Funderingar om Streacom F1C Silver

Permalänk

Funderingar om Streacom F1C Silver

Skulle vilje få lite info om Streacom F1C Silver
, då det inte finns några tester att läsa.

Monteras 3,5 tums hårddisken på undersidan av DVD-hyllan?
Om man skall ha två 3,5 tums diskar, sitter dom brevid varandra på undersidan då?

Hur hög processorkylare får man plats med om man har en 3,5 tums hårddisk monterad.
Skulle det funka med en Scythe Big Shuriken II
den är 58mm hög.

Det står att det finns plats för en 40mm fläkt, men när man ser på bilder så ser det ut som att man lätt skulle få dit en 60mm vid varje luftintag.
Nu är det en 10mm tjock fläkt som dom kör med, men då finns det i alla fall 50mm fläktar som skulle passa.

Vlken slim-DVD skall man välja, så att det funkar med eject-knappen?

Lite mer bilder på chassit där man ser insidan.
Bilder

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Ställ frågorna till Streacom, de brukar vara snabba på att svara.

De har stor förbättringspotential på informationsdelen av sina chassin.

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Skrivet av nafs:

Ställ frågorna till Streacom, de brukar vara snabba på att svara.

De har stor förbättringspotential på informationsdelen av sina chassin.

Tänkte mer på att det är flera stycken här på Sweclockers som har byggt med det chassit, så dom lär väl veta.
eller om det är någon som har en länk till en test

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Jag köpte det chassit förra veckan, körde med ett Asus e35m1-i-deluxe som har passivkylning. Jag vet inte exakt höjd på kortet men det är inte särskilt högt och jag fick inte i en 3,5" hdd. Jag lämnade tillbaka chassit efter mycket testande. Om jag verkligen hade pressat ner hårddisken så kanske det hade gått men då hade det inte varit många mm mellan kylaren på moderkortet och hårddisken. Nu vet jag inte vilket chassi jag ska välja, det verkade så bra när man kunde få plats med två 3,5".

Permalänk
Skrivet av Jepsson:

Jag köpte det chassit förra veckan, körde med ett Asus e35m1-i-deluxe som har passivkylning. Jag vet inte exakt höjd på kortet men det är inte särskilt högt och jag fick inte i en 3,5" hdd. Jag lämnade tillbaka chassit efter mycket testande. Om jag verkligen hade pressat ner hårddisken så kanske det hade gått men då hade det inte varit många mm mellan kylaren på moderkortet och hårddisken. Nu vet jag inte vilket chassi jag ska välja, det verkade så bra när man kunde få plats med två 3,5".

Så vilken DVD köpte du, och passade det med eject-knappen?

Det verkar som att man får nöja sig med Intels orginalkylare, om man vill använda 3,5 tums hårddisk alltså.

Vad hade du för fläkt?

Denna burken kanske kan vara något för dej.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485093

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Jag kör ingen läsare, har PS3. Har inte köpt någon fläkt, tänkte göra det senare om det behövs. Jag köpte en picoPSU till datorn för att få en helt tyst burk så hade varit fint med ett chassi anpassat efter det. Svårt att hitta dock. Undra hur mycket chassit du länka till låter, någon som har erfarenhet av det?

Permalänk
Medlem

Angående läsare så rekommenderas Sony Optiarc BC-5600S till Streacom.

Du kan inte tänka dig att lägga pengarna som saknas för att få deras passiva FC8? Skillnaden blir ju inte sååå stor om man ändå tänkt lägga ut 3-400 på en bättre kylare än originalkylaren. Fast den rymmer ju inte så många diskar som du vill ha.

Det är inte aktuellt med externa diskar istället? Då ökar ju utbudet av chassin ganska markant..

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite