det inte tål lite bankande på tangenterna, efter en vecka hos mig blev jag så irriterad på det att det antog mer formen av en boll
Dock har jag numera hittat dom mekaniska tangentborden...Logitech, Microsoft m.f har inga tangentbord jag gillar numera

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Logitech illuminated, X4 är långt ifrån skönt att skriva på, väsnas också. Gillar inte alls mitt X4.

Illuminated är dock inte så optimalt för spel, logitech har spärrat W+Shift+space kombo för dom vill folk ska köpa deras sketna G-serie tangentbord.
X4 är inte likt laptop tangenter i min mening, lågprofil ja men känslan absolut inte.

Smaken är som röven vet du väl?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Mmm, att vissa kombinationer inte fungerar stör mig väldigt mycket. Var och kände på en hel del tangentbord idag på en massa butiker och jag uptäkte då att jag huvudsakligen är ute efter ett tyst tangentbord med hyffsat låga tangenter

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Jag hade samma tangentbord som du tidigare och bytte till Logitech Illuminated. Precis som det du hade tidigare så har det väldigt låga tangenter (dock inte riktigt lika låga) samt är väldigt tyst att skriva på. Det har även mycket högre kvalitet.

Så om du är ute efter ett liknande tangentbord som du haft tidigare fast med högre kvalitet och bakgrundsbelysning så kan jag varmt rekommendera Logitech Illuminated.

EDIT: Sen är det sjukt snyggt också på ett stilrent sätt Enda negativa är att F-tangenterna inte lyses upp rätt, det är specialfuinktionernas ikon som lyser upp av bakgrundsbelysningen, inte F#, men det vänjer man sig snabbt vid.

Permalänk
Medlem

Sidewinder X4, helt klart, har provat många, men det är min favorit än så länge och det jag använder när jag spelar WoW där man trycker en sjuherrans massa kombinationer samtidigt när man spelar.

Hade förut ett Logitech Ultra-X Flat, vilket var ok för det priset, med låga tangenter, men kvaliteten på knapptryck (själva tecknen, inte mekaniken i knapparna) var inget vidare, jag slet ut mina WADS rätt snabbt ihop med m och n (de används tydligen ofta när man skriver).

Bytte till ett Sidewinder X4 och det är ganska mycket skönare att skriva på, det är mjukt och låter lite mindre än Flat-tangentbordet gjorde, lite mer gediget och dämpat helt enkelt. Ställbar bakgrundsbelysning, samt att det är bättre för spel eftersom det klarar av "THE QUICK DOG..."-testet (sök i forumet så hittar du test-tråden "Hur bra är ditt tangentbord")

Sen slits ju inte trycket ut eftersom tecknen är "plastfönster" iom belysningen, så där har man ett plus till.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX