GOTY 2011 - vad tycker du?

Permalänk

GOTY 2011 - vad tycker du?

Hittade ingen sådan tråd så tänkte att detta måste vi rösta om. 2011, ett bättre spelår än 2010 med löjligt många bra titlar. Sitter fortfarande med en massa spel som är ospelade som jag måste hitta tid till att spela.

GOTY 2011 var enligt mig Skyrim. Måhända att spelet var rena rama buggfesten och i mångt och mycket fortfarande är, men faktum kvarstår fortfarande att det är en klasskillnad mellan detta spel och allt annat övrigt som har släppts. Bethesda har verkligen gjort ett mästerverk.

Näst bäst var Portal 2. Dock är inte omspelningsfaktorn jättehög.

Vilket tycker du var GOTY 2011? Skriv vilket och varför.

Glömde alternativet 'annat', så håll tillgodo med alternativen eller så får valfri moderator lägga till det.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Sjukt bra spel år må jag säga.

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk
Medlem

Jag kan nog inte bestämma mig mellan bf3 och Skyrim då jag tycker båda spelen är fantastiska på sitt sätt. Skyrim kan man sitta och nöta i flera timmar i streck medan bf3 spelar man några rundor ibland. Båda spelen är bra gjorda och lika underhållande även fast Skyrim har sin tråkiga konsollportning. Så oavgjort mellan de spelen från min sida.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Skyrim med Saints Row 3 som 2a. Jag satt och skattade hela Saints Row 3 igenom, sen kändes det lite pinsamt att jag tycker den humorn är rolig.

Permalänk

Skyrim och The Witcher 2 slogs om första platsen för mig men The Witcher gick segrande ur, Skyrim var ett underbart spel men som krävde massor med fixar och mods för att bli riktigt bra. The Witcher 2 var helt enkelt prefekt ur alla perspektiv.

Permalänk

Skyrim, BF3 eller Zelda Skyward Sword (men antar att du menar PC spel)

Meh, Skyrim får min röst

Permalänk
Medlem

Vilket spelår det har varit!

Battlefield 3
Grymt roligt, precis så bra som man hade hoppats

Heroes 6 (som saknas i listan)
Bästa delen sedan trean..dock slagen av trean rejält, men likväl ett jäkligt roligt spel.

Skyrim
Nästan det bästa spelet, gav en enorm "wow" känsla och spelet kommer hålla i år, fantastiskt!

Saints Row: Third
Anpassat till PC äntligen, härlig humor, bättre än GTA!

Vinnaren är dock..

WITCHER 2
Ett i sammanhanget litet spelhus dedikerar ett RPG till PC och bryr sig verkligen om spelet med patchar och gratis DLC. Spelet saknar förvisso Skyrims frihet men storyn och karaktärerna är magiska, likaså känslan och grafiken vilket gör spelet till årets etta!

Permalänk
Medlem

Skyrim. Det spelar ingen roll hur buggigt det är (och de enda buggar jag stött på har varit enstaka gånger när folk suttit i tomma intet och liknande), hur konsolorienterat det är, hur det saknar DX11 och allt sånt där. Faktum kvarstår: jag har spelat Skyrim i över 200 timmar sedan det släpptes. Och då har jag varken spelat klart main quest, Dark Brotherhood, College of Winterhold eller Thieves Guild. Det säger allt.

Hur många singleplayerspel håller i 200 timmar? Och det kommer ju lätt bli 1000 timmar till, om inte mer, innan jag känner att jag tröttnat på Skyrim. Och då har jag inte ens nämnt de kommande DLCs eller alla STORA moddar som kommer när Creation Kit släpps. Skyrim kommer att hålla i många år framöver, precis som Morrowind och Oblivion gjorde.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Röstade på Portal 2 för att det är innovativt och otroligt underhållande, men framför allt: Det var färdigt vid release!

Crysis 2? Konsollport med DX9-grafik. Skyrim? Buggigt så det förslår. BF3? Krascher. Men Portal bara fungerade, kul från första stund liksom!

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghoti:

Röstade på Portal 2 för att det är innovativt och otroligt underhållande, men framför allt: Det var färdigt vid release!

Crysis 2? Konsollport med DX9-grafik. Skyrim? Buggigt så det förslår. BF3? Krascher. Men Portal bara fungerade, kul från första stund liksom!

Du kan inte jämföra äpplen och päron. Är det svårt att buggtesta ett spel som Portal 2 eller MW3? Nej. Det är i princip bara en korridorshooter, eller korridorpusselspel i Portal-fallet. Spelaren kan bara interagera med vissa utvalda föremål och banorna är väldigt begränsade.

Skyrim däremot är ett spel med en gigantisk öppen värld där det är tusentals och åter tusentals variabler som alla skall samverka utan att något går fel. Att förvänta sig att ett spel som Skyrim, Oblivion, Morrowind eller Gothic skall vara fritt från buggar är att visa att man inte förstår hur komplexa de här spelen är.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Du kan inte jämföra äpplen och päron. Är det svårt att buggtesta ett spel som Portal 2 eller MW3? Nej. Det är i princip bara en korridorshooter, eller korridorpusselspel i Portal-fallet. Spelaren kan bara interagera med vissa utvalda föremål och banorna är väldigt begränsade.

Skyrim däremot är ett spel med en gigantisk öppen värld där det är tusentals och åter tusentals variabler som alla skall samverka utan att något går fel. Att förvänta sig att ett spel som Skyrim, Oblivion, Morrowind eller Gothic skall vara fritt från buggar är att visa att man inte förstår hur komplexa de här spelen är.

Finns en enkel lösning på det, man ökar antalet testare som får testa spelet innan release.

Även jag röstade på Portal2, även om jag gillade Skyrim grymt mycket så var Portal 2 lite vassare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Du kan inte jämföra äpplen och päron. Är det svårt att buggtesta ett spel som Portal 2 eller MW3? Nej. Det är i princip bara en korridorshooter, eller korridorpusselspel i Portal-fallet. Spelaren kan bara interagera med vissa utvalda föremål och banorna är väldigt begränsade.

Skyrim däremot är ett spel med en gigantisk öppen värld där det är tusentals och åter tusentals variabler som alla skall samverka utan att något går fel. Att förvänta sig att ett spel som Skyrim, Oblivion, Morrowind eller Gothic skall vara fritt från buggar är att visa att man inte förstår hur komplexa de här spelen är.

Det handlar inte om att förvänta sig någonting, utan det handlar snarare om effekterna det får för känslan när man spelar. Skyrim i all ära, men de många problem som storheten förde med sig, gjorde att jag inte kunde leva mig in i spelet på det sätt som avses. Oavsett hur mycket man kan bortse ifrån, så påverkar det. I vissa fall mer och i andra fall mindre.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

Portal två får min röst! Med Skyrim och Saints Row hack-ihäl!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Tyckte om Crysis 2 och Portal 2 (även om ettan var bättre)

Bf3 är kul men skyrim är så mycket bättre (även om det är buggigt och fult). Så blev skyrim för min del! Om Portal 1 hade funnits här hade jag votat på det, men skyrim var enligt mig bäst i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Du kan inte jämföra äpplen och päron. Är det svårt att buggtesta ett spel som Portal 2 eller MW3? Nej. Det är i princip bara en korridorshooter, eller korridorpusselspel i Portal-fallet. Spelaren kan bara interagera med vissa utvalda föremål och banorna är väldigt begränsade.

Skyrim däremot är ett spel med en gigantisk öppen värld där det är tusentals och åter tusentals variabler som alla skall samverka utan att något går fel. Att förvänta sig att ett spel som Skyrim, Oblivion, Morrowind eller Gothic skall vara fritt från buggar är att visa att man inte förstår hur komplexa de här spelen är.

Det spelar ingen roll. Jag vill ha ett roligt spel, inte sitta och svära över en massa buggar. Min röst baseras på min upplevelse, inte utvecklarens. Man testade helt enkelt inte tillräckligt innan release och det förstörde upplevelsen för många under en tid. Skyrim är ett bra spel, men vill man ha min röst får man bannemig polera sin produkt!

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem

Jag har lite annorlunda smak och förstår inte hysterin över de flesta "stora titlarna", med ett par få undantag. Så jag säger: La Noire / Swtor / Gray Matter (engelska rel.) / Black Mirror 3.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Skrivet av Mytos:

Jag har lite annorlunda smak och förstår inte hysterin över de flesta "stora titlarna", med ett par få undantag. Så jag säger: La Noire / Swtor / Gray Matter (engelska rel.) / Black Mirror 3.

Brukar vara så att större titlar är bättre än små titlar. Men du är ju cool outsider och köper mindre spel, fortsätt med det om du är nöjd

Permalänk
Medlem

Dead space 2 - Skyrim var för buggigt, Crysis 2... Ja.., Portal 2 kommer som tvåa, Battlefield 3 tycker jag är galet överskattat:/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

BF3!<3<3<3<3<3

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghoti:

Det spelar ingen roll. Jag vill ha ett roligt spel, inte sitta och svära över en massa buggar. Min röst baseras på min upplevelse, inte utvecklarens. Man testade helt enkelt inte tillräckligt innan release och det förstörde upplevelsen för många under en tid. Skyrim är ett bra spel, men vill man ha min röst får man bannemig polera sin produkt!

Då måste jag ha haft en väldig tur, för de enda buggar jag stötte på var som sagt att folk någon enstaka gång satt i tomma luften istället för på en stol. Och en gång såg jag en mammut falla från himlen.

Visst är det dåligt optimerat, det har lågupplösta texturer och det skulle gärna få ha ett bättre stridssystem med olika träffzoner, bleeding osv. Men som sagt, 200+ timmar spelat talar sitt tydliga språk. Bethesda gör egentligen inte spel, de gör en värld i ett DVD-fodral och låter dig göra precis vad du vill.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Jag tog Minecraft.
Jag har sedan jag var mindre älskat äventyrsspel och jag började med Minecraft för ca 8-9 månader sedan och jag spelar det forfarande fast jag tog väll en paus i 1-2 månader.

Edit: Det hade kunnat vara BF3 då jag också gillar det, men om jag tänker mig hur kul Minecraft var när man började!

Permalänk
Medlem

BF3 var för mig personligen en stor besvikelse.

The Witcher 2, Portal 2 och Shogun 2 var riktigt bra. Svårt att utse det bästa av de tre.

Permalänk

Nu försöker jag inte späda på MW3-hatet men jag kan verkligen inte förstå att folk röstade på det. Spelet var faktiskt rätt okej men knappast GOTY-material. Inte heller tycker jag BF3 lever upp till GOTY, FPS-OTY kanske.

Länge lever The Witcher 2. Till de som inte spelat det, ni går miste om ett underbart mästerverk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Nu försöker jag inte späda på MW3-hatet men jag kan verkligen inte förstå att folk röstade på det. Spelet var faktiskt rätt okej men knappast GOTY-material. Inte heller tycker jag BF3 lever upp till GOTY, FPS-OTY kanske.

Håller med dig där, MW3 är ju bara MW2: Part II. Och ska man inte spela multiplayer så är det ju så kort att man nästan skäms å deras vägnar.

Förstår inte riktigt heller hur man kan rösta på Deus Ex. Grafiken var riktigt ful, men det kan jag leva med, men att AIn är så usel, det har jag svårt att leva med. Du kan hacka vilket lås eller vilken konsol som helst i spelet trots att det går vakter runtomkring dig, så länge du bygger en vägg av kartonger mellan dig och vakten. Så gjorde jag inne på polisstationen, till exempel. De reagerar inte alls på att du bygger ett kartongfort runt en dator eller en dörr, och du kan lungt hacka i fred.

Kartonger har inte varit så användbara sedan Metal Gear Solid.

Dessutom förstörs ju hela "spela hur du vill"-känslan av att det är bossfighter som inte går att lösa på annat sätt än genom brutalt övervåld.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk

Jag saknar alternativet: Inget spel kandiderade till en lista med superlativ i år.

Detta år har jag spelat mycket Heroes of Newerth 2. Patchen kom i december 2010 så det platsar nästan in. BF3 har i mina ögon inte släppts, denna beta är inte GOTY iaf. Shogun 2 var väl vackert men inte mycket mer.

Jag har inte testat the Witcher 2 men det kanske hade kunnit blivit något.

Permalänk
Skrivet av HarmlessWarrior:

Jag saknar alternativet: Inget spel kandiderade till en lista med superlativ i år.

Detta år har jag spelat mycket Heroes of Newerth 2. Patchen kom i december 2010 så det platsar nästan in. BF3 har i mina ögon inte släppts, denna beta är inte GOTY iaf. Shogun 2 var väl vackert men inte mycket mer.

Jag har inte testat the Witcher 2 men det kanske hade kunnit blivit något.

Då har du gått miste om ett av det nya årtiondes hittills bästa RPGn. The Witcher 2 är ett mästerverk måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Då har du gått miste om ett av det nya årtiondes hittills bästa RPGn. The Witcher 2 är ett mästerverk måste jag säga.

Yep det bästa sedan Baldurs Gate 2!

Permalänk
Snusfri

Inget av spelen på den där listen har fallit mig i smaken så kan inte rösta.
Tycker rent ut sagt att det har varit ett skitår när det gäller spel, förutom ett spel till Xbox, Forza 4.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Då har du gått miste om ett av det nya årtiondes hittills bästa RPGn. The Witcher 2 är ett mästerverk måste jag säga.

Minsann, du är inte första som säger det. Jag förblir dock skeptiskt över kombinationen drakar och RPG. RPG spelas för känsla men hur kan man ha känsla när det kommer drakar? Jag kan inte hjälpa att tänka på dens energiåtgång och hur osannolikt det är att den skulle kunna flyga. Alla inser förstås att det inte skulle fungera i verkligheten men jag förstår inte hur ni kan acceptera världar med sånt i. Har ni inga gränser? Kan ni koppla ur ert kritiska tänkande när det behövs eller hur gör ni?

Skrivet av Zyriak:

Yep det bästa sedan Baldurs Gate 2!

Sedan Fallout 3 (utan expansioner) menar du? Där snackar vi ett sjukt bra RPG. Sen får vi inte glömma Mass Effect 1, dåliga side quest och buggigt men ack så episkt.

Skrivet av EpicBoobs:

Inget av spelen på den där listen har fallit mig i smaken så kan inte rösta.
Tycker rent ut sagt att det har varit ett skitår när det gäller spel, förutom ett spel till Xbox, Forza 4.

Forza 4? Vad är egentligen skillnaden från Forza 2? Känns inte så där jätte hett. Men ska inte någon nämna Frozen Synapse? Har inte hunnit testa eftersom de inte gör färdig Linux demot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarmlessWarrior:

Minsann, du är inte första som säger det. Jag förblir dock skeptiskt över kombinationen drakar och RPG. RPG spelas för känsla men hur kan man ha känsla när det kommer drakar? Jag kan inte hjälpa att tänka på dens energiåtgång och hur osannolikt det är att den skulle kunna flyga. Alla inser förstås att det inte skulle fungera i verkligheten men jag förstår inte hur ni kan acceptera världar med sånt i. Har ni inga gränser? Kan ni koppla ur ert kritiska tänkande när det behövs eller hur gör ni?

Sedan Fallout 3 (utan expansioner) menar du? Där snackar vi ett sjukt bra RPG. Sen får vi inte glömma Mass Effect 1, dåliga side quest och buggigt men ack så episkt.

Forza 4? Vad är egentligen skillnaden från Forza 2? Känns inte så där jätte hett. Men ska inte någon nämna Frozen Synapse? Har inte hunnit testa eftersom de inte gör färdig Linux demot.

Really? Drakar är det mest overkliga för dig? Det är där det tar stopp? Inte magi och sån skit men just drakar? Känns som att du spelar väldigt tråkiga spel om det inte få finnas något overkligt alls i det. Plus kan ju inte säga att the witcher 2 är fyllt av drakar du kanske tänker på skyrim.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell