Webhallen förstört av Ryssar...

Permalänk
Medlem

Lägg ihop att ryssar är några fler i antal än svenskar + att svenska servrar har ofta bra flyt, ett svenskt utvecklingsteam kanske hjälper till för populariteten också.

Så det är klart att man stöter på fler ryssar än svenskar som fuskar, men % per invånare kanske det är tvärtom. Nog väl många fuskande snorungar här i Sverige som är bortskämda med fina datorer.

Enda grejen med att dom pratar ryska på servrarna och ni som säger att dom annars är trevliga och inte alls lika rasistiska mm. Kan ni ryska eller???

Och för er som inte vet nått om rasism och Ryssland. Gå och lägg er direkt.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Skrivet av Kvarnan:

Lägg ihop att ryssar är några fler i antal än svenskar + att svenska servrar har ofta bra flyt, ett svenskt utvecklingsteam kanske hjälper till för populariteten också.

Så det är klart att man stöter på fler ryssar än svenskar som fuskar, men % per invånare kanske det är tvärtom. Nog väl många fuskande snorungar här i Sverige som är bortskämda med fina datorer.

Enda grejen med att dom pratar ryska på servrarna och ni som säger att dom annars är trevliga och inte alls lika rasistiska mm. Kan ni ryska eller???

Och för er som inte vet nått om rasism och Ryssland. Gå och lägg er direkt.

Nu börjar det bli rejält Off topic här men Ryssland är ett dom mest rasistiska länder på jorden.

Att det är mer ryssar som fuskar är uppenbart, att vara fördomsfri är bra men att förneka sanningen är bara löjligt.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

Bara hojta lite i webhallens IRC kanal så åker dom ut kvickt

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenknopp:

Nu börjar det bli rejält Off topic här men Ryssland är ett dom mest rasistiska länder på jorden.

Att det är mer ryssar som fuskar är uppenbart, att vara fördomsfri är bra men att förneka sanningen är bara löjligt.

Ja det var de jag menade med min slutline?
Och fler ryssar beror också på min mening att dom är FLER än de flesta på vår del av jordklotet. Därför tycker man att man ser ryssar som fuskar överallt.

Folk från USA kan ju komma o spela på Europa servrar, men det kanske inte är deras första val pga av ping mm. Dessutom har USA massvis med fina servrar själva.

Ryssland har väll ett gäng bra servrar också, men där blir ju inte en fuskare långvarig? Skitsamma om dom blir bannade på en utländsk server... Likaså om svenskar vill fuska, så gör dom det nog ofta på utländska servrar också. Undantagen finns ju såklart alltid.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk

Intressant. Här har jag trott att jag var den enda som hade dåliga erfarenheter av Ryssar i olika spel

Visa signatur

"When lacking in wit, state the obvious."

Permalänk

Någon som vet om gotland planerar att lägga upp HC servrar? Att dom inte gjort det än är bortom mitt förstånd, är inte efterfrågan större? Får hålla sig med Norska TV2 för stunden.

Permalänk

Kan börja med o säga att jag e ryss o jag fuskar inte! Jag kan också bekräfta det Kvarnan skrev: "Kan ni ryska eller???", det är många som tror att det är ryska men det kan vara vilket land som helst! kan vara nån i balkan, ukraina, vitryssland osv. Har sett flera gånger på tex youtube att folk anklagar ryssar när de inte ens pratar ryska?? dålig stil att anfalla specifikt på Ryssland!

Jag har aldrig spelat på webhallens server men jag har spelat på många andra servrar och kan säga att jag har aldrig träffat på en enda "ryss" som svurit i chatten (kanske för jag koncentrerar mig för att spela) eller fuskat! kan säga att jag har blivit tk'ad flera grr i tex heli eller flygplan på swec servern av svenskar! jag kan acceptera det.

Tyvärr så kommer det alltid finnas folk som är mer eller mindre fintade i huvet, då tycker jag att det är servern som ansvarar att hålla dem borta! folk som fuskar hittar nog en server o fuska på där ingen håller koll och de stannar där, har man däremot mer kontroll så förstår ni nog (tex sweclockers server)

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

eller så fuskar alla istället då är det ju jämnast eller hur kasnke de som fuskar nu tappar suget när alla är lika?
nu vetjag at det itne är ett alternativ men aknske skulle få bort fuskarna

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

trodde du menade webhallen.com lol

tänkte vafan har ryssarna där att göra

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

näää svenska servers gillar jag inte, maken till småglin som svär o har sig. föredrar vilken server som helst bara jag slipper svenskarna, förutom de som jag spelar med i min grupp såklart =).

sen så har alla land fuskare, tills de kommer någon statistik från pålitlig källa där det framgår vilket land som har flest fuskare så tycker jag inte man ska kasta sten i glashus.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Min erfarenhet är faktiskt att svenskar är de värsta människorna att spela med. I en server med en massa svenskar så kan jag garantera att man får uppleva en massa spam i chatten. Det skrivs en massa nonsens, massa onödiga klagomål, svordomar och framför allt en massa rasistiskt skit. Ryssarna som alla verkar gilla att klaga på har jag faktiskt haft en bättre upplevelse med än svenskarna. Visst, ibland kan de skriva på ryska i chatten men vad fan gör det? Så fort någon ryss skriver något på ryska så kommer alla små rasistiska kommentarer fram i chatten bland många andra, oftast skrivet från svenskar.

Istället för att klaga på de så prova att snacka med de, jag kan säga att de flesta jag pratat med varit rätt schyssta och jag kan förstå att många utav de blir rätt upprörda när de får uppleva den Ryss fientlighet som finns överallt. Sen får man också acceptera att vissa inte kan så bra engelska.

Jag har inte upplevt så många fuskare under den tiden jag spelat då jag undviker allt som inte är Conquest Large 64 men de jag påträffat och kollat upp verkar har olika nationaliteter sen undrar jag också om man verkligen är från det landet som battlelog säger för jag har ju sett en massa använda andra ip adresser via tunnlar för att inte kunna spåras med sin egen IP adress och då var ju Ukraina rätt så populärt att välja.

Alla länder har sina fuskare, vi här har ju haft en massa idioter som frågar efter fusk på forumet och andra forum också. Jag tycker att många här borde hoppa av sina höga hästar och sluta tro så mycket om sig själva bara för att de är svenskar.

Exakt! håller med dig!

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Skrivet av The Sweeper x:

Kan börja med o säga att jag e ryss o jag fuskar inte! Jag kan också bekräfta det Kvarnan skrev: "Kan ni ryska eller???", det är många som tror att det är ryska men det kan vara vilket land som helst! kan vara nån i balkan, ukraina, vitryssland osv. Har sett flera gånger på tex youtube att folk anklagar ryssar när de inte ens pratar ryska?? dålig stil att anfalla specifikt på Ryssland!

Jag har aldrig spelat på webhallens server men jag har spelat på många andra servrar och kan säga att jag har aldrig träffat på en enda "ryss" som svurit i chatten (kanske för jag koncentrerar mig för att spela) eller fuskat! kan säga att jag har blivit tk'ad flera grr i tex heli eller flygplan på swec servern av svenskar! jag kan acceptera det.

Tyvärr så kommer det alltid finnas folk som är mer eller mindre fintade i huvet, då tycker jag att det är servern som ansvarar att hålla dem borta! folk som fuskar hittar nog en server o fuska på där ingen håller koll och de stannar där, har man däremot mer kontroll så förstår ni nog (tex sweclockers server)

Det här handlar inte om att svenskar kanske är lika jobbiga som ryssar i spel eller om att vanligt folk inte vet vilka fler språk än ryska som använder det kyrilliska alfabetet. Vanlig etikett är väl ändå att en svensk server tillåter svenska och engelska som språk (och ev. norska och danska). På samma sätt tillåter en rysk server engelska, ryska och kanske lite grannspråk.
Det har ingenting att göra med att vi inte vill ha ryssar på servrarna. Det handlar om att vi vill ha folk som kan engelska. Oturligt nog har Sverige fler engelsktalande invånare än Ryssland (ca 5% av ryssarna kan engelska). Ryssland tillhör Europa och delar därmed serverregion. Imho borde Ryssland få en egen serverregion eftersom de har över 130 miljoner invånare som inte kan engelska.

Permalänk
Medlem

Halvt offtopic men hur funkar fusken?
Är det ingame-exploits eller utomstående mjukvara som används?

Trist att DICE verkar ha misslyckats kapitalt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonathanRL:

Intressant. Här har jag trott att jag var den enda som hade dåliga erfarenheter av Ryssar i olika spel

Detta är OT men jag känner inte till några andra som tränger sig i passkontrollsköer som Ryssar.
De sprider ut sig, en till varje kö.
När en av dem kommer fram går alla dit

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter av ryssar i bf3 är inte dåliga, har inte stött på så många och jag spelar bara på webhallens servrar. Men i HoN däremot är ryssarna inget man vill hamna i lag med då de ofta har lite storhetsvansinne och går all in ensam och dör för att sedan klaga på andra och fylla chatten med noob spam blandat med ryska:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem

Det finns två nationaliteter som bör ip-bannas och förbjudas från att delta i samtliga onlinespel och det är ryssar och tyskar. Jag vågar mig på att påstå att närmare 50% av alla tyskar har en aimbot och minst 75% av alla ryssar.

Förövrigt så är dessa två nationaliteter urusla på allt vad datorspel är vilket kan vara en liten anledning till att de måste ta till fusk, dock så är det den ryska opportunistiska tjuvmentaliteten som ligger kvar sedan kalla krigets dagar där allt måste stjälas och bedragas ihop som är det värsta. Känslan för fair-play och samarbete är noll, exakt noll. Kan man skaffa sig en fördel (multihack) så gör man det, det anses helt normalt i Ryssland.

.. och ja, jag har träffat många ryssar, allt från nutid härhemma till dåvarande Sovjetunionen. Majoriteten är tjuvar uti fingerspetsarna oavsett om de är fattiga eller oljeoligarker... zebrans ränder går liksom inte ur.

Som alla kan se så är den ryska flaggan minst sagt överrepresenterad på pbbans.com
http://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf3-lfb41.html

Tyskarna är lite "smartare" och kör oftast med subscription hacks som inte upptäcks av punkbuster (finns givetvis tusentals ryssar som gör detsamma). Dock är de ofta dumma nog att köra 100/0 i kd per match och bannas/nollställs förhoppningsvis via en rapportering på battlelog.

Det största problemet är DICE idiotiska beslut att ha en aimbot inbyggd i spelets kod (jo det finns aim-assist inbyggt). Koppla ihop det med clientside-hitdetection, det urusla punkbuster med sina föråldrade md5 checks och vi har rena fuskapokalypsen.

Permalänk
Skrivet av Henkka:

Som alla kan se så är den ryska flaggan minst sagt överrepresenterad på pbbans.com
http://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf3-lfb41.html

Hahah

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Hallå!

Gällande våra servrar; upptäcker ni någon fuskare/regelbrott så rapportera det gärna på #Webhallen @ QuakeNet. Oftast är det någon som nappar direkt.

/Daniel

Jag förslår att ni permbannar alla med ryska IP:n då det ändå bara är fuskare därifrån.

http://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf3-lfb41.html

edit: De går inte ens att rapportera eftersom deras namn inte finns med i battlelog. Chattar på ryska konstant gör de också.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Lite off-topic från just Battlefield, men jag har märkt på C.S att det fasiken bara är ryssar nuförtiden!
Och dom ska ALLTID prata ryska.
Ugh, irriterande.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Vad gör Webbhallen åt problemet med fuskare?
varför låter ni dom hållas på era servrar?

svara på frågan för helvete så reder vi ut vad problemet är
varför stryker ni fuskarna medhårs?
får ni betalt för det?

Tjo.

Vi är många admins som jobbar på att få bort så många fuskare vi kan från våra servrar. Men med tanke på att vi ej kan vara inne 24/7 så är det svårt att få tag på alla. Tänk på att vi ej får betalt för det vi gör så är det orealistiskt att vi är online hela tiden. Men precis som Daniel skriver, skriv en rad på http://lokalen.nu/forums/viewforum.php?f=72&sid=00a83cc919b7a... eller kom in på #webhallen @ Quakenet för att rapportera om regelbrott.

//Idx aka Hypnotasssed

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Ta en titt på cooller i quake. återkom sen om du fortfarande tycker att ryssar är värdelösa på att spela, oavsett spel.

'

EDIT: I nästan alla fall är ryssar värdelösa på att spela. Finns undantag såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

'

EDIT: I nästan alla fall är ryssar värdelösa på att spela. Finns undantag såklart

Som svenskar då ;).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Som svenskar då ;).

Haha ja självklart, svenskar kan vara riktigt efterblivna (mest till sättet de beter sig på tycker jag), men jag menade mest att nästan alla ryssar är både kassa och kaxiga, men att det fanns undantag, som cooller

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Haha ja självklart, svenskar kan vara riktigt efterblivna (mest till sättet de beter sig på tycker jag), men jag menade mest att nästan alla ryssar är både kassa och kaxiga, men att det fanns undantag, som cooller

Stämmer. :). Drygt bara när vissa hackar som fan på en viss nations spelare och tänker sig inte för hur efterblivna en del av oss i Sverige är när det kommer till spel. Ska jag vara ärlig så de värsta med ryssarna är inte hur de spelar, utan att de skriver på just ryska. De blir lite jobbigt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarevok:

Min erfarenhet är faktiskt att svenskar är de värsta människorna att spela med. I en server med en massa svenskar så kan jag garantera att man får uppleva en massa spam i chatten. Det skrivs en massa nonsens, massa onödiga klagomål, svordomar och framför allt en massa rasistiskt skit. Ryssarna som alla verkar gilla att klaga på har jag faktiskt haft en bättre upplevelse med än svenskarna. Visst, ibland kan de skriva på ryska i chatten men vad fan gör det? Så fort någon ryss skriver något på ryska så kommer alla små rasistiska kommentarer fram i chatten bland många andra, oftast skrivet från svenskar.

Istället för att klaga på de så prova att snacka med de, jag kan säga att de flesta jag pratat med varit rätt schyssta och jag kan förstå att många utav de blir rätt upprörda när de får uppleva den Ryss fientlighet som finns överallt. Sen får man också acceptera att vissa inte kan så bra engelska.

Jag har inte upplevt så många fuskare under den tiden jag spelat då jag undviker allt som inte är Conquest Large 64 men de jag påträffat och kollat upp verkar har olika nationaliteter sen undrar jag också om man verkligen är från det landet som battlelog säger för jag har ju sett en massa använda andra ip adresser via tunnlar för att inte kunna spåras med sin egen IP adress och då var ju Ukraina rätt så populärt att välja.

Alla länder har sina fuskare, vi här har ju haft en massa idioter som frågar efter fusk på forumet och andra forum också. Jag tycker att många här borde hoppa av sina höga hästar och sluta tro så mycket om sig själva bara för att de är svenskar.

Men snälla känner du dig kränkt? Iof är Svenskar rasister bara dom andas men sluta blanda in ordet rasist i bf3! Sen är det sant att det fuskas mycket och Ryssarna brukar vara bra på det!

Dock är Ryssland bra mycket större och kanske beror det på det? Inte vet jag! Men bäst vore om man kunde göra så endast Svenskar kan spela på någon server,Den skulle iaf jag spela på.
Just nu invaderas bla Webhallens servrar med fuskare och ja det är inte Svenskar!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IDX:

Tjo.

Vi är många admins som jobbar på att få bort så många fuskare vi kan från våra servrar. Men med tanke på att vi ej kan vara inne 24/7 så är det svårt att få tag på alla. Tänk på att vi ej får betalt för det vi gör så är det orealistiskt att vi är online hela tiden. Men precis som Daniel skriver, skriv en rad på http://lokalen.nu/forums/viewforum.php?f=72&sid=00a83cc919b7a... eller kom in på #webhallen @ Quakenet för att rapportera om regelbrott.

//Idx aka Hypnotasssed

Skulle ni inte kunna ge admin rättigheter till två till som brukar spela väldigt mycket på era servrar?Menar någon som är mogen och kanske spelar helt andra tider på dygnet än resten av era admins? Fungerar det inte är det bara att fimpa ?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Bara för att vissa inte gillar Ryssar så byt server då istället för att gnälla, ryssar enligt min mening är raka och har en tuffare attityd än mesiga svenskar så gilla läget och sluta klaga, dom är inte värre än nån annan.

Det är väl tur att inte hela världen delar svensk kultur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

edit: De går inte ens att rapportera eftersom deras namn inte finns med i battlelog. Chattar på ryska konstant gör de också.

Hur kan man ens ansluta till servrar utan Battlelog?

Ryssar (som i slaver, dvs alla som använder kyrilliskt alfabet) är mer egoistiska och hänsynslösa än västeuropéer och amerikaner, det är lätt att konstatera. Har ni mött en rysk polis någon gång? Rövarmentaliteten kanske är en följd av att man inte har något skyddsnät och att staten förtrycker människan. Man skall inte luras att tro att öststaterna är varken demokratiska eller fria.

Vid affärer är de både trevliga och pratar engelska, men då är det också pengar inblandat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IDX:

Tjo.
Vi är många admins som jobbar på att få bort så många fuskare vi kan från våra servrar.

//Idx aka Hypnotasssed

ok tack för svaret
då bannar ni folk som kör med aimbot då eller?
eller varför menar ni att man ska raportera folk med 200 kills i en match?
blir dom inte bannade direkt så är det ju hopplöst att hålla på och raportera.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Någon som vet om gotland planerar att lägga upp HC servrar? Att dom inte gjort det än är bortom mitt förstånd, är inte efterfrågan större? Får hålla sig med Norska TV2 för stunden.

Gå in på deras forum och fråga.
Efter mer än 6 år som headadmin inom =BfG= så vet jag att det ploppar mer än gärna upp servrar hit och dit.
Ang banna rysslands ip så är det TYVÄRR olagligt att göra då det var nåt vi ville göra då Bf2 var stort.

Visa signatur

Intel i9 7900x @ 5ghz / Asus x299 prime deluxe / 2080ti / 16gb G skill trident neo 3800mhz / Samsung 980 500gb nvm2 4 OS / / 6Tb samsung storage unit / ekwater radiator 420 / Ekwater system on Gpu + Cpu in a Themaltake core p5