Värt att tänka på Vid Begangnad Hårdisk

Permalänk
Avstängd

Värt att tänka på Vid Begangnad Hårdisk

Hej på er Sweclockers Jag ska köpa en Beg Hårdisk till min dator pga dom är så dyra ny

Vad är värt att tänka på

1 Utsenede

2 År

4 Hur mycket använd

5 Kan det vara virus i dom ?

Kan ni komma på fler

+ SOM FRÅGA 5 KAN DET VARAR VIRUS I HÅRDISKARNA LAGRADE KEYLOGGERS MM JAG TROR DET ! KAN MAN ANVÄNDA ERASER DÅ FÖR ATT FÅ BORT VIRUS ?

Permalänk

Utseende? De sitter inuti datorn inte utan på... 2

När man köper beggad hårddisk så formaterar man den innan man säljer
eller direkt när man får den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av randomlarsson:

Utseende? De sitter inuti datorn inte utan på... 2

När man köper beggad hårddisk så formaterar man den innan man säljer
eller direkt när man får den.

Man kanske inte vill ha en hårdisk som ser ut som har blivit smashad från 7de våningen think man

Permalänk
Permalänk
Skrivet av pajsarndansar:

Man kanske inte vill ha en hårdisk som ser ut som har blivit smashad från 7de våningen think man

Den hårddisken kanske inte funkar, think man

Permalänk
Medlem

det finns ingen virus på dem om man formaterar dem (för då e de blanktoma) typ

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Hårddiskar är en förbrukningsvara och det går att köra tämligen hårt med dem. Kan du kolla S.M.A.R.T.-värden på den är det bra eftersom då du ser hur länge den varit i bruk, hur många gånger den startats upp etc.
En hårddisk äldre än två år skulle jag aldrig köpa om den inte var nästintill oanvänd eller den var nästintill gratis och inte skulle användas för något särskilt viktigt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Tawen:

det finns ingen virus på dem om man formaterar dem (för då e de blanktoma) typ

Vad menar du med "typ"?

Är den tom eller inte om man formaterar den?

Permalänk

hursomhelst så överlever inte en hårddisk posten

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin-96:

hursomhelst så överlever inte en hårddisk posten

Hur fraktas en HDD från företaget man köper den från då?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin-96:

hursomhelst så överlever inte en hårddisk posten

Nej för dom skickas ju inte med posten från butik till köpare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin-96:

hursomhelst så överlever inte en hårddisk posten

Skitsnack!

Permalänk
Medlem

Det ända säkra med hårddiskar är att det är osäkra.

Kolla så det inte är en krångelmodell.

Kan man få tag på en som suttit i en vanlig dator och inte en databasserver så håller den säkert bättre, fast nu kör väl vassare servrar iofs scsi el liknande..

Diskar tål att stå o snurra åtskilliga år, med väldigt mycket läs/skriv och kanske hårdhänt hantering av datorn kan göra att de lägger av tidigare.

men som vanligt, är det på annons så är det bara o hoppas.. men jag anser att det bör synas på priset om det är beg! begagnade grejor är inte värda nära nypris!

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.