Webhallen förstört av Ryssar...

Permalänk
Inaktiv

Webhallen förstört av Ryssar...

Typ efter 23:00 börjar de komma och sinar bort på förmiddagen.

Ryssarna. Ingen battlelog, höga ranks & ligger packade i topp. Svär gör de i chatten konstant ("f**king bla bla"), antagligen boostning av egot för att känna sig ytterligare överlägsna när de cheatar. Stats vanligen runt 5D på 25-30K, för att göra sig själva "mindre" suspekta.

Bara jag, som tappar motivation att spela? Ryssland skulle behöva lite bättre reklam, för att uttrycka det milt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gremanz:

Typ efter 23:00 börjar de komma och sinar bort på förmiddagen.

Ryssarna. Ingen battlelog, höga ranks & ligger packade i topp. Svär gör de i chatten konstant ("f**king bla bla"), antagligen boostning av egot för att känna sig ytterligare överlägsna när de cheatar. Stats vanligen runt 5D på 25-30K, för att göra sig själva "mindre" suspekta.

Bara jag, som tappar motivation att spela? Ryssland skulle behöva lite bättre reklam, för att uttrycka det milt.

Byt server? Du kommer aldrig ifrån fuskare på spelet, hade en igår som hade 215-3 på Metro. Visst, det är skittråkigt men du kan lämna också.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Hejsan Gremanz,

Skrivet av Gremanz:

Typ efter 23:00 börjar de komma och sinar bort på förmiddagen.

Ryssarna. Ingen battlelog, höga ranks & ligger packade i topp. Svär gör de i chatten konstant ("f**king bla bla"), antagligen boostning av egot för att känna sig ytterligare överlägsna när de cheatar. Stats vanligen runt 5D på 25-30K, för att göra sig själva "mindre" suspekta.

Bara jag, som tappar motivation att spela? Ryssland skulle behöva lite bättre reklam, för att uttrycka det milt.

Jag tror inte att Webhallens servrar har några admins.
Informera Webhallen om vad som händer på deras servrar.
De borde kunna ge vissa spelare admin-privilegier

Permalänk
Inaktiv

Webhallen har admins på dagarna... därför som Ryssarna anfaller på natten/förmiddagen.

edberg24: Så vad ska man köra på då? Fungerande servrar... TV2 är typ alltid tomma.

Permalänk
Medlem

Testa Battlefield Gotland servrarna. Rätt mycket admins inne.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Avstängd

Går det inte att förhindra skiten med Mjukvara? Alltså om DICE skulle sätta tänderna i det...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Det är ju samma problem på massor av servrar, om man har fysisk access till servern så kan man ju alltid lägga upp en regel i brandväggen som inte tillåter att folk connectar från en .ru TLD, alternativt kolla upp alla ip-nät via ryska versionen av ripe o blockera på det sättet.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Battlefield Gotland har många bra servrar!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hahaha fattade först inte att det var BF3 det handlade om. Tänkte vad i helsike har Ryssarna gjort nu?!

Jag tycker allmänt att folk från det gamla östblocket inte kan uppföra sig det minsta. Väldigt sällan man träffar på en trevlig Ryss/Polack. Istället är det teamkills för helikoptrar och svordomar. Blir man nedskjuten som hkp-pilot då kan man räkna med att ens ryska gunner skriver: "Noob!!" osv.

Tur att ryssarna inte bankat sönder pick up pointsen som jag först trodde iaf

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt också lessnat rätt rejält på att ha outvecklade små hjärnor på alla dessa nya spel. Man är ju en noob enligt dom oavsett om man tar killsen eller dör själv.

Skulle gött om man kunde blockera vissa länder, det låter elakt.. tycker tillochmed jag. Men när jag spelar vill jag ha en trevlig upplevelse och inte höra att jag är dittan och dattan.

Permalänk

Suck. Är trött på skiten.

Sen är det svårt för mig att spela BF 3 specielt på nya bannorna.

Flyter inget och känns inte bra (är ungefär som att äta med pinnar). Känns som man går tillbaks till MW 2:/ (men där lär jag stänga ner rätt snabbt också)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kvittar vilket spel den än är så är ryssar värdelösa på spela.
Kör mycket footmen på starcraft 2, samma visa där.
Dom kör sitt race, svär och lever rövare.

Sen att dom fanskapen inte kan använda eng när dom skriver.
Tror dom att det är ryssar only?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Kvittar vilket spel den än är så är ryssar värdelösa på spela.
Kör mycket footmen på starcraft 2, samma visa där.
Dom kör sitt race, svär och lever rövare.

Sen att dom fanskapen inte kan använda eng när dom skriver.
Tror dom att det är ryssar only?

Samma historia på World of Tanks. Rena rama språk-anarkin där.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med att alltid sitta på samma jävla server? Det är bara att hoppa runt lite bland servrarna om någon kommer in och fuskar.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ungefär som svenskar i Ayia Napa då?! :-/

Permalänk
Medlem

om man blir kallad newbie eller noobs ser jag som en tack för man dödar fanskapet via spelet Man skall vara stolt om man skjuter ner en ryss som flyger en helikopter det bevisar ju att de inte kan spela spelet ordentligt.

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av drbarris:

Ungefär som svenskar i Ayia Napa då?! :-/

Svenska fjortisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Kvittar vilket spel den än är så är ryssar värdelösa på spela.
Kör mycket footmen på starcraft 2, samma visa där.
Dom kör sitt race, svär och lever rövare.

Sen att dom fanskapen inte kan använda eng när dom skriver.
Tror dom att det är ryssar only?

Ta en titt på cooller i quake. återkom sen om du fortfarande tycker att ryssar är värdelösa på att spela, oavsett spel.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Trodde att vi blev invanderade irl ...

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Hedersmedlem

jag vet av egen erfarenhet att tyskar är rätt j*vliga på BF3 dock aldrig hört om ryssarna dock.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Har spelat med en del trevliga ryssar och andra östeuropéer, inget fel alls på dem
Ibland kan det vara lite svårt att kommunicera men vafan.
Skitstövlar finns det väl i alla länder.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Hahaha fattade först inte att det var BF3 det handlade om. Tänkte vad i helsike har Ryssarna gjort nu?!

Jag tycker allmänt att folk från det gamla östblocket inte kan uppföra sig det minsta. Väldigt sällan man träffar på en trevlig Ryss/Polack. Istället är det teamkills för helikoptrar och svordomar. Blir man nedskjuten som hkp-pilot då kan man räkna med att ens ryska gunner skriver: "Noob!!" osv.

Tur att ryssarna inte bankat sönder pick up pointsen som jag först trodde iaf

Min erfarenhet är faktiskt att svenskar är de värsta människorna att spela med. I en server med en massa svenskar så kan jag garantera att man får uppleva en massa spam i chatten. Det skrivs en massa nonsens, massa onödiga klagomål, svordomar och framför allt en massa rasistiskt skit. Ryssarna som alla verkar gilla att klaga på har jag faktiskt haft en bättre upplevelse med än svenskarna. Visst, ibland kan de skriva på ryska i chatten men vad fan gör det? Så fort någon ryss skriver något på ryska så kommer alla små rasistiska kommentarer fram i chatten bland många andra, oftast skrivet från svenskar.

Istället för att klaga på de så prova att snacka med de, jag kan säga att de flesta jag pratat med varit rätt schyssta och jag kan förstå att många utav de blir rätt upprörda när de får uppleva den Ryss fientlighet som finns överallt. Sen får man också acceptera att vissa inte kan så bra engelska.

Jag har inte upplevt så många fuskare under den tiden jag spelat då jag undviker allt som inte är Conquest Large 64 men de jag påträffat och kollat upp verkar har olika nationaliteter sen undrar jag också om man verkligen är från det landet som battlelog säger för jag har ju sett en massa använda andra ip adresser via tunnlar för att inte kunna spåras med sin egen IP adress och då var ju Ukraina rätt så populärt att välja.

Alla länder har sina fuskare, vi här har ju haft en massa idioter som frågar efter fusk på forumet och andra forum också. Jag tycker att många här borde hoppa av sina höga hästar och sluta tro så mycket om sig själva bara för att de är svenskar.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Ja det måste ha nått att göra med det ryska mindervärdeskomplexet.

Ryssland skulle kunna vara störst mäktigt och vackrast men är bara blähä

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Och jag som trodde ryssarna invaderat sverige och webhallen sveavägen:)

Fuskare kommer du aldrig undan, bara byta server..

Permalänk
Medlem

Jag spelar hellre med ryssar än med vissa svenskar..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Spela på sweclocker servern den e nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Min erfarenhet är faktiskt att svenskar är de värsta människorna att spela med. I en server med en massa svenskar så kan jag garantera att man får uppleva en massa spam i chatten. Det skrivs en massa nonsens, massa onödiga klagomål, svordomar och framför allt en massa rasistiskt skit. Ryssarna som alla verkar gilla att klaga på har jag faktiskt haft en bättre upplevelse med än svenskarna. Visst, ibland kan de skriva på ryska i chatten men vad fan gör det? Så fort någon ryss skriver något på ryska så kommer alla små rasistiska kommentarer fram i chatten bland många andra, oftast skrivet från svenskar.

Istället för att klaga på de så prova att snacka med de, jag kan säga att de flesta jag pratat med varit rätt schyssta och jag kan förstå att många utav de blir rätt upprörda när de får uppleva den Ryss fientlighet som finns överallt. Sen får man också acceptera att vissa inte kan så bra engelska.

Jag har inte upplevt så många fuskare under den tiden jag spelat då jag undviker allt som inte är Conquest Large 64 men de jag påträffat och kollat upp verkar har olika nationaliteter sen undrar jag också om man verkligen är från det landet som battlelog säger för jag har ju sett en massa använda andra ip adresser via tunnlar för att inte kunna spåras med sin egen IP adress och då var ju Ukraina rätt så populärt att välja.

Alla länder har sina fuskare, vi här har ju haft en massa idioter som frågar efter fusk på forumet och andra forum också. Jag tycker att många här borde hoppa av sina höga hästar och sluta tro så mycket om sig själva bara för att de är svenskar.

Håller med faktiskt, hade en gammal tummregel när man spelade Dota, att svenskar skulle börja gnälla och kalla folk noobs eller liknande när de spelade medans danskar och norrmänn uppträde mycket trevligare.

Ryssar har jag bara haft problem med när de har haft "öststatsuppkoppling."

Permalänk

Har haft med ryssar IRL att göra ganska mycket och dom är trevliga, men kan man fuska utan att åka fast så gör man det i många länder, Svenskar är nog ganska godtrogna i det avseendet även om det finns rötägg här också.
Ett välkänt exempel är ju Grekland och skatterna.

slarvfel
Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

Får flashbacks från spelet grid.. Typ 80% av spelarna man körde mot online var ryssar, och givetvis så var det ju störts antal ryssar som körde ganska fult då. Men det fanns även dom som körde jävligt schysst då, så man ska inte dra alla över en kant.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hallå!

Vi har många administratörer som hjälper till på Webhallens servrar men det är omöjligt att täcka upp varje server varje timme på dygnet. Det spelar ingen roll hur många det finns, det kommer aldrig att ske. Administratörerna hjälper till frivilligt och har som många av er andra skola/jobb på dagarna. Det är ganska naturligt att bevakningen blir försvagad på natten, även fast vi ofta har folk som spelar då också. Det är inte bara våra servrar som har problem med icke välkommet folk utan det sker på andra också. Men eftersom servrarna är så populära idag så är det väldigt stor spelarrotation vilket medför fler spelare och större chans att träffa på dessa "bråkstakar".

Enligt min erfarenhet så är vi svenskar också ganska bra på att slänga ur oss mindre trevliga saker när allt inte går som det ska. Det enda jag lagt märket till med dom ryska spelarna är just att dom gärna använder ryska i chatten. Tror inte att ryssarna är överrepresenterade i fuskarstatistiken men det vågar jag inte riktigt svara på. Förhoppningsvis kan vi få fram lite sådan statistik i framtiden.

Gällande våra servrar; upptäcker ni någon fuskare/regelbrott så rapportera det gärna på #Webhallen @ QuakeNet. Oftast är det någon som nappar direkt.

/Daniel