Permalänk
Medlem

Slaget om midgård

Hejsan

har tänkt spela slaget om midgård 1 och 2. Men varje gång ja har provat installera om spelet och starta det så krashar det. jag kör äkta windows 7 med 4 gb minne och klarar grafiken lätt. Det roliga är att på min andra dator fungerar det bra. Då både kör w7.. Vad kan göra så spelet krashar?

Här är bilden ajg får upp när spelet "dör"

*EDIT*

Permalänk
Medlem

Hmmm...en gång i tiden hade jag ett visst problem med det spelet. Det berodde på att spelet och datorn var inställda på olika språk, och därför inte fungerade. Kan det vara ditt problem?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Testa att köra spelet som admin eftersom det står att den inte har tillträde till ett visst minnesutrymme.

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem

jag har provat köra spelet i windows xp, och jag har provat att köra det dom admin men inget av det hjälper mig

Permalänk

vill minns att det blev samma fel under vista var nått iaf när jag skulle ha in det.

men har för mig lösningen var att köra installern till spelet i Win xp kompatibilitets läge

dvs ladda i skivan i läsaren, stäng autostarten, öppna skivan så du ser filerna på skivan, högerklick på setup.exe, kompabilitet, win xp i slidern och sen ok, starta sedan setup.exe

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

fixade det nu! Konstigt så var det bara att kopiera options.ini filen så den finns både i svenska slaget om midgård och den engelska