Permalänk

Laggande mus!

Hej!
Har sedan tidigare en MX revolution, har nu precis köpt ny burk, och nu laggar musen rätt ofta har prövat med annan trådlös logitech mus och det laggar med den med!
Har aldrig haft lagg problem med dessa möss tidigare, är det någon där ute som kan veta vad det är frågan om?

Visa signatur

Fractal Design Arc
Intel I5 2500K
AsRock P67 PRO3 REV B3
Asus 6870 CU OC
Corsair 8GB 1333Mhz XMS3

Permalänk
Medlem

Laddat ner tillhörande drivrutiner och testat igen?

Permalänk
Medlem

Är det hela tiden eller i spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: intel core i5-2500K @ 4.5 GHz GPU: AMD 280x Moderkort: MSI P67A-C45 B3 RAM: 8gb Corsair XMS3 1600 MHz SSD: Intel 520 120gb, Samsung 830 120gb HDD: random 1tb, random 320gb PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Chassi: Cooler Master HAF 912.

Permalänk
Medlem

Min mus laggade när jag körde den i frontpanelen tillsammans med t.ex. ett USB eller Mobilsladd, pga att USB:en tydligen var splittad.

Har du kollat i andra USB kontakter?

Permalänk

har prövat annan USB port, Jag spelar inte så mycket så vet faktiskt inte...har prövat lite CSS och då har jag inte känt av lagget, installerat drivisar utan framgång...det är störande... den stannar upp i typ 1sec sen funkar det igen, ibland händer det hela tiden, och ibland kan det dröja typ 10 min sen händer det...

Visa signatur

Fractal Design Arc
Intel I5 2500K
AsRock P67 PRO3 REV B3
Asus 6870 CU OC
Corsair 8GB 1333Mhz XMS3

Permalänk
Medlem

Verkar som du pluggat musen i USB1 port, har du kollat så du har pluggat och konfigurerat rätt ang USB portarna? spontant så verkar det helt enkelt som signal/ström inte riktigt hänger med

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Oki låter vetigt vad kan jag göra för att kolla detta? nåt i bios? eller har det med drivrutiner till USBportarna? prövat portar både i fronten och moderkortet.

Visa signatur

Fractal Design Arc
Intel I5 2500K
AsRock P67 PRO3 REV B3
Asus 6870 CU OC
Corsair 8GB 1333Mhz XMS3

Permalänk
Medlem

Skulle nästan tro att det är något i bios, men om du kan, kolla i moderkortets manualer

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Hittar inget som detta kan vara relaterat till...i bios har jag svårt att hitta något vettigt. prövat att uppdatera USB drivisar, men ingen skillnad...

Visa signatur

Fractal Design Arc
Intel I5 2500K
AsRock P67 PRO3 REV B3
Asus 6870 CU OC
Corsair 8GB 1333Mhz XMS3

Permalänk
Medlem

Låter nästan som om du har dålig signalkvalitet på den trådlösa överföringen med den nya datorn. Antar att du har USB receivern sittande direkt i datorn?
Då kan den nya positionen på den nya datorn/lådan göra så att signalen blir mer avskärmad så att signalstyrkan går ner. Hade ett liknande problem när jag själv köpte trådlös mus. Fixade det genom att sätta USB receivern på en förläningssladd så att den sitter vid skärmens fot, och sen dess har jag inte haft några som helst problem.

Permalänk
Medlem

Har samma problem med samma mus, men den funkar utan problem till min bärbara.

Permalänk
Medlem

Jag råkande på någe sätt göra så att fall man anslöt en USB enhet i frontpanelen så kortslöts min mus samt en kulmus och en usb sticka. vart tvungen o köpa nytt ;(.

kolla med annan dator fall den laggar där med.

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackiin:

Har samma problem med samma mus, men den funkar utan problem till min bärbara.

Antar att USB-receivern sitter i datorn i båda fallen, och att den stationära står under bordet?
I så fall är det ett klockrent fall av dålig mottagning. Skaffa en USB förlängningskabel så att receivern ligger på skrivbordet, sitter fast i skärmen, eller annat ställe nära musen istället för att sitta bakom datorn, så borde problemen vara lösta...