Spela spel via fjärrstyrning.

Permalänk
Medlem

Spela spel via fjärrstyrning.

Tja!

Jag har en dator på jobbet som jag skulle vilja fjärrstyra till min stationära dator hemma för att kunna spela spel. Det jag har provat är "Team Veiwer". Dock så blir bildkvaliteten dålig och det funkar allmänt dåligt.
Har ni några förslag på hur jag kan få detta att funka bättre? Spel jag hade tänkt att spela är något nyare fps spel och strategi spel.

Tack

Permalänk
Medlem

Svårt att få bandbredden att räcka till när det kommer till bildfrekvenser och liknande, iom. att du alltid kommer att ha latency mot din dator hemma (som dessutom behöver sitta på en skapligt stabil lina uppåt för att skicka bilden). Ett program du kan testa är radmin, som dock kostar pengar. Annars finns ju VNC, men vet inte hur dom är bildfrekvensmässigt.

Edit: Remote Desktop funkar om du har den möjligheten!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk

Som sagt, tjänster som logmein, teamviewer och netviewer går inte bra. Du behöver nog remote desktop och en bra tunnel att köra igenom, dock tror jag även det kommer gå si-sådär i bästa fall.

Permalänk
Medlem

Tjena Xe0shit, Det finns en tjänst som heter "StreamMyGame" som kanske skulle funka för det du vill (Beroende på bandbredden du har på jobbet)
Checka in hemsidan http://www.streammygame.com/smg/index.php Man måste tyvärr ha Premium medlemskap (9,99USD per år) för att det ska funka att streama spel över internet fast vad är 10 dollar i jämförelse med att behöva köpa en gaminglaptop

Visa signatur

Core i9 12900K | ASUS ROG Maximus Z790 Hero | 32Gb 6000Mhz Kingston | EVGA 3080TI FTW3

Permalänk

väcker liv i denna tråd, då jag undrar om någon provat streammygame och vet om det funkar bra?
gott nytt år på er också:)

Visa signatur

Stationär dator:I5 2500k 3.3GHz/ Cooler Master Hyper 212 Plus/ MSI P67A-C45 B3/MSI gtx 560 ti/ Corsair 8 gb 1600Mhz LP/ Fractal Design Core 3000/ 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ/ Samsung SSD 830 256GB/ BenQ TFT 24'' G2420HDBE/ Windows 7

Bärbar: HP ProBook 4520S/ Ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Låt oss anta att du vill spela i 1280x720 med 30fps okomprimerat (komprimering skulle orsaka en hyfsad delay), och med 16-bitars färgdjup. Då snackar vi helt plötsligt 55MB/s att streama...

Så summa summarum: Att streama spel över internet går inte att göra bra.

Permalänk

jaha, då får jag glömma det eftersom jag har betydligt långsammare internet

Visa signatur

Stationär dator:I5 2500k 3.3GHz/ Cooler Master Hyper 212 Plus/ MSI P67A-C45 B3/MSI gtx 560 ti/ Corsair 8 gb 1600Mhz LP/ Fractal Design Core 3000/ 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ/ Samsung SSD 830 256GB/ BenQ TFT 24'' G2420HDBE/ Windows 7

Bärbar: HP ProBook 4520S/ Ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Lyckas du fixa något kan du börja tävla med speltjänsterna som försöker sälja in cloud gaming och liknande och påstår att det är minst lika bra som att köra direkt på burken ^^

Men som sirnicke säger, det går inte att göra bra, det funkar ju dock att göra saker som farming och liknande sedan beror det ju på vilket spel du vill spela, Civ liknande spel lär ju funka helt ok

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood