Hörlurar + Mic eller Headset rekommendationer.

Permalänk
Medlem

Hörlurar + Mic eller Headset rekommendationer.

Hej!

Ska snarast införskaffa ett Xonar Essence STX samt ett headset, har kollat på Sennheisers PC350 samt 360.
Men det skrivs mycket här på forumet att man får bättre ljud om man istället investerar i hörlurar samt en separat mic, dock så har jag inte någon aning om vad jag ska leta efter när det kommer till hörlurar så jag behöver lite rekommendationer.
Budget ligger på 1500 kr för mic samt hörlurar.

MVH

Permalänk

Det är svårt att säga utan att veta exakt vad du söker.

Asus Xonar Essence STX är grymt bra som ljudkort. Saken med headsets är att de oftast är jättedyra utan att leverera särskilt bra ljud.

Väljer man då vanliga lurar kan man få betydligt mer för mindre pengar.

Sen är det en sak att överväga om man pallar ha en lös mic eller inte.

Hur som helst så sitter jag själv på STX + PC360 G4ME och tycker helt klart att det är en bra kombo. Ljudet i PC360 fungerar, men jag personligen kan tröttna på ljudbilden i längden. Gillar betydligt mer att använda mina AKG K518 DJ till musiklyssnande då det ljudet som den modellen levererar tilltalar mig betydligt mer. Sen finns det andra aspekter som komfort, osv.. där PC360 vinner mark.

Ska du ha ett headset? Kör på pc350/pc360.
Ska du ha hörlur? sök! Finns jättemånga trådar om det. Oftast brukar man tala om att ha Zalmans MIC-1 som mikrofon som kostar runt hundralappen. Audiotechnica ATH-M50 brukar även bli väldigt rekommenderad dock så ligger det precis på gränsen i din budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Det är svårt att säga utan att veta exakt vad du söker.

Asus Xonar Essence STX är grymt bra som ljudkort. Saken med headsets är att de oftast är jättedyra utan att leverera särskilt bra ljud.

Väljer man då vanliga lurar kan man få betydligt mer för mindre pengar.

Sen är det en sak att överväga om man pallar ha en lös mic eller inte.

Hur som helst så sitter jag själv på STX + PC360 G4ME och tycker helt klart att det är en bra kombo. Ljudet i PC360 fungerar, men jag personligen kan tröttna på ljudbilden i längden. Gillar betydligt mer att använda mina AKG K518 DJ till musiklyssnande då det ljudet som den modellen levererar tilltalar mig betydligt mer. Sen finns det andra aspekter som komfort, osv.. där PC360 vinner mark.

Ska du ha ett headset? Kör på pc350/pc360.
Ska du ha hörlur? sök! Finns jättemånga trådar om det. Oftast brukar man tala om att ha Zalmans MIC-1 som mikrofon som kostar runt hundralappen. Audiotechnica ATH-M50 brukar även bli väldigt rekommenderad dock så ligger det precis på gränsen i din budget.

Tack för svaret!
Skall söka runt och göra lite research.