C&C Generals 2 är exklusivt för PC, drivs av Frostbite 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Lite nyfiken bara, vad vet du om spelutveckling? Alla skriver saker som "Den motorn passar inte för det, den är gjord för FPS!"
Vaddå gjorde för FPS? Det är ju bara en massa rader kod, varför skulle det vara krångligare att göra ett RTS i den?
Varför skulle det inte fungera?
Låter ju helt ologiskt.

Har sett samma användare med samma användarnamn trolla vartenda PC-spelsnyhet på FZ.se. Oftast samma uppsats och samma meningar som sägs. Tror det är någon som är väldigt bitter av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Har sett samma användare med samma användarnamn trolla vartenda PC-spelsnyhet på FZ.se. Oftast samma uppsats och samma meningar som sägs. Tror det är någon som är väldigt bitter av någon anledning.

Hehe jo har följt han en del där med och det blir bara värre och värre!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Hehe jo har följt han en del där med och det blir bara värre och värre!

Håller med, haha. Det blir "argument" på en så pass barnslig och löjlig nivå!

Permalänk
Medlem

Ja du det är rett smarta snubbar som kodat ihop detta.
Tror inte EA har sagt till dem:
-gör en fet motor till Bf3 som är enbart lämpad till FPS. Så gör vi så gått vi kan för att konvertera om det sen.

Är ganska säker på att det inte är många rader hårdkodat på den för saker som kan vara användbart i andra spel.
För EA vill BARA tjäna pengar det vet alla och de skulle förlora massor om motorn skulle behöva kodas om för varje spel.

Men jag tycker du hade en del poäng i det du skrev om hur det har varit.
Hoppas bara du har fel, vi vill ju ha bra spel

Permalänk
Medlem

Varför gå ut så tidigt och bygga upp förhoppningar som är dömda att inte infrias? Risken är att spelet är obsolet när det slutligen kommer ut.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem

Får vi se ett nytt C&C Renegade snart så blir jag tokglad

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Skrivet av Yeah_Right:

Får vi se ett nytt C&C Renegade snart så blir jag tokglad

va väl det skräpet som gjorde att westwood kursade , sämsta spelet någonsin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Precis, inte alls så att Red Alert 3 var utvecklat för PC men ändå sög totalt, eller Command and Conquer 4 som var PC exklusivt...

Ser ett par uppenbara problem:
1. Frostbyte 2, visst det 'r "inne" att vara nationalist (i spelsammanhang) men tyvärr SD och svenskar i övrigt, jag är inte hypad av Frostbyte 2, allt den gör kan UE eller Cryengine göra bättre och smidigare imo. Frostbyte är utvecklad av Dice (FPS utvecklare) för FPS spel, FPS (ej RTS). Den har visserligen använts till annat men resultatet var allt annat än smickrnade, det enda FB2 levererar är snygg grafik, inte mer (se The Run).
Att använda den till C&C Genreals 2 är logiskt för EA då de vill tjäna in utvecklingskostnaden, men en ny (buggig) motor som inte ens är gjord för RTs, det blir ju värre än en konsolport av en bra RTS motor!
Det blir väl inget problem i sig då dagens spelare är casuals som älskar förenkling och snygg grafik, fotorealism men unitcap på 30 enheter framför något sämre grafik och djup strategi utan unitcap (suck). Grafiken lär vara bra, om än rejält buggigt och "ooptimerat", kommer kännas "off".

2. "Bioware", lägg märket till hartassarna, då det inte är Mass Effect/Dragon Age utvecklarna utan en helt ny studio av randoms som EA "förflyttat" från andra mindre lyckade projekr (säkert någon ny talang också), som fick "ärva" namnet Bioware då det har gott anseende från många.
Det fungerar bevisligen då många tycks tro att "riktiga" Bioware skulle sadla om från äventyr och RPG till RTS, när de egentligen får ett gäng randoms med låg erfrarenhet och som inte ens anses vara värda ett eget namn. "Sälj på namnet, inte innehållet", kombinera med bra grafik och Facebook-stöd (samt simpelt gameplay) och dagens casual PC spelare lär rusa till hyllorna. (suck).

3. Ea och C&C/Red Alert "Westwoods fall".
Okej pojkar och flickor, nu ska vi träna de där små grå. Inte de som säger "snygg grafik = bra spel" eller "känd utvecklare = bra spel" utan de där som inte reflexmässigt kopplar bort högre hjärnfunktioner, vi talar om att dra slutsatser och tänka logiskt, själva. Först, räkna upp hur många bra spel EA har gjort i denna serie som håller samma klass som Westwoods eller bättre.
Tänk sedan på hur många av dessa som släppts på senare tid.
Lägg den siffran i en 10-gradig skala så ser du sannolikheten att detta blir bra. 1/10, Generals (1) är det enda spel i serien som på något sätt innehåller dugligt djup, lite RTS och lite old school känsla, tyvärr är det gammalt och begravt. Nyare spel ser vi Red Alert 3, horribelt obalanserat, väldigt få enheter varav de flesta återanvända, förenklat spelande, mer casual mindre RTS. C&C 4 var en skam, Pc exklusivt och snyggt nog, men spelmässigt passar mer på Facebook än på spelhyllan. Unitcap (aldrig funnits i serien), ännu mer förenklat gameplay ner på "sten sax påse" nivå med extra light, få enheter, inget basbyggande att tala om och ytterst lite kartkontroll eller resursamlande, RTS för de som tycker Farmville är svårt.

Vad kan vi dra för slutsats då?
Att en utgivare som konsekvent förenklat, fördummat och misshandlat serien och som riktar sig öppet till casuals nu ska börja satsa på old school HC RTS? (skrattar)
Att en spelmotor som inte ens är tänkt att användas för RTS ska göra ett bättre jobb än en dedikerad motor? (skrattar högre)
Att en utvecklare som inte ens har ett eget namn, en studio vars främsta merit är att vara döpt efter än känd äventyrsutvecklare, ska ha makt/inflytande nog att få EA att ge dem budget och möjlighet att göra ett bra spel, samt att de har erfarenhet nog att vända en nedåtgående trend som började när Westwood köptes av EA? (skrattar hysteriskt)
Detta i en tid då de få RTS som ännu finns blir allt simplare och enklare för att desperat locka kunder, medan de försöker sälja på kända namn och inte gameplay. Total Commander, AoE, SC, många fina serier som idag är mindre än de var för bara några år sedan, men C&C/Red Alert har med bravur misshandlats värst. Så därför låter jag mig (till skillnad från många andra) inte bändas av "bra grafik", "kända namn", "efterlängtad uppföljare".
Det jag bryr mig om är "bra gameplay", "taktik och djup", "RTS värt namnet utan facebook fokus".

Räcker det inte med att du förpestar FZ med din närvaro?

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Ser ett par uppenbara problem:
1. Frostbyte 2, ... Wall of text 1 ...

Bra att du påpekar att du inte är sverigedemokrat, för det hör verkligen hemma här.
I vilket fall som helst vore det trevligt om du länkade till din källa om att Frostbite 2 (och även dess uppgraderingar under de närmaste 2 åren) enbart är utvecklad för FPS.

Skrivet av Grumbledock:

2. "Bioware" ... Wall of text 2 ...

Visst är det suspekt. Men det är väl självklart att man gör på detta sätt om man vill att det ska få mer uppmärksamhet och därmed sälja bättre? Om de skulle börja skriva "From the makers of Mass Effect, Dragon Age, SW:TOR, etc" så finns det dock en anledning att bli arg.

Skrivet av Grumbledock:

3. Ea och C&C/Red Alert "Westwoods fall" ... Wall of text 3 ...

EA köpte westwood 98. Under det och de följande åren släpptes i alla fall Dune 2000, Emperor: Battle for Dune, Nox, C&C Red Alert 2, C&C Red Alert 3, C&C Generals. De var knappast dåliga spel. Däremot släpptes ju ganska mycket dåligt mellan dessa spel, speciellt det i Tiberium-serien.

Skrivet av Grumbledock:

Vad kan vi dra för slutsats då? ... Wall of text 4 ...

Slutsatsen är att EA är och kommer alltid vara och anses vara onda. PC-exklusiva spel inte är lika lönsamma som konsolspelen och att man använder sig av alla sätt till att få dessa att synas och säljas. Dessutom så är det riskabelt för både varumärket Bioware, Frostbite och C&C (om det ens har något värde kvar?) att göra detta. Misslyckas spelet så tappar Bioware sin kvalitetsstämpel.

Permalänk
Medlem

Underbart att de skippar konsollerna som annars grö att PC spelen ser ut att komma från 90 talet.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Kilroy:

Nej, men det är en trevlig berättelse med ett relativt nytt grepp där man låter en karaktär återberätta vad som hänt.

Det fyller massa funktioner, utveckling av politiska lägen går inte på några dagar, olika fraktioner och friktioner utvecklas under tid.
Men framförallt så är det en berättelse som är sådan, det behöver inte fylla någon funktion.
Även Hawkes plats i samhället kräver liksom några år, så, att du tycker det är platt är din åsikt.
När du påstår att det inte fyller någon funktion så har du fel.

Jag gillade de flesta karaktärerna, jag har inte spelat med alla men jag gillar dom.
När du säger att dom "är irriterande" så menar du "jag tyckte dom var irriterande" och det säger ingenting om hur dom faktiskt är.
Och det är det jag irriterar mig på när sådana som dig pratar om film, musik, spel eller vad som helst, ni pratar om er upplevelse som om det vore så det är.
Vilken kvinnlig karaktär tycker du är manlig?

Ja, det var jävligt kasst gjort. Både utifrån att det är så jävla slappt att inte göra fler modeller och att bystdrottningsidealet känns helt absurt, framförallt på ens gamla mamma...

Du skrattade så du grät åt vad?
Använd spoiler-taggar om du inte vill spoila.
Jag har svårt att se liknelsen med Transformers.

Det karaktärsdjup, mångfacetterad handling och olika vägar att gå tycker jag är betydligt djupare i DA2 än i alla andra nyare spel jag kan komma och tänka på.
Det finns mycket som hade kunnat gjorts bättre men jag älskade det och jag vet inget annat spel som kommer i närheten, som kommit det senaste året eller så.

Visst är det så, men den här tråden är redan utspårad ändå...

EDIT: Men men, min poäng är egentligen bara det att man kan uppskatta olika saker på olika sätt.
Din överlägsna retorik, "skrattade så jag grät", "fascinerande hur du kan tycka om det", osv gör bara att du framstår som otrevlig, trångsynt och osympatisk.

Mja, det är inte helt ovanligt i RPGs heller, men bara för det kommer jag inte på några spel som har en annan person än huvudpersonen som berättar historian. Så det kan vi stryka, jag tycker det passar rätt dåligt in, om jag ska vara helt ärlig. Det blir liksom väldigt mycket hype för ingenting. x)

Ja, det är min åsikt. Det känns som mycket snack och lite verkstad när man kollade på utvecklarvideos och dylikt om att det skulle vara så fantastiskt fint berättat och allt det där vanliga de drar, men det föll platt. Väldigt platt...

Isabela är hyfsat manlig, inte för att det egentligen är något negativt men det känns inte riktigt som att det passar in. Anders är totalt dum i huvudet och jag undrar lite vad han gör i spelet förutom de uppenbara plot-grejerna. Merrill vill man bara slå sönder så fort man träffar henne, men hon skulle ju vara så söt "giggle squee".

Kroppformerna verkar vi ju vara på samma nivå om, herregud, att spelutvecklare aldrig lär sig.

Det här är bara för folk som har klarat Dragon Age 2!

Om man ser till den här saken man hittar nere i minesen (vad heter det på svenska, nu igen?) så spelar den ju enorm roll, den korrumperar den hära tjejen som är ledaren i staden och gör att hon får superkrafter som gör statyer levande och får dem att attackera vår käre hjälte. Om det inte är lite väl Michael Bay så vet jag inte vad som händer.... x) Det var det jag skrattade så jag grät åt, för övrigt.

Dold text

Jag undrar om du har spelat Dragon Age: Origins egentligen, det är bättre på alla sätt och vis, det är mycket djupare och har mycket vettigare karaktärer. DA2 hade väl inte varit riktigt lika irriterande dåligt om det hetat något annat och var gjort av en annan studio än Bioware Edmonton, men som sagt. Jag tycker inte det gör skäl för sitt Dragon Age-namn!

Mja, lite utspårad, men jag ber om ursäkt för min retorik, det är något som jag aldrig riktigt kunnat bli bra på, men jag försöker! Ta det inte som några personliga påhopp, jag försöker bara få dig att förstå varför jag är så besviken över DA2 och är väldigt nyfiken över varför du gillar det.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

....

Mja, lite utspårad, men jag ber om ursäkt för min retorik, det är något som jag aldrig riktigt kunnat bli bra på, men jag försöker! Ta det inte som några personliga påhopp, jag försöker bara få dig att förstå varför jag är så besviken över DA2 och är väldigt nyfiken över varför du gillar det.

Din reaktion på DA2 delas av många som var väldigt glada över DA:origins
Som du sätter fingret fingret på har det delvis att göra med att många väntade sig ett till som det första, hade det lanserats som ett spel i samma värld o inte direkt kopplat till orginalet hade nog mottagandet blivit snäppet bättre. Vissa saker hade dock inte hjälp, tex waves, reprisgrottor mm.

Men hos konsoll publiken gick det väl bättre, då origins inte var förlåtande i striderna, fy för o köra dom utan mus o tangentbord.

Själv nöjde jag mig med att spela demot för att inse att jag kan vänta med det här tills det kommer en utgåva med DLC o allt samlat.
Det finns så många andra fantastiska spel jag inte hunnit spela färdigt (Witcher 2, Deus Ex:HR)

För övrigt är det tyvärr lätt att bli "överhettad" och inte skriva vettigt när det är något som man är känslomässigt investerad i.
(kokar fortfarande vid tanken på MOO3), grundregeln är ett djupt andetag o läs igenom förhandsgranskningen först, vilkt är lättare sagt än gjort

OnT
Tom jag spelade det ursprunglig C&C, har ingen aning om hur det hör kommer att bli, jag retar mig mest på hur man använder varumärken i lika sammanhang och undrar om de goda doktorerna har tänkt igenom risken att urvattna sitt varumärke.

C

Permalänk
Avstängd

Lite "off topic" kanske.

Men kan ni tänka er en uppföljare till "World In Conflict" med frostbite 2.

Säger bara en sak,, mums...

"on topic"

Snacka om snygg presentation av vad CoC Generals 2 förhoppningsvis kommer att bli... Ser fram emot när demos och förhandstittar dyker upp på allvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anumeon:

Men kan ni tänka er en uppföljare till "World In Conflict" med frostbite 2.

När vi ändå är off-topic;
De som gjorde RUSE gör ett spel med liknande tema (öst mot väst, fast här under 80-talet) som är på gång snart. Wargame: European Escalation.
http://wargame-ee.com/

Permalänk

Kul detta. För min del var Generals riktigt kul. Frågan är bara om Bioware kan lyckas med ett RTS spel. Sen är Frostbite motorn bara en bonus!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Synd att det i princip alltid kraschade när man lanade

Låter som om ni spelade på taskiga custom maps, eller hade olika versioner av spelet. Vi satt här hemma 3-8 man, var och varannan helg i flera år. Det viktigaste var att alla hade samma version på spelets exe. Oftast löstes det genom att alla körde samma knäckta exe. Håller med om att det var lite löjligt att man trots uppdateringar till samma version fortfarande fick data missmatch krascher när man blandade First Decade versionen med C&C Generals - Zero Hour.

Skrivet av Zax89:

Jag tycker att dem borde kommit lite längre grafikmässigt å andra sidan är utvecklarna inte lika mkt go som dem var på den tiden.

Jag är galet ointresserad av superflashig grafik, och vill istället ha ett bra RTS. Men det är kanske dumt att vänta sig, med tanke på BioWares vanliga inriktning.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haoko:

Ja du det är rett smarta snubbar som kodat ihop detta.
Tror inte EA har sagt till dem:
-gör en fet motor till Bf3 som är enbart lämpad till FPS. Så gör vi så gått vi kan för att konvertera om det sen.

Är ganska säker på att det inte är många rader hårdkodat på den för saker som kan vara användbart i andra spel.
För EA vill BARA tjäna pengar det vet alla och de skulle förlora massor om motorn skulle behöva kodas om för varje spel.

Men jag tycker du hade en del poäng i det du skrev om hur det har varit.
Hoppas bara du har fel, vi vill ju ha bra spel

Tjena proffset, vem har sagt att Frostbite 2.0 bara är gjord för FPS?
Tycker det ser ut att funka ganska jävla bra enligt klippet.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Fan vad najs att ett strategispel utnyttjar en såpass avancerad motor som denna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Dune II, där snackar vi! Det ENDA jag saknar i det spelet är drag and select Lite segt att klicka på varje enhet och sen ge order

Men å andra sidan så fick det en att bli jävligt snabb med musen och kortkommandon!

*KLICK*A*KLICK*KLICK*A*KLICK*KLICK*M*KLICK*KLICK*A*KLICK*KLICK*A*KLICK*KLICK*A*KLICK*KLICK*M*KLICK*KLICK*A*KLICK*KLICK*A*KLICK*KLICK*A*KLICK*KLICK*M*KLICK*KLICK*A*KLICK*KLICK*H*KLICK*KLICK*A*KLICK*

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir lite svårare på hard än vad 1an var det var så tråkigt jag som ägde en full stor map med hard botar och så tänkte jag testar online då fick jag stryk så det smällde om det

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Pc exklusivt..spelet kommer säkert finnas till next-gen konsolerna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Isabela är hyfsat manlig, inte för att det egentligen är något negativt men det känns inte riktigt som att det passar in.

Jag tycker verkligen inte Isabela är manlig öht, hon spelar väldigt mycket på sin kvinnlighet.

Skrivet av Flamso:

Anders är totalt dum i huvudet och jag undrar lite vad han gör i spelet förutom de uppenbara plot-grejerna.

Jag gillar Anders och jag tycker han har väldigt mycket på många sätt tillsammans med Hawke bland annat.

Skrivet av Flamso:

Merrill vill man bara slå sönder så fort man träffar henne, men hon skulle ju vara så söt "giggle squee".

Merrill är ganska mycket "Manic Pixie Dream Girl" men jag tycker hon har ett par intressanta sidor som jag dock aldrig lyckades utforska mer av.

Skrivet av Flamso:

Jag undrar om du har spelat Dragon Age: Origins egentligen, det är bättre på alla sätt och vis, det är mycket djupare och har mycket vettigare karaktärer.

Ja, jag har spelat DA:O och expansionen.
Det var många bra karaktärer där också men nästan ingen jag brydde mig om.
Den enda karaktären som jag tyckte var intressant och relaterade till var Morrigan.

Jag tycker DA:O har en betydligt mindre intressant handling, den är ganska rak och enkel, besegra dom onda monsterna och deras ledare.
Där är DA2 betydligt mer mångsidigt och har intressantare politiska dimensioner.

Skrivet av Flamso:

Mja, lite utspårad, men jag ber om ursäkt för min retorik, det är något som jag aldrig riktigt kunnat bli bra på, men jag försöker! Ta det inte som några personliga påhopp, jag försöker bara få dig att förstå varför jag är så besviken över DA2 och är väldigt nyfiken över varför du gillar det.

Ok.

Permalänk
Skrivet av moire:

Underbart att de skippar konsollerna som annars grö att PC spelen ser ut att komma från 90 talet.

Och när menar du att C&C kom ut? ...

Permalänk
Medlem

Jag väntar med att döma ut spelet tills dess att det faktiskt kommer. Jag tyckte både att generals samt tillhörande zero hour var helt ok och levererade i klass med alert. Jag är lite gammaldags och föredrar egentligen 2D till strategispel och towerdefenses, visst kan man ställa in så att man ser 'rakt' uppifrån även på 3d men det är inte samma känsla och enheterna är ofta otympliga att flytta.

Jag skulle gärna se att fler spel gjorde likt red alert-serien och läsa in filer som t.ex. "rules.ini" för att lämna lite öppet för kreativitet i custom maps m.m.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

exakt!

Visa signatur

Intelligent idé, varje gång de behöver förstöra information som de har använt för ett signalspaningsuppdrag bränner de en raidarray i sitt centrala disksystem.

Effektivt användande av skattepengar? Kom du på idén när du låg i badkaret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Tjena proffset, vem har sagt att Frostbite 2.0 bara är gjord för FPS?
Tycker det ser ut att funka ganska jävla bra enligt klippet.

Fick för mig att Grumbledock pekade på åt det hållet.
Tack för komplimangen, Är dock inte ute efter att glänsa på något sett.
Vill bara förklara hur jag ser på det, men det blir lett en del då spelutveckling är mitt största intresse.

Jo att Frostbite 2 kan hantera fina cutscenes i realtid vet vi ju att det funkar sedan vi spelat bf3.
Vilket också är vad jag kan få ut av klippet. Skulle gissa att det inte är tillräckligt färdigt för att visa någon form av gameplay en på ett tag (ska jag vara ärlig ser det mest ut som de bytt ut fordonsmodellerna i BF3 om det nu är SÅ vet jag icke men resten ser så sjukt likt ut att det vore onödigt att göra om allt det).
Blir säkert ett bra spel inte i klass med blizzard´s strategi lir men tror att det kommer bli kul och fet grafik.
Hoppas det inte blir lika grått som BF3 när det är klart bara, tycker personligen C&C spelen ska vara lika färglada som de brukar fast med modern grafik såklart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Emilkjellner:

Din sign stämmer inte ;)...Fermi presterar bra

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Svårt och göra ett strategi spel "exklusivt för PC".... sämst PR.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd

"on a battleground that is fully destructible."

Tycker utvecklare bör tona ner på "fully destructible" när i själva verket endast ~30-40% är förstörbart. Och har Red Faction 2 förstörelse (Japp, är seriös, bevis finns på youtube/spelet, redan efter första laddningskärmen så finns där pelare ni kan skjuta sönder, gissa vad? det ser EXAKT ut som när man skjuter ett staket/pelare eller andra objekt i Frostbite spelen!)

World in Conflict, Company of Heroes och CNC3 m.fl hade rätt mycket förstörelse.. Kommer detta ha mer? Nja, tvivlar starkt på det. Om de nu inte implementerar terrain destruction där flera missiler orsakar allt djupare kratrar etc. Samma sak gäller pavement och sådant.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB