Era nyårslöften och planer för 2012

Permalänk
Medlem

Era nyårslöften och planer för 2012

Gott nytt år på er! Om cirka 12 timmar går vi in i mänsklighetens sista år - 2012. Vad har ni för planer för det nya året, och har ni bestämt er för några nyårslöften?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Inga löften. Lovar aldrig något jag inte kan hålla.

Men det ska firas in med lite Tattinger

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man hinna med o göra innan världen går under i dec nästa år... :/ Ja, inte e det lönt att ösla energi på att söka nytt jobb då. Bara njuta som fan av min sista tid.

Nädå...

Jag ska börja träna ordentligt och mer än vad jag gjort 2011. Ska sluta dricka läsk, och sluta snusa till sommaren. Skaffa mig ett bättre jobb till det jag studerat till, flytta ihop med tjejen. Ja, mkt på en gång här alltså.

Permalänk
Medlem

Har inga nyårlöften men jag har planer för nästa år! Min kropp ska bli hel samt tränad(annars får jag pengar för att den inte blivit hel). Jag ska tjäna pengar vilket jag knappt gjort i år.

Nyår blir med vänner gott käk och en skvätt alkohol!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Gå ner i vikt och tjäna en miljon brutto, ett sunt och ett mindre sunt löfte

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Ikväll blir det till att avnjuta kvällen i ett litet, lugnt sällskap. Tror det vankas fläskfilé, potatisgratäng och whiskeysås. Det kan nog bli en smutt eller tre av Ardbeg Uigeadail också, får se om den är nån höjdare, både till whiskeysås och vid sidan om ;).

2012
Utnyttja friskvårdsbidraget fullt ut:
Badkort samt friskiskort. Lär bli nått besök på badet, ett annat på spinningpass och ett tredje i gymmet per vecka, iaf under vinter/vår.
Vid nästa nyår vill jag ha minst 500mil på cykelsadeln, gärna mer.
Förhoppningsvis ska dessa aktiviteter också hjälpa mig att sluta röka, men det är knappast något löfte, utan en bonus.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

Lovar inte ett skit, men en förhoppning har jag att få ett jobb asap! Då man sitter hemma ensam när frugan jobbar så gamar jag in det nya året

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

tjäna en miljon brutto, ett sunt och ett mindre sunt löfte

mhm, låter bra Får hoppas att man själv vinner

___

Komma in på fotbollsgymnasium
Nå level 15 som minst på peep testet
samt det viktigaste, hitta en jäkla lägenhet

Permalänk
Medlem

Det försvunna året 601/ byts snart ut mot det osäkra året 602.
Jag lovar att inte fastna i tidsloopar innan sommaren är slut och att kanske avsluta ytterligare en gammal möglande, bortglömd distanskurs.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Har inga direkt löften inför nästa år... Har redan slutat röka och ska sluta med snuset också from i morgon. Ska väl försöka träna lite mer...

Permalänk

Börjar dricka Coca-Cola Zero istället för vanlig Cola

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Börjar dricka Coca-Cola Zero istället för vanlig Cola

Här slår man på stort.
Men det är riktigt. Det är det lilla som gör det.

Era nyårslöften och planer för 2012
Nja, jag vet inte jag. Det brukar alltid sluta med att man går in ett par veckor på det nya året med att man ändå lyckas bryta det man lovade på Nyår. Så jag vet väl inte om det finns så stor vits med att sitta och lova något.
Men ett tappert försök att få schack på sina hjärnspöken, och försöka dra ner på allt skit man stoppar i sig vore väl kanske något man skulle kunna lova sig själv vid 12 slaget. Inför 2012.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

2012 ska jag lära mig alla de saker jag inte hann med 2011 och jag ska bli duktigare på de saker jag kan. Tjafslöften som att börja träna och få en kropp som en grekisk gud är inget för mig då jag redan tränar lite, mest för att hålla mig någorlunda i form.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk

En hel del nyårslöften som jag borde kunna uppfylla:

Mer gym och mindre plugg och arbete, det störta problemet verkar dock vara min småförkylning som aldrig bryter ut eller går över. Vilken förkylning jag upplever i princip halva befolkningen lider av i år.
Mindre nöje framför datorn, vilket är svårt då man gör allt framför datorn. Det är nästan som om jag skulle behöva lägga in ett tidsschema i routern för vissa sidor.
Spendera mindre pengar på dyr mat istället satsa dessa på roliga hårdvaror som är kompetenshöjande, i detta fall i princip allt förutom pc. (har redan gott om sådan dritt) PLC, Windows 8 surfplatta är det som står närmast. (har kodat plc till det förbannelse, jag har dock ingen skafferiet ännu)
Köpa mindre datorböcker, då en börjar få ont om plats för såna. Istället köpa en läs/surfplatta.
Umgås mindre med folk, det tar för mycket tid och man blir bara förbannad av det. (förstör ens koncentrationsförmåga på gymmet och i arbetet) Istället för folk, så umgås mer med djur.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

En hel del nyårslöften som jag borde kunna uppfylla:

Mer gym och mindre plugg och arbete, det störta problemet verkar dock vara min småförkylning som aldrig bryter ut eller går över. Vilken förkylning jag upplever i princip halva befolkningen lider av i år.
Mindre nöje framför datorn, vilket är svårt då man gör allt framför datorn. Det är nästan som om jag skulle behöva lägga in ett tidsschema i routern för vissa sidor.
Spendera mindre pengar på dyr mat istället satsa dessa på roliga hårdvaror som är kompetenshöjande, i detta fall i princip allt förutom pc. (har redan gott om sådan dritt) PLC, Windows 8 surfplatta är det som står närmast. (har kodat plc till det förbannelse, jag har dock ingen skafferiet ännu)
Köpa mindre datorböcker, då en börjar få ont om plats för såna. Istället köpa en läs/surfplatta.
Umgås mindre med folk, det tar för mycket tid och man blir bara förbannad av det. (förstör ens koncentrationsförmåga på gymmet och i arbetet) Istället för folk, så umgås mer med djur.

Mindre nöje framför datorn: Hitta något utanför datorvärlden som är kul, givande och kreativt.
Vad för sorts PLC vill du införskaffa själv (som privatperson)? Varken programvara eller hårdvara är särskilt billigt. Samtidigt ser jag inte hur man med enbart den hårdvaran ska kunna skapa något vettigt utan att det kostar större summor pengar? Det är ju något som ska styras och/eller regleras också? :).
Böcker, kan man verkligen inte hitta plats för sådana? Själv vill jag ha fler böcker till mitt lilla tekniklitteratursbibliotek. Ser dock poängen med en läsplatta! (särskilt vid pdf-dokument, då man lätt kan ctrl+f'a för att hitta nyckelord).
Gällande umgås mindre med folk, så kan jag rekommendera att köra på kvalitet istället för kvantitet. Mer effektivt så, och man behöver inte bli lika förbannad.

Rent spontana tankar. Kul att höra om något annat än det vanliga sluta röka, käka skräpmat etc etc pratet :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Mindre nöje framför datorn: Hitta något utanför datorvärlden som är kul, givande och kreativt.

Ja vad som är lärorikt kan diskuteras, jag hänger dock för mycket på youtube och liknande och skrattar åt kreationister m.fl. Lärorikt i början, men inte nu längre..

Skrivet av Nightcrawl:

Vad för sorts PLC vill du införskaffa själv (som privatperson)? Varken programvara eller hårdvara är särskilt billigt. Samtidigt ser jag inte hur man med enbart den hårdvaran ska kunna skapa något vettigt utan att det kostar större summor pengar? Det är ju något som ska styras och/eller regleras också? :).

Vilken typ har jag inte riktigt bestämt, det blir vad jag kommer över billigt begagnat. Angående utrustning att styra så har jag en hel del större motorer med tillhörande frekvensomvandlare på upp till 20KW och dylikt liggandes och skräppandas. (Jag är en bondpojke) Men i lägenheten blir det mindre saker som lampor och småmotorer, men öva på datakommunikation, vilket knappt nämndes i mina studier kring plc. (ändå gick jag två kurser om plc på högskolan) Det var nog typ 4år sedan jag rörde en plc, så repetition är ett måste. (ja en ny plc-bok är redan inköpt)

Skrivet av Nightcrawl:

Böcker, kan man verkligen inte hitta plats för sådana? Själv vill jag ha fler böcker till mitt lilla tekniklitteratursbibliotek. Ser dock poängen med en läsplatta! (särskilt vid pdf-dokument, då man lätt kan ctrl+f'a för att hitta nyckelord).

De tar plats, jag har under detta året köpt nästan mer än vad jag gjorde under hela min första högskoleutbildning, iaf inom området datorteknik. Och så har jag ändå ett heltidsjobb vid sidan av.
Problemet är främst att transportera de ton böcker som man behöver ha på olika platser, en läsplatta gör detta jobb bättre.

Skrivet av Nightcrawl:

Gällande umgås mindre med folk, så kan jag rekommendera att köra på kvalitet istället för kvantitet. Mer effektivt så, och man behöver inte bli lika förbannad.

Ett gott råd!

Skrivet av Nightcrawl:

Rent spontana tankar. Kul att höra om något annat än det vanliga sluta röka, käka skräpmat etc etc pratet :).

Ja, lite annorlunda löften ska man ha. Skräpmat räknar jag dock som dyr mat, vilket jag ska dra ner. Mitt problem är att jag har arbetat så mycket så jag inte har orkat lagat mat som jag skulle, det är lätt hänt att man köper något skräp på väg hem från jobbet och sedan fortsätter jobba direkt. Ska man laga mat hemma, ja då försvinner jobblusten, vilket jag nu ska dra in på. (gymmet istället)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Musikälskare

Må bättre, 2011 har varit ett helvetes år för min del...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Vilken typ har jag inte riktigt bestämt, det blir vad jag kommer över billigt begagnat. Angående utrustning att styra så har jag en hel del större motorer med tillhörande frekvensomvandlare på upp till 20KW och dylikt liggandes och skräppandas. (Jag är en bondpojke) Men i lägenheten blir det mindre saker som lampor och småmotorer, men öva på datakommunikation, vilket knappt nämndes i mina studier kring plc. (ändå gick jag två kurser om plc på högskolan) Det var nog typ 4år sedan jag rörde en plc, så repetition är ett måste. (ja en ny plc-bok är redan inköpt)

Ja, lite annorlunda löften ska man ha. Skräpmat räknar jag dock som dyr mat, vilket jag ska dra ner. Mitt problem är att jag har arbetat så mycket så jag inte har orkat lagat mat som jag skulle, det är lätt hänt att man köper något skräp på väg hem från jobbet och sedan fortsätter jobba direkt. Ska man laga mat hemma, ja då försvinner jobblusten, vilket jag nu ska dra in på. (gymmet istället)

Låter som du har världens roligaste hobbyhörna att tillgå :).

Själv läste jag elektroteknik med automation som inriktning. Jag rörde aldrig en plc under hela den utbildningen. Nu som konsult så blir jag inslängd att arbeta med lite allt möjligt rent hårdvarumässigt i första hand. Ibland blir det lite programmeringsändringar. Det roliga är att allt jag varit i kontakt med hittills är likadant, med viss modifikation. Jag tror att ett PLC-system som hanterar alla fem(?) språken (ST, FBD, LD etc) kanske är det som kan vara mest givande. Det första jag fick jobba med var Schneiders PLC Modicon 340 och programvaran Unity Pro S och stödde alla dessa lika mycket. Programvaran går på ~3k. Hårdvarumässigt kommer jag inte ihåg, men som jag förstått det så är de hyffsat billiga, relativt annat.

Det där med maten känner jag igen. Ibland skulle man behöva ha tredubbla matlådor färdiggjorda för att inte ta sig till närmaste snabbmatsplace. Man skulle nog kunna käka hemlagat finkött mm. utan problem eller risk att hamna över utematskostnaden.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Börjar dricka Coca-Cola Zero istället för vanlig Cola

Har faktiskt provat detta det senaste året.. men inte går man ner i vikt på det..

Däremot tycker jag vanlig cola är så förbannat sliskig nu efter man druckit Light.

Av lightdrycker är dock Pepsi Max favoriten.. Cola zero gillar jag inte alls.. Cola light går dricka..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Älskar vanlig coca cola men får tyvär inte dricka det efter att man fick diabetes men tycker zero är helt okej ändå smakar ungefär lika

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hahaha rätt bra

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av I Kill:

Ja vad ska man hinna med o göra innan världen går under i dec nästa år... :/ Ja, inte e det lönt att ösla energi på att söka nytt jobb då. Bara njuta som fan av min sista tid.

Nädå...

Jag ska börja träna ordentligt och mer än vad jag gjort 2011. Ska sluta dricka läsk, och sluta snusa till sommaren. Skaffa mig ett bättre jobb till det jag studerat till, flytta ihop med tjejen. Ja, mkt på en gång här alltså.

Skrivet av m0rk:

Har inga direkt löften inför nästa år... Har redan slutat röka och ska sluta med snuset också from i morgon. Ska väl försöka träna lite mer...

Gött!:D Äntligen två nördar som går utanför normen.:)<3

Skrivet av Jilted82:

Gå ner i vikt och tjäna en miljon brutto, ett sunt och ett mindre sunt löfte

Jag ska börja träna Krav Maga och tjäna mer pengar än förra året.:):up:

Skrivet av MasteraCe:

Har faktiskt provat detta det senaste året.. men inte går man ner i vikt på det..

Däremot tycker jag vanlig cola är så förbannat sliskig nu efter man druckit Light.

Av lightdrycker är dock Pepsi Max favoriten.. Cola zero gillar jag inte alls.. Cola light går dricka..

Dessa light drycker är finns bara för att folk ska tro att de går från "överviktig till kustjägare" bara man byter vanlig cola till light cola. För ingen skulle väl gå på "tricket" att börja röka X märke light för att det är "mer hälsosamt"?;) Det är samma princip med colan. Släng colan och börja jogga och drick vatten med citron i (då lurar du kroppens belöningssystem som tror att den får "cola i sig" fast du dricker något som är nyttigt istället!:)^^

God fortsättning på er alla sunda och kloka människor.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag har ett nyårslöfte: Bli miljonär.
Börjar året med några enstaka tusen på sparkontot, så det blir en uppförsbacke.

Permalänk

Har inga direkt planer så förutom att börja träna igen.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

testa LCHF kost, och under 1,40 på halvmaran (gbg-varvet)

Permalänk
Medlem

Tänkte börja året med vit månad eftersom det känns som det blivit för mycket alkohol under hösten. Annars inga löften avlagda, mer tankar om att försöka skära ner på socker och kanske träna lite.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Hedersmedlem

Rutmagen ska fan fram.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Börja röka, samt kanske försöka dricka mer kaffe också.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

3*8 på 110 i bänk och under 85 kilo kvällsvikt innan sommaren

Visa signatur

Macbook pro 13" :)