Permalänk
Medlem

Surfplatta för arbetet

Halloj!

Företaget är inne på att investera i surfplattor till gubbarna (elfirma). Jag fick "uppdraget" att ta reda på lite info om vad de klarar av osv. Jag själv är alldeles för oinsatt för att svara på detta, så jag tänkte ställa några frågor här.

Vi vill ha androidplattform då företaget som ligger bakom vårt affärssystem ska komma med en androidversion av det. Finns det appar till android för att läsa och ändra .pdf (kanske inte just ändra i pdf-filer, men läsa iaf), excel, word-filer? Hur smidigt är det att skicka och ta emot filer med android? Kan man lägga in outlook (eller någon annan mailklient) och synka till exchange?

I övrigt är ett så lågt pris som möjligt men med så hög prestanda som möjligt ett ledord Ett krav är att det inte bara ska vara wifi-anslutning på den!
Finns det någon platta som passar in på det här?

Visste inte om jag skulle lägga tråden i surfplattor eller köpråd, så jag chansade.

Mvh

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk

Pdf är inga problem både att ändra i eller att visa är lätt, finns många appar för det. samma med word och excell filer. ta emot och skicka filer är väldig enkelt, speciellt med dropbox eller mail. Synka till exchange har jag inte testat men borde gå
Jag skulle kolla efter någon platta som har tegra 2, har ingen koll på vilka som är billigast men måste ju gå att hitta ;-D

Lycka till!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Galaxy Tab 8.9 med 3G hade jag rekommenderat (äger Wifi-versionen själv och är riktigt nöjd) - kostar dock en slant.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Kolla *noga* hur exchange-stödet ser ut - oavsett vilken platta ni kommer fram till. Min erfarenhet är riktigt dålig av android och exchange. Kan ju ha ändrats, men kolla upp det riktigt noga, som sagt.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!