Förbannad på detta "digital copy" som följer med vissa dvd:er....

Permalänk
Medlem

Förbannad på detta "digital copy" som följer med vissa dvd:er....

Tänkte nu testa detta och föra över filmen knight and day till min bärbara hårddisk, jag startar programmet slår in koden sen ser jag att jag kan bara föra över filmen till "my computer", inser snabbt att jag inte kopplat in min usb hårddisk så jag gör det och väntar en stund. Inget händer utan det står fortfarande bara "my computer". Jag ser att i rutan finns det en "back" knapp så jag trycker på den i hopp om att jag skall kunna gå framåt sedan och att min hårddisk då skall dyka upp men döm om min förvåning då det inte går att trycka "framåt" igen utan då klagar den över att min kod redan är förbrukad...... så jag har nu ingen digital copy och koden säger dom är förbrukad.

Varför har dom en "back" knapp när du inte kan använda den &*$%!

meningen med tråden är att förklara hur dumt systemet med digital copy verkar vara =_=.

EDIT: ser nu att det ändå inte skulle fungera att föra över till hårddisken men det spela ringen roll, hade det varit bättre system hade jag iaf kunnat haft filmen på datorn helt lagligt =_=

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

Finns det inget annat sätt du kan hyra filmen på? Exempelvis Love Film eller dylik tjänst?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Haha, minns att jag fick med en film till min bärbara hdd.. även den sa den att koden var förbrukad när jag skulle försöka jävla skräp.. orkade inte bry mig

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Rippa den vanliga dvd'n bara?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Finns det inget annat sätt du kan hyra filmen på? Exempelvis Love Film eller dylik tjänst?

Syftet med det när han köpt och äger filmen?

/Daniel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParaZide:

Daniel skickades från m.sweclockers.com

Äger är fel ord. Du "hyr" filmen i vilket fall som helst.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Äger är fel ord. Du "hyr" filmen i vilket fall som helst.

Är det inte så att man "äger" en licens att se på filmen i det medium du har köpt den?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Är det inte så att man "äger" en licens att se på filmen i det medium du har köpt den?

Precis som man äger en licens att se på filmen i det medium man har hyrt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Precis som man äger en licens att se på filmen i det medium man har hyrt.

Men hade inte TS köpt filmen?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Men hade inte TS köpt filmen?

Du menar.. köpt en licens för att kolla på filmen? :]

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Du menar.. köpt en licens för att kolla på filmen? :]

Licensen för digital copy versionen får han ju, TS på köpet då han köper DVDn eller om det är Blu-ray skivan från början över disk så att säga ( eller om TS har köpt den över nätet ). Sen om det går åt skogen, som det nu visst gjorde då TS skulle föra över digital copyn från DVDn eller Blu-ray skivan, det är ju bara att beklaga.

Alltid lika surt när sånt händer. Speciellt när man bara har en licens per skiva.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Är det inte så att om man äger skiten har man rätt att ladda ner skiten?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Är det inte så att om man äger skiten har man rätt att ladda ner skiten?

Om du äger skiten så har du rätt att ladda ned skiten. Men troligtvis tillhör du inte de fåtal enstaka som äger skiten.
Fast iofs, kan man ladda ned tillåtelse för en film som man har tillåtelse för?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ja varför göra det enkelt för dom som är villiga att betala för sig? Nej så kan vi ju inte ha det!

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)